Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارتباطات > ارتباطات و فناوری - همشهری آنلاین:
مایکروسافت می‌گوید که می‌توان از Project xCloud روی شبکه‌های ۴G و در آینده‌ی نزدیک ۵G هم استفاده کرد.

مایکروسافت از یک سرویس استریم بازی رونمایی کرده است. این سرویس که فعلا Project xCloud نام دارد، قرار است امکان تجربه‌ی بازی‌های ایکس‌باکس را روی هر دستگاهی فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مایکروسافت می‌گوید که هر صفحه‌ی نمایشی می‌تواند تبدیل به یک دستگاه برای تجربه‌ی بازی شود و این سرویس جدید، بازی‌کننده را در تمرکز قرار می‌دهد، نه پلتفرم‌ها را.

طبق اطلاعاتی که مایکروسافت از سرویس Project xCloud ارایه داده، شرکت‌های بازی‌سازی به سادگی می‌توانند بازی‌های خود را به صورت استریم شده به مخاطب بیشتری ارایه دهند و هیچ کار بیشتری هم لازم نیست از سوی شرکت‌ها برای اجرای این بازی‌ها انجام شود.

تیم سازنده‌ی سرویس استریم بازی مایکروسافت، طوری Project xCloud را طراحی کرده‌اند که بتواند بخش‌های مورد نیاز و لازم یک کنسول ایکس‌باکس وان را در کنار هم قرار دهد و زیرساخت‌های لازم برای اجرا یک بازی به صورت لازم را به بهترین شکل ممکن فراهم کند.

به لطف سرورهای قدرتمند Azure مایکروسافت که در ۵۴ ناحیه‌ی مختلف دنیا قرار دارند، بازی‌کننده‌ها و کسانی که از سرویس Project xCloud استفاده می‌کنند، بدون هیچ مشکلی در هر نقطه‌ی دنیا بهترین تجربه استریم بازی را دریافت می‌کنند. البته حتی بدون در نظر گرفتن وضعیت ارتباطات کشور ما، می‌توانیم به جرات بگوییم که در حال حاضر کشورهای زیادی نیستند که می‌توانند به خوبی یک بازی را بدون تاخیر و مشکل استریم کنند.

در کنار خود سرویس استریم بازی، مایکروسافت هم‌چنین در حال طراحی یک سیستم کنترل برای صفحه‌های لمسی است تا افراد حتما هم لازم نداشته باشند از یک دسته‌ی بازی استفاده کنند.

در راستای حل مشکل تاخیر در دریافت و ارسال داده، تیم تحقیق و توسعه‌ی مایکروسافت مشغول کار روی تکنولوژی‌های جدیدی برای فشرده کردن ویدیو است.

برخلاف دیگر سرویس‌های استریم بازی امروزی، مایکروسافت می‌گوید که می‌توان از Project xCloud روی شبکه‌های ۴G و در آینده‌ی نزدیک ۵G هم استفاده کرد. مایکروسافت در حال حاضر سرویس استریم بازی خود را با سرعت ۱۰ مگابیت در ثانیه به خوبی اجرا می‌کند.

در همین زمینه: حکمرانی کنسول‌های بازی نسل هشتم تاکی پابرجاست؟ هدست واقعیت‌مجازی برای ویندوز راهی بازار می‌شود

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۴۵۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به‌روزرسانی اخیر ویندوز، کاربران ایرانی را تهدید می‌کند

مایکروسافت اعلام کرده است که به‌روزرسانی‌های امنیتی آوریل احتمالا VPN شما را از کار می‌اندازد؛ به نظر می‌رسد اکنون بهترین کاری که می‌توان انجام داد آن است که تا اطلاع ثانوی، این به‌روزرسانی را نادیده بگیرید!

به گزارش خبرآنلاین، در ابتدا Bleeping Computer گزارش داده بود که این به‌روزرسانی ویندوز‌های ۱۰ و ۱۱ و همچنین ویندوز سرور ۲۰۰۸ به بعد را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ اما گزارش‌های کاربران در Reddit متفاوت است، برخی از کاربران می‌گویند که VPN‌های آن‌ها پس از به‌روزرسانی همچنان کار می‌کند و برخی دیگر ادعا می‌کنند که اتصال آن‌ها قطع شده است. به گفته مایکروسافت، این شرکت در حال حل کردن این مشکل است و به زودی به روزرسانی جدیدی را ارائه خواهد کرد.

تا زمانی که مایکروسافت به‌روزرسانی جدید را ارائه نکند، همچنان راه‌حل مناسبی وجود ندارد. با این حال، می‌توانید با لغو نصب همه به‌روزرسانی‌های امنیتی، مشکل را حل کنید. ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت نیز در واکنش به این مشکل گفت که از مایکروسافت می‌خواهد، امنیت کاربران را اولویت اول خود قرار دهد.

حداقل یکی از کاربران در Reddit ادعا کرده است که حذف نصب و نصب مجدد برنامه VPN این مشکل را برایش حل کرده است، بنابراین ممکن است شما هم بتوانید قبل از انجام هرکار دیگری این راه را نیز امتحان کنید.

اگر تصمیم گرفته‌اید که به‌روزرسانی خود را حذف کنید، مایکروسافت به شما کمک می‌کند. این شرکت در یادداشت‌های خود نوشت: «برای حذف LCU پس از نصب بسته SSU و LCU، از طریق DISM/Remove-Package با نام بسته LCU اقدام کنید.» لازم به ذکر است که می‌توانید نام بسته را با استفاده از این دستور پیدا کنید: DISM /online /get-packages.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی هوای ۳۰ روز آینده با هوش مصنوعی!
  • استفاده مایکروسافت از هوش مصنوعی برای پیش‌بینی دقیق‌تر آب‌وهوا
  • پایان سلطه گوگل با این موتور جست‌وجوی جدید
  • به‌روزرسانی اخیر ویندوز، کاربران ایرانی را تهدید می‌کند
  • به‌روزرسانی اخیر ویندوز، کاربران ایرانی را بیش‌ از همه تهدید می‌کند
  • سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح حمام خون راه می‌اندازد
  • پپ گواردیولا: با توجه به آمادگی آرسنال، باید تمام امتیازات لازم در لیگ را کسب کنیم
  • بی‌توجهی به مشکلات معیشتی کادر درمان سلامت را به مخاطره می‌اندازد/ دولت توان افزایش حقوق پرستاران را ندارد
  • مخالفت سوئد با تحقیقات بین‌المللی درباره انفجار «نورد استریم»
  • تجلیل از پیشکسوتان فوتبال استان کرمان