Web Analytics Made Easy - Statcounter

با اینکه میزان خودکشی در بریتانیا کاهش یافته است، اما سالانه حدود ۴۵۰۰ نفر در این کشور جان خود را در اثر خودکشی از دست می‌دهند. آفتاب‌‌نیوز : در حالی که دولت بریتانیا نخستین نشست جهانی سلامت روانی را میزبانی می‌کند، نخست‌وزیر این کشور برای اولین بار یک نماینده مجلس را به معاونت "پیشگیری از خودکشی" وزارت بهداشت را منصوب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش آفتاب‎نیوز؛ ترزا می گفته است: "انتصاب جکی دویل پرایس، وزیر بهداشت به این سمت جدید، برای پایان دادن به نگرش و دیدگاه منفی جامعه پیرامون خودکشی کمک خواهد کرد".
با اینکه میزان خودکشی در بریتانیا کاهش یافته است، اما سالانه حدود ۴۵۰۰ نفر در این کشور جان خود را در اثر خودکشی از دست می‌دهند.
دولت بریتانیا همچنین وعده داده است اقدامات بیشتری از جمله بررسی و حمایت از سلامت روانی دانش آموزان را روی دست می‌گیرد.
هزینه سنگین اختلالات روانی برای اقتصاد جهان
نخست وزیر بریتانیا گفته است: "ما می‌توانیم این شرم و داغ ننگی که سبب شده بسیاری از مردم در سکوت رنج ببرند را از بین ببریم؛ ما می‌توانیم تراژدی خودکشی را متوقف کنیم".
بر علاوه آن، خانم می وعده داده است که ۱.۸ میلیون پوند را برای موسسه خیریه "سامریتان" کمک ‌کند تا این نهاد بتواند فعالیت‌های خود را برای چهار سال آینده ادامه دهد.
اما شماری از نهادهای غیردولتی از کارنامه دولت می در راستای پیشگیری از خودکشی انتقاد کرده، می‌گویند که این دولت "وعده‌های را که دو سال پیش داده بود، تاکنون عملی نکرده است".
آمار خودکشی در جهان
هر ۴۰ ثانیه یک نفر در دنیا بر اثر خودکشی می‌میردخودکشی دومین علت اصلی مرگ و میر افراد ۱۵ تا ۲۹ سال استدر هر ۲۰ نفری که اقدام به خودکشی می‌کنند، یک نفر آن در نتیجه جان خود را از دست می‌دهدحدود ۸۰ درصد موارد خودکشی (سال ۲۰۱۶) در کشورهای کم درآمد و با درآمد متوسط رخ داده است
منبع: بی بی سی

کد خبر: ۵۵۰۷۸۷ تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بریتانیا سلامت روانی خودکشی وزارت بهداشت اختلالات روانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۱۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین

روسیه، وزیر خارجه انگلیس را به تشدید مستقیم تنش‌های پیرامون جنگ اوکراین متهم و اظهارات حمایت‌آمیزش از این کشور را تهدیدی برای اروپا دانست.

به گزارش مشرق، مسکو دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس را به دلیل اظهاراتش مبنی بر اینکه اوکراین می‌تواند از تسلیحات انگلیس برای حمله به اهدافی در داخل خاک روسیه استفاده کند، متهم به تشدید مستقیم تنش‌ها در جنگ اوکراین کرده است.

به گزارش تلگراف، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین عنوان کرده است: کرملین اظهارات دیوید کامرون، وزیر امور خارجه بریتانیا در مورد حق کی‌یف برای استفاده از تسلیحات انگلیسی جهت حمله به اهدافی در روسیه را خطرناک خوانده است.

پسکوف اظهارات کامرون را به عنوان عاملی برای تشدید تنش‌ها پیرامون درگیری‌ میان اوکراین و روسیه در جنگ دو کشور دانسته و عنوان کرد که صحبت‌های وی می‌تواند خطری برای امنیت اروپا محسوب شود.

کامرون در اظهاراتی عنوان کرده که اوکراین باید تصمیم بگیرد که چگونه می‌خواهد از سلاح‌های ارسال شده انگلیس در جنگ با روسیه استفاده کند و بر این موضوع تاکید کرده که اوکراین حتی حق حمله به اهدافی در داخل خاک روسیه را دارد.

وی پیشتر هم وعده داد بود که سالانه ۳ میلیارد پوند کمک نظامی به اوکراین اختصاص خواهد داد و تاکید کرده بود که حمایت‌های بریتانیا از کی‌یف تا زمانی که جنگ با روسیه طول بکشد، ادامه پیدا خواهد کرد.

کامرون به صراحت عنوان کرده بود که بریتانیا مخالفتی با استفاده از تسلیحاتش در داخل روسیه ندارد.

اظهارات وی بریتانیا را نسبت به ایالات متحده در موضع‌ جنگ‌طلبانه‌تری نسبت به روسیه قرار داده است که ضمن حمایت از اوکراین در جریان جنگ با روسیه بر این موضوع نیز تاکید کرده است، هرگونه تسلیحاتی که به این کشور عرضه می‌کند، فقط بایستی در داخل مرزهای اوکراین مورد استفاده قرار گیرد و نه علیه اهدافی در خاک روسیه.

از ابتدای آغاز جنگ اوکراین، انگلیس خود را متعهد به پرداخت ۱۲.۵ میلیارد پوند به این کشور کرده است. اظهارات حمایت‌آمیز مکرر کامرون از اوکراین در جریان این جنگ موجب افزایش انتقادات روسیه از وی شده است.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • افزایش چشمگیر ظرفیت انرژی خورشیدی در بریتانیا
  • افزایش چشمگیر ظرفیت انرژی خورشیدی در مارس ۲۰۲۴
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران +تصویر
  • بریتانیا بر لبه پرتگاه اقتصادی
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه
  • (ویدئو) بازگشت مجموعه طلای پادشاهی آسانته به غنا پس از ۱۵۰ سال
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • دولت توپ کشتی پرتغالی را به زمین اژه‌ای انداخت/ مسئول رسیدگی به این پرونده قوه قضاییه است