Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@09:25:08 GMT

بیش از هشت هزار پرونده قضایی به سازش ختم شد

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۵۴۷۰۱

بیش از هشت هزار پرونده قضایی به سازش ختم شد

کرمانشاه - ایرنا - رئیس کل شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه گفت: هشت هزار و 648 فقره پرونده قضایی در نیمه نخست امسال در شوراهای حل اختلاف استان به صلح و سازش ختم شد.

روابط عمومی شورای حل اختلاف کرمانشاه روز یکشنبه به نقل از جبار تجری اعلام کرد: در این مدت 43 هزار و 790 فقره پرونده به شعب شورای حل اختلاف استان ارجاع داده شده که از این تعداد 43 هزار و 726 فقره مختومه و هشت هزار و 648 فقره به صلح و سازش ختم شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی ، 112 شعبه شهری و 37 شعبه روستایی شورای حل اختلاف در استان کرمانشاه فعالیت می کنند.
رئیس کل شورای حل اختلاف استان کرمانشاه افزود: شورای حل اختلاف استان برای به سازش ختم کردن پرونده ها از ظرفیت بزرگان، معتمدان و افراد مورد وثوق شهر‌ها، بخش‌ها و روستا‌ها استفاده می کند.
به گفته رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه ، در چهار سال گذشته حجم پرونده های ورودی استان کرمانشاه از 117 هزار پرونده به 76 هزار فقره کاهش یافته که تلاش می شود امسال این تعداد به کمتر از 70 هزار فقره برسد.
براساس اعلام محمدرضا عدالتخواه ، ستاد تالیف قلوب استان کرمانشاه که از زیرمجموعه شورای حل اختلاف است در یکسال گذشته از مجموع 220 فقره پرونده قتل عمد 90 فقره را به اصلاح منتج کرده است.
7445/8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي پرونده قضايي صلح قتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۴۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ۴۲۲ فقره پرونده در ۲۲ مرکز مهر خانواده مازندران

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مازندران گفت: سال گذشته ۴۲۲ فقره پرونده در ۲۲ مرکز مهر خانواده سراسر استان مورد بررسی واقع شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، حجت‌الاسلام مرتضی موسوی، ظهر امروز_ یک‌شنبه شانزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با اشاره به راه‌اندازی مرکز مهر خانواده در استان‌ها اظهار کرد: این مرکز به منظور ملاقات والدین با فرزندان در محیط امن و آرام راه‌اندازی شد و کودکان با احساس راحتی و امنیت بتوانند با آزادی بیشتری با والدین خود ارتباط برقرار کنند.

وی افزود: در این استان ۲۲ مرکز مهر خانواده در حال فعالیت است که در سال گذشته ۴۲۲ فقره پرونده به این مرکز وارد شده بود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران با اشاره به اینکه تعداد ملاقات‌های انجام شده والدین با فرزندان در سال گذشته دو هزار و ۳۴۳ مورد بوده است، گفت: علاوه بر این مرکز، مراکز مشاوره خانواده قوه قضائیه در مازندران فعالیت دارد.

موسوی با تاکید بر اینکه ارجاع پرونده‌ها به این مراکز راه مفیدی در کاهش ورودی پرونده‌های طلاق به دادگستری این استان مازندران است، اظهار داشت: بی‌شک مراکز مشاوره خانواده می‌توانند در کنار نهادهای مردمی در کاهش آمار طلاق مفید و مؤثر باشند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۴ هزار و ۴۱۴ فقره پرونده از محاکم دادگستری مازندران به مراکز مشاوره خانواده ارجاع شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد حدود ۱۲۳ هزار و ۴۵۹ فقره مورد بررسی قرار گرفت و دو هزار و ۸۹۵ فقره پرونده منجر به سازش شد که شمار ۲۳ درصد از پرونده‌های طلاق بوده است.

کد خبر 750817

دیگر خبرها

  • بخشش حکم قصاص پس از ۲۳ سال
  • تشکیل ۳ پرونده قضایی در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی
  • سازش در مزرعه به همت شورای حل اختلاف استان یزد
  • بررسی مشکلات مددجویان زندان سپیدار اهواز در دیدار با رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان
  • صدور دستور قضایی برای تعقیب کیفری متخلفان حوزه شهری البرز‌
  • صدور ابلاغ صلح یاری برای ۲۱۹ مأمور فراجا در کرمان
  • بررسی ۴۲۲ فقره پرونده در ۲۲ مرکز مهر خانواده مازندران
  • رئیس دیوان عالی کشور: آمار پرونده‌های «خانواده» مناسب نیست
  • وصول ۸۴ میلیارد ریال از مطالبات شرکت گاز آذربایجان‌غربی با آرای مراجع قضایی
  • قلع و قمع 12 فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل