Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر دفتر همکاری های علمی بین المللی و ارتباط با صنعت دانشگاه حکیم سبزواری امروز در آیین معارفه دانشجویان خارجی این دانشگاه گفت: جذب دانشجویان خارجی به خصوص دانشجویان اتباع کشور افغانستان به علت همجواری،  همزبانی و وجود مشترکات فرهنگی میان دو کشور از اولویت های حوزه روابط بین الملل دانشگاه حکیم سبزواری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر غلامعلی فرزی با تاکید بر اینکه از فروردین امسال برای جذب دانشجویان اتباع برنامه ریزی های زیادی صورت گرفته است، افزود: با معرفی ظرفیت های دانشگاه حکیم سبزواری در کابل، 100 نفر برای حضور در این دانشگاه متقاضی بودند که 42 نفر پس از مصاحبه برای ورود به دانشگاه انتخاب شدند.

وی گفت: با توجه به فرایندهای طولانی و زمانبر اداری صدور ویزا و حضور دانشجویان درکشور، امروز شاهد حضور 30نفر از دانشجویان اتباع به عنوان نخستین گروه از دانشجویان خارجی دانشگاه هستیم.

مدیر دفتر همکاری های علمی بین المللی و ارتباط با صنعت دانشگاه حکیم سبزواری با تاکید بر اینکه حوزه فعالیت خود در جذب دانشجویان خارجی را از کشور افغانستان گسترده تر خواهیم کرد، افزود: برای جذب دانشجوی خارجی از دیگر کشورهای همجوار به خصوص کشورهای فارسی زبان به ویژه کشورهای تاجیکستان و افغانستان برنامه جدی داریم.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: خبرگزاری خراسان رضوی بین المللی حکیم سبزواری مشترکات فرهنگی دانشجویان اتباع افغانستان تاجیکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۴۷۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع دفترچه های اقامت طرح سپرده گذاری به اتباع

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان جنوبی نخستین دفترچه‌های اقامت صادر شده ، ویژه طرح سپرده گذاری و ساماندهی سرمایه های خرد اتباع خارجی ، طی مراسمی با حضور مدیرکل رونمایی و تحویل تعدادی از اتباع افغانستانی گردید.

صفایی مدیرکل امور اتباع بیان داشت که تنها طرح قانونی و حمایتی اتباع در کشور، طرح مذکور می باشد که به ابتکار سازمان ملی مهاجرت و همکاری شرکت زنجیره تامین دانش و بانک ملی این طرح اجرایی گردیده و کماکان در حال اجرا می باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • اجتماع دانشگاهیان دانشگاه یزد در حمایت از خیزش دانشجویان جهان
  • تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • کارگران رکن تولید هستند
  • آکسیوس: ۶۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در آمریکا بازداشت شده‌اند
  • سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • توزیع دفترچه های اقامت طرح سپرده گذاری به اتباع
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز