Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@23:53:26 GMT

مسجد طراز اسلامی مجاهدپرور است

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۴۷۵۲۴

مسجد طراز اسلامی مجاهدپرور است

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی های مسجد طراز اسلامی، مجاهدپروری است، گفت: کانون های تخصصی ایثار و شهادت خراسان جنوبی موفق عمل کرده اند و راه خود را به درستی پیدا کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، محمدرضا سوقندی عصر امروز (۲۱ مهر) در دیدار با مدیران کانون های تخصصی ایثار و شهادت خراسان جنوبی و کارکنان دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اظهار داشت: فرهنگ ایثار و شهادت متعلق به هیچ جناح، حزب و گروهی نیست بلکه متعلق به اسلام و سطح آن ملی و مردمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه با بررسی های انجام شده مشخص می شود که کارهای مردمی که در حوزه ایثار و شهادت انجام شده، قابل افتخار، ماندگار و پایدار است،‌ افزود: یکی از ویژگی های فرهنگ دفاع مقدس که ریشه در فرهنگ عاشورا دارد، پایداری و ماندگاری آن است و اگر نقش مردم را در این حوزه کم کنیم،‌ نقش حاملان دفاع مقدس را کم کرده ایم.

 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران با تاکید بر اینکه در دوران دفاع مقدس مردم با تقدیم جان و مال خود جهاد کردند، از فعالیت های کانون‌های تخصصی ایثار و شهادت خراسان جنوبی تقدیر کرد و گفت: امروز این کانون ها راه خود را به خوبی پیدا کرده اند و به درستی پیش می روند.

 

وی با تاکید بر اینکه یکی از ویژگی های مسجد طراز اسلامی، مجاهد پروری است، افزود: مسجد طراز اسلامی باید فرهنگ جهاد و بسیجی را در جامعه ترویج دهد.

 

وی با اشاره به اینکه باید زبان نسل امروز را درک کنیم و منطبق با آن، به جوانان خوراک فرهنگی بدهیم، گفت: مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد هم دارای درک و هم درد فرهنگی هستند.

 

به گفته سوقندی، خراسان جنوبی هم از نظر ذهنی و فکری و هم از نظر عملی آمادگی توسعه، ترویج و الگو شدن در این عرصه را دارد.

 

وی با تاکید بر اینکه در دیدار با مشاور وزیر و دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور بر تقویت کانون های تخصصی ایثار و شهادت تاکید شد،‌ ۱۹ مهرماه، سالروز ایراد بیانات مقام معظم رهبری درخصوص کانون های فرهنگی هنری مساجد را داشت.

 

مشاور وزیر قرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران با بیان اینکه طرح ها، افکار و اندیشه های فعالان فرهنگی خراسان جنوبی با خود به عنوان سوغات به تهران می برم، گفت: یکی از خلاء های کانون های فرهنگی هنری در سال های نخست، عدم وجود واحد خواهران بود با توجه به آسیب هایی که در حوزه بانوان داریم این مهم در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته است.

 

ناصر نبی زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم در این جلسه گفت: بخش های تخصصی در حوزه کانون ها و موسسات، بسیار مهم است و حداکثر توان خود را برای این مهم بکار می گیریم.

 

حجت الاسلام ابراهیم سبزه کار مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی هم از نگاه مثبت مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران نسبت به کانون های تخصصی ایثار و شهادت تقدیر کرد.

 

در این دیدار حسین عرب مدیر کانون تخصصی ایثار و شهادت شهر آیسک، علی کاربر مدیر کانون باقرالعلوم (علیه السلام) و حسینی مدیر کانون تخصصی ایثار و شهادت سربیشه به ارائه عملکرد کانون های خود پرداختند.

 

 

پایان پیام/70

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی مجلس کانون های فرهنگی هنری مساجد ارزانی کانون های مساجد نماز جمعه اوقات فراغت 19 مهر بیرجند دبیرخانه مساجد خراسان جنوبی بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۴۷۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید

 به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ اسدالله عباسی در جلسه هماهنگی افتتاح مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان، نقش موزه‌های دفاع مقدس در بازگو کردن فداکاری‌های رزمندگان اسلام برای نسل جدید را بسیار موثر دانست و گفت: برای حفظ آثار و ارزش‌های شهدا، این مجموعه را باید در حوزه مادی و معنوی غنا ببخشیم تا جوانان، نوجوانان، دانش آموزان، دانشجویان و مردم از آن استفاده کنند.
وی با تأکید بر برنامه دشمن برای کمرنگ جلوه دادن فرهنگ ایثار و شهادت در کشور در طرق مختلف از جمله فضای مجازی و جنگ نرم افزود: در قالب برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی باید فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه گسترش و رواج دهیم، زیرا تنها راه پیشبرد اهداف انقلاب و سربلندی این نظام توجه به سیره و روش شهدا است.
استاندار گیلان با اشاره به اهتمام مسؤولان برای ساخت موزه دفاع مقدس در گیلان بیان کرد: گیلان مهد شهیدان و سرداران در دوران دفاع مقدس است که هر کدام گنجینه و دانشگاه معرفت هستند ولی افتتاح موزه دفاع مقدس در گیلان به نسبت سایر استان‌ها با تاخیر آغاز شد، لذا باید با جدیت تمام آن را افتتاح کنیم.
اسدالله عباسی با بیان اینکه این مرکز در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در ورودی شهر رشت در حال ساخت است گفت: مرحله نخست این طرح شامل ساختمان‌های مدیریت و مرکز اسناد و کتابخانه تخصصی دفاع مقدس، همزمان با ۵ استان دیگر سوم خرداد امسال در ارتباط تصویری با رئیس جمهور افتتاح می‌شود.
وی با بیان اینکه بخشی از محوطه سازی مرحله نخست را شهرداری رشت انجام داده است گفت: شهرداری مابقی محوطه سازی نیز انجام خواهد داد تا در آینده بعنوان یکی از پارک‌های شهر رشت مورد استفاده قرار گیرد.
سرهنگ حسن حبیبی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان، مدیران و شهردار رشت نیز نظرات خود را برای تسهیل در بهره برداری این طرح بیان کردند.

دیگر خبرها

  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است
  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • تبیین مفاهیم ایثار و شهادت برای نسل جوان ضروری است
  • اصناف یکی از کانون‌های اصلی حفظ و ارتقاء امنیت جامعه هستند
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • نشست تخصصی تاریخ معماری و هویت فرهنگی استان اردبیل
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان