Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@15:20:40 GMT

توئيت اردوغان پس از آزادي کشيش آمريکايي

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۵۱۲۹۵

توئيت اردوغان پس از آزادي کشيش آمريکايي

خبرگزاري آريا - «رجب‌طيب اردوغان» رئيس جمهوري ترکيه در توئيتر درباره آزادي کشيش «اندرو برانسون» نوشت: اميدوارم آمريکا و ترکيه به گونه‌اي که شايسته دو کشور است به همکاري ادامه دهند.
به گزارش روز يک‌شنبه پارس‌تودي؛ کشيش آمريکايي «اندرو برانسون» روز جمعه، چهارمين بار در دادگاه «ازمير» در غرب ترکيه حاضر شد و در نهايت قاضي دادگاه پس از 2 سال حبس و جنجالي که حول محور اين موضوع ميان ترکيه و آمريکا به وجود آمده بود، حکم آزادي وي را صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پيش ازاين؛ اندرو برانسون به اتهام همکاري با کودتاگران ترکيه، همدستي با گروه‌هاي تروريستي، همکاري با گروه گولن و «پ. ک. ک» و نيز جاسوسي به نفع آمريکا به 35 سال زندان محکوم شده بود.
پيش از صدور حکم آزادي «برانسون»، برخي منابع خبري از توافق پنهاني ترکيه و آمريکا در اين زمينه، خبرهايي منتشر کرده بودند.
با وجود اين، «هدر نائورت» (Header nurort) سخنگوي وزارت خارجه آمريکا در اظهاراتي با رد وجود توافق پنهاني ميان ترکيه و آمريکا براي آزادي برانسون، گفت: تا آنجايي که من مي‌دانم درخصوص آزادي «برانسون»، توافقي صورت نگرفته است.
اين اظهارات همگي نشان دهنده اين واقعيت است که ترکيه ضمن تسليم شدن در برابر فشارهاي آمريکا در زمينه آزادي اندرو برانسون، تلاش کرده است تا از آمريکا امتيازهاي لازم را دريافت کند.
در واقع بحراني که در روابط ترکيه و آمريکا به وجود آمده است به فاکتورهاي مختلفي ارتباط پيدا مي‌کند که آزادي برانسون به تنهايي قادر به حل آن نيست.
مساله «فتح الله گولن»، پرونده «آک بانک ترکيه» در آمريکا، حمايت‌هاي تسليحاتي و لجستيکي آمريکا از کردهاي سوريه و عراق و مسائل فراوان مشابه، همگي خوشبيني براي آينده روابط ترکيه - آمريکا را در هاله‌اي از ابهام فرو خواهد برد.118/120
کليدواژه دونالد ترامپ ترکيه امريکا

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۱۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی

هزاران تظاهرکننده در تل‌آویو گرد هم آمده و خواستار برکناری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و برگزاری انتخابات زودهنگام شدند.

به گزارش نشریه تایمز اسرائیل، معترضان همچنین خواستار آزادی اسرای صهیونیست هستند که در غزه نگهداری می‌شوند. 

در حال حاضر گفته می‌شود پلیس برای مهار تظاهرات برخی از خیابان‌ها را مسدود کرده است. 

در ماه‌های ابتدایی جنگ، معترضان تنها خواستار توافق برای آزادی اسرا بودند، اما با افزایش نارضایتی از نتانیاهو، خواسته‌های آنان تغییر کرده است. طی هفته‌های گذشته، معترضان مکررا نتانیاهو را «مانع توافق» خوانده و خواستار استعفای وی شده‌اند. بسیاری از صهیونیست‌ها معتقد هستند نتانیاهو برای اهداف شخصی و حفظ جایگاه خود در قدرت به جنگ ادامه می‌دهد.

در همین حال، مذاکرات برای مبادله اسرا و توقف در جنگ علیه غزه ادامه دارد و رسانه‌های مصری از «پیشرفت قابل توجه» در آن خبر داده‌اند. یک مقام فلسطینی که نام او فاش نشده می‌گوید این بار اوضاع بهتر به نظر می‌رسد و امکان حصول توافق وجود دارد؛ به شرط آن که اسرائیل آنچه را برای تحقق آن لازم است، ارائه کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • استقبال «اردوغان» از امیر کویت در آنکارا
  • مجری پرحاشیه از صداوسیما کنار گذاشته شده؟
  • اردوغان: اسرائیل توافق آتش‌بس در غزه را بپذیرد
  • چرا ترکیه روابط تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد؟ | هدف اردوغان از اقدام دیرهنگام
  • چرا ترکیه روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد؟
  • طالبان به دنبال گسترش همکاری‌های اقتصادی با ترکیه
  • جزئیات توافق پیشنهاد شده به حماس؛ آزادی ۲۰ فلسطینی در مقابل ۱ نظامی زن اسرائیلی
  • یک جایزه دیگر برای مل بروکس/ پیبادی تجلیل می‌کند
  • پیش‌نویس توافق مبادله اسرا: آزادی 800 اسیر فلسطینی در قبال 33 اسیر اسرائیلی
  • تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی