Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@01:29:08 GMT

اولین همایش اجتماعی آلزایمر برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۵۱۴۶۲

اولین همایش اجتماعی آلزایمر برگزار می‌شود

اولین همایش اجتماعی آلزایمر با همکاری جهاد دانشگاهی و با هدف اطلاع رسانی و آموزش درباره این بیماری، برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، اولین همایش اجتماعی یک روزه آلزایمر روز یکشنبه ۲۹ مهرماه در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می‌شود. این همایش از سوی معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی ایران، مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی ایران، پژوهشکده داروهای گیاهی جهاددانشگاهی  و انجمن آلزایمر برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر سید بهنام‌الدین جامعی _ رییس مرکز علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی ایران در این باره در گفت‌گو با ایسنا، درباره هدف برگزاری این همایش گفت: بیماری آلزایمر یک بیماری اجتماعی است و هدف برگزاری این همایش اطلاع‌رسانی به افرادی است که به هر نوعی با این بیماری در ارتباط هستند.

وی با بیان اینکه شرکت‌کننده‌های این همایش عامه مردم هستند، گفت: بحث‌های تخصصی مطرح در این همایش به گونه‌ای است که عامه مردم نیز آن را درک کنند و با بیماری آلزایمر به خوبی آشنا شوند. این همایش در نوبت صبح و بعد از ظهر اجرا می‌شود. چهار کارآگاه هنر وآلزایمر، مراقبین، مغز و واقعیت مجازی و کاربرد گیاهان دارویی در درمان بیماری‌های اعصاب، در نوبت بعد از ظهر برگزار می‌شود. پیش بینی ما بر این است که ۱۰۰۰ نفر شرکت‌کننده در این همایش حضور یابند و در هر کارآگاه آموزشی حدود ۷۰ نفر آموزش ببینند.

جامعی ادامه داد: در این همایش تعدادی از مجموعه‌هایی که ارائه دهنده خدمات آلزایمر هستند نیز حضور دارند. برای مثال تعدادی از روان‌شناسان و مشاوران مرکز آتیه درخشان ذهن در این همایش حضور دارند و به افراد مبتلا به آلزایمر و خانواده‌هایشان مشاوره‌های رایگان ارائه می‌دهند.

در ادامه دکتر شمسعلی رضازاده _ رییس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی نیز درباره هدف از برگزاری این همایش گفت: برگزاری این همایش ابتکار خوبی است که مخاطب آن مردم هستند و با اطلاع‌رسانی و آموزش صحیح می‌توانیم از عوارض این بیماری جلوگیری و آن را بهتر کنترل کنیم.

وی با بیان اینکه در هر سه ثانیه یک فرد به آلزایمر مبتلا می‌شود، افزود: افزایش شیوع این بیماری ناشی از بهبود کیفیت زندگی و امید به زندگی در افراد است؛ چراکه زمانیکه امید به زندگی در افراد افزایش می‌یابد، احتمال شیوع این بیماری نیز زیاد می‌شود. در حال حاضر امید به زندگی در زنان ایرانی ۷۸.۵ سال و در مردان ایرانی ۷۶.۵ سال است؛ این در حالی است که احتمال شیوع آلزایمر در ۸۰ سالگی حدود هشت درصد است.

وی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم بیماری آلزایمر یک بیماری فردی نیست و یک اجتماع با آن درگیر است. از طرفی این بیماری قابل پیشگیری است. یک فرد مبتلا به آلزایمر مانند یک کودک بیش فعالی است که به مراقبت نیاز دارد. با تغییر الگوی زندگی، شناسایی به موقع بیماری و آموزش‌های صحیح در زمینه آلزایمر می‌توان از این بیماری پیشگیری یا آن را به موقع درمان کرد.

رضازاده درباره نحوه ثبت‌نام در این همایش نیز گفت: مردم می‌توانند به دو صورت حضوری و اینترنتی ثبت‌نام را انجام دهند. برای ثبت‌نام اینترنتی  به سایت دانشگاه علوم پزشکی ایران به نشانی www.ad_symp.com  مراجعه کنند و یا در روز همایش ساعت ۸ تا ۹ صبح ثبت نام حضوری داشته باشند.

رییس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی درباره اقدامات این پژوهشکده در رابطه با درمان آلزایمر نیز گفت: این پژوهشکده از سال ۸۲ درصدد کشف و بررسی داروهایی برای کنترل و پیشگیری آلزایمر بوده است. سرانجام ۱۰ سال پژوهش ما ساخت و تولید دارویی از عصاره ملیس با نام ملتروپیک بوده که موجب کند شدن و بهبود شرایط بیماری آلزایمر در فرد می‌شود. اگر فردی از داروهای شیمیایی برای درمان آلزایمر استفاده می‌کند، برای مصرف این دارو باید با پزشک متخصص مشورت کند تا تداخل دارویی رخ ندهد، در غیر این صورت این دارو بدون تجویز پزشک نیز قابل مصرف است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام دانشگاه علوم پزشکی ایران آلزايمر درمان سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۱۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پیاده‌روی خانوادگی با جوایز ارزنده در یاسوج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، به مناسبت هفته سلامت همایش پیاده‌روی خانوادگی در یاسوج برگزار می شود.
این همایش به همت دانشگاه علوم‌پزشکی یاسوج و با اهداء جوایز ارزنده برگزار می شود.
این همایش فردا جمعه ۷ اردیبهشت از ساعت ۷:۳۰ از بقعه مبترکه امامزاده عبدالله یاسوج آغاز می شود.

 

دیگر خبرها

  • همایش کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در هفشجان
  • پیش‌بینی یک بیماری ۱۲ سال قبل از بروز علائم
  • همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود
  • همایش پیاده‌روی خانوادگی با جوایز ارزنده در یاسوج
  • پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم
  • آزمایش چشم آلزایمر را ۱۲ سال قبل از بروز علائم پیش بینی می کند
  • دانشگاه الزهرا اولین همایش بین‌المللی «غزه زنده است» را برگزار کرد+ گزارش تصویری
  • دهمین همایش بین‌المللی علوم شناختی برگزار می‌شود
  • دهمین همایش بین‌المللی دوسالانه علوم شناختی برگزار می‌شود
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم