Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@23:15:56 GMT

چند ماه زمزمه ترمیم‌ کابینه و دیگر هیچ

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۴۹۷۱۹

چند ماه زمزمه ترمیم‌ کابینه و دیگر هیچ

دولت در زمینه فرصت ترمیم کابینه، در حال فرصت‌سوزی است.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

وب‌سایت الف در یادداشتی خاطرنشان کرد: در حالی که چند ماه از تاکید بر تغییر وزرا و مدیران ناکارآمد می‌گذرد اما عملا اتفاق خاصی رخ نداده است. در این بین اختلافات بین حامیان سیاسی دولت و نگاه دولت در انتخاب وزرا نیز باعث شده نه تنها گزینه‌های جدیدی مطرح نشوند بلکه ظاهرا قرار است برخی افراد از یک وزارتخانه به وزارتخانه دیگر بروند؛ امری که بدون شک می‌تواند تبعات ناگواری به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

تغییر ۱۸۰ درجه‌ای مواضع یک نماینده استیضاح وزیر راه به کجا رسید؟ عذرخواهی خوب است اما بهتر از آن کار کردن برای مردم است


سریال انتشار خبرها درباره ترمیم کابینه تمامی ندارد اما در عمل بعد از مدت‌ها گمانه‌زنی‌های مختلف اتفاقی تاکنون رخ نداده است. تعلل و کندی عجیب دولت در ترمیم کابینه موجب شد نمایندگان مجلس برای ایجاد تحرک و کارآمدی خود دست به کار شوند. اما نمایندگان مردادماه در گام اول به جای اینکه سراغ وزرای اقتصادی دولت بروند تا در عمل سامانی به بازارهای آشفته مسکن، خودرو، ارز و طلا بدهند پیگیر استیضاح علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شدند و در نهایت وی را از کابینه کنار گذاشتند. نمایندگان سپس در اوایل شهریور ماه حکم به برکناری مسعود کرباسیان از وزارت اقتصاد دادند.


در ادامه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به سراغ وزارتخانه‌های صنعت و راه‌ و شهرسازی رفتند اما بازی اعلام استعفا شروع شد و محمد شریعتمداری و عباس آخوندی به بهانه‌های مختلف از حضور در جلسات کمیسیون برای پاسخ به سوالات نمایندگان و بررسی محورهای استیضاح سر باز می‌زدند. و خبرهای غیر رسمی از استعفای این دو منتشر شد.


در این زمینه برخی اخبار حاکی از این است که قرار است محمد شریعتمداری به وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی برود و آخوندی نیز توسط اصلاح‌طلبان و در خارج از مجموعه دولت در تشکیلات شهرداری تهران به کار گرفته شود. دولت اعتدال در برخی از مهم‌ترین منصب‌ها و پست‌ها مانند سخنگویی، وزیر اقتصاد، کار و برخی سفرا همچنان بلاتکلیف است.


در این بین وقوع دو اتفاق، نگرانی‌هایی را نسبت به سرانجام تغییرات کابینه در راستای بهبود و مدیریت وضعیت اقتصادی به وجود آورده است.


اولین موضوع زمزمه‌هایی است که درباره لیست گزینه‌های پیشنهادی برای وزارتخانه‌ها مطرح است. ظاهرا دولت قصد دارد برخی وزرای برکنار شده را دوباره به کار گیرد یا مثلا از محمد شریعتمداری که دوران تصدی‌گری وی در وزارت صمت با حرف و حدیث‌هایی فراوانی (از واردات خودرو تا دریافت‌کنندگان ارز) همراه شده برای وزارتخانه تعاون معرفی نمایند؛ دومین مسئله درگیری بین حزب اعتدال و توسعه و کارگزاران است که عملا نگرانی‌های جدی نسبت به یک‌دستی، اتحاد و انسجام کابینه به وجود آورده و هر روز نیز ابعاد جدیدتری پیدا می‌کند. به نظر می‌رسد اداره‌ای نیز وجود ندارد تا به این تشتت و از هم گسیختگی در دولت که بدون شک پیامدهای مخربی به همراه دارد پایان دهد. تنش و جدال به رسانه‌ها نیز کشیده و هرازگاهی بیانیه‌ها یا انتقادهای تندی طرفین نسبت به هم عنوان می‌کنند.


در آخرین مورد در مطلبی که روزنامه‌ سازندگی رسانه وابسته به حزب کارگزاران روز چهارشنبه ۱۸ مهرماه منتشر کرد به صراحت نسبت به اخبار و شایعات مطرح شده در فضای سیاسی کشور نسبت به گزینه‌های احتمالی واکنش نشان داد و انتقادات تندی را نسبت به افزایش قدرت نوبخت مطرح ساخت.

منبع: مشرق

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی بازار سکه و ارز اربعین استیضاح بازار سکه و ارز خودرو دولت قیمت مسکن ناکارآمدی دولت وزرای دولت وزیر اقتصاد وزیر کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۴۹۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسبت به حق‌آبه مردم کهگیلویه و بویراحمد بی‌مهری شد

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد از بی توجهی دولت برای اجرای سد آبریز ابراز نگرانی کرد و گفت: بی توجهی به مطالبه مردم پذیرفتنی نیست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دهدشت، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌نصیر حسینی در اجلاسیه سرداران و 422 شهید شهرستان کهگیلویه با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور اظهار داشت: واقعیت امر دولت‌های مختلف نسبت به حق‌آبه مردم کهگیلویه و بویراحمد با وجود داشتن 10 درصد آب‌های سطحی کشور بی‌مهری می‌کنند که انتظار می‌رود دولت سیزدهم نسبت به این مهم نگاه ویژه و خاصی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه  ما یکی از استان‌هایی هستیم که منابع آب فراوانی داریم، اما متاسفانه به درستی از این منابع برای استان استفاده نمی‌شود، عنوان کرد: برخی سدهای احداث شده در محدوده جغرافیایی استان آورده‌ای برای مردم استان ندارند.

حسینی خاطرنشان کرد: موضوع اجرای سد آبریز را بارها در حضور مسئولان کشوری طرح کردیم ولی طرح این مطالبه مردم بعد از دوساعت به کلی به فراموش سپرده شد، ولی واقعیت امر در صورت بی‌توجهی دولت سیزدهم این مطالبه مردم را به اطلاع دفتر مقام معظم رهبری خواهیم رساند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین گفت: 500 هزار بشکه نفت روزانه در این استان برداشت می‌شود، ولی هنوز از محرومیت رنج می‌برد و واقعیت امر ما ثروتمند هستیم اما اجازه نمی‌دهند از جیب خودمان پول برداریم.

سید‌علی احمدزاده تاکید کرد: اجرای سد آبریز به عنوان به یک آرزوی بر دل مانده و پتروشیمی چرام دو مطالبه مردم استان از رییس جمهوری و اعضای هیئت دولت است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت‌گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابند
  • زمزمه‌های دلالی مشاوران املاک در طرح مسکن جوانی جمعیت یزد
  • افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه
  • نسبت به حق‌آبه مردم کهگیلویه و بویراحمد بی‌مهری شد
  • بستگان اسرای اسرائیلی:کابینه فرصت امضای توافق را از دست ندهد
  • عضو کنست صهیونیستی: هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست
  • زمزمه صدور حکم جلب دادگاه لاهه برای نتانیاهو