Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری از تجهیز تمامی مرزهای خسروی، مهران، شلمچه، چذابه برای تردد زائران اربعین خبر داد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا نفیسی مدیرکل دفتر ترانزیت حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای امروز در نشست خبری خود با بیان اینکه هر ساله با نزدیک شدن به اربعین بسیاری از زائران عازم کربلا می‌شوند، گفت: بخشی از فعالیت‌های سازمان راهداری در این ایام مربوط به اربعین بوده که با تشکیل شدن کمیته حمل‌ونقل سوخت و ستاد اربعین فعالیت‌های لازم برای بهبود برگزاری هر چه بهتر اربعین صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از سال گذشته جلسات مختلفی برگزار شده و با تشکیل 19 کمیته نقاط قوت و ضعف این مراسم را ارزیابی کرده تا امسال این مراسم با شکوه‌تر برگزار شود.

نفیسی با بیان اینکه سالانه چهار میلیون و 400 هزار نفر از پایانه‌های مرزی خارج می‌شوند، افزود: 50 درصد از این افراد از طریق حمل‌ونقل عمومی و 50درصد از طریق وسایل شخصی از مرز خارج می‌شوند.

وی گفت: 53درصد از زائران از مرز مهران، 28 درصد از چذابه و مابقی از مرز شلمچه عبور می‌کنند و ما سعی کرده‌ایم با برنامه‌ریزی‌های دقیق حجم مسافران را در این مرزها کنترل کنیم.

مدیرکل دفتر ترانزیت حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با تأکید بر اینکه هر 4 مرز مهران، چذابه، شلمچه و خسروی از طریق سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تجهیز شده است، تصریح کرد: در مرز مهران 96 گیت، در مرز شلمچه 48 گیت، در مرز چذابه 28 گیت و در مرز خسروی 29 گیت برای عبور و مرور مسافران نصب شده است.

وی افزود: وضعیت مرز خسروی هنوز برای عبور زائران مشخص نشده، اما سازمان راهداری این مرز را برای تردد تجهیز کرده است.

نفیسی درباره تجهیز و تأمین پارکینگ در مرزها گفت: 400 هکتار اراضی برای پارکینگ‌ها در نظر گرفته شده که گنجایش 160 هزار خودرو را دارد و از این میزان پارکینگ 70 هکتار برای شلمچه، 100 هکتار برای چذابه و 100 هکتار برای مهران و 140 هکتار برای خسروی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: برای یک هزار وسیله حمل‌ونقل عمومی پارکینگ در نظر گرفته شده است.

مدیرکل دفتر ترانزیت حمل ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: گیت‌های ورودی مسافران تأمین سرویس‌های بهداشتی، تهیه امکانات رفاهی در پایانه‌های مرزی و همچنین تأمین وسایل حمل ونقل عمومی برون شهری در ایام اربعین برای تمامی مرزها در نظر گرفته شده است.

نفیسی یادآور شد: به تمام زائران ایام اربعین پیشنهاد می‌کنیم که از وسایل شخصی برای سفر اربعین استفاده نکنند، زیرا با افزایش وسایل حمل و نقل عمومی می‌توانند سفری راحت‌تر داشته باشند.

وی ادامه داد: طرح سازمان راهداری برای ایام اربعین از یکم تا سیزدهم آبان (10 تا 23 ماه صفر) در نظر گرفته شده و مسافران می‌توانند از نزدیک‌ترین شهرها مرزی به نقطه صفر مرزی برای کربلا با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بروند.

مدیرکل دفتر ترانزیت حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه یک‌هزار و 885 اتوبوس توسط شرکت‌های اتوبوسرانی برای جابه‌جایی زائران از شهرهای مرزی به نقاط صفر مرزی در نظر گرفته شده است، افزود: تمامی این اتوبوس‌ها به صورت 24 ساعته در این ایام فعالیت می‌کنند.

وی اظهار کرد: 120 اتوبوس در مرز خسروی، 215 اتوبوس در مرز چذابه و 550 دستگاه اتوبوس در مرز مهران برای جابه‌جایی مسافران در مرز ایران در نظر گرفته‌ شده است.

نفیسی به سایر بخش‌های حمل ونقلی در ایام اربعین اشاره کرد و گفت: در بخش حمل‌ونقل هوایی اقداماتی برای داشتن سفری ایمن و ارزان در نظر گرفته شده است به طوری که مسیر تهران تا بغداد 2 میلیون و 200 هزار تومان و مسیر مشهد_نجف و بغداد 2 میلیون و 800 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در بخش حمل و نقل ریلی قطارهای فوق‌العاده‌ای برای تهران تا خرمشهر در نظر گرفته شده که قابلیت جابه‌جایی 280 هزار مسافر را دارد، همچنین یک ریل باس برای مسیر خرمشهر تا شلمچه در نظر گرفته شده که به صورت 24 ساعته مسافران را جابه‌جا می‌کند.

نفیسی به بخش تأمین سوخت در این ایام نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته مشکلی برای تأمین سوخت با همکاری شرکت پخش فرآورده‌های نفتی وجود نداشته، امسال نیز سعی خواهیم کرد در این ایام مشکلی ایجاد نشود.

وی ادامه داد: 13 جایگاه سوخت در این ایام در مرزها در نظر گرفته شده که 6 جایگاه سوخت در ایلام، 2 جایگاه در کرمانشاه، 2 جایگاه در اهواز و 2 جایگاه در آبادان و یک جایگاه سوخت که معادل 8 جایگاه سوخت است در مرز مهران در نظر گرفته شده است.

مدیرکل دفتر ترانزیت حمل ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه سال گذشته 73 هزار مسافر اتباع خارجی از کشورهای مختلف وارد مرزهای ایران و از آنجا به کربلا و یا نجف می‌رفتند گفت: بیشترین اتباع خارجی که در ایام اربعین از مرزهای ایران عازم شده‌اند پاکستانی بودند که بخشی از زوار با استفاده از اتوبوس‌های خودشان و بخشی دیگر با استفاده از اتوبوس‌های ایرانی وارد مرزهای ایران شده‌اند.

نفیسی ادامه داد: امسال سعی خواهیم کرد تمامی اتباع خارجی از مرزهای شلمچه خارج شوند و در این زمینه نیز تمامی اقدامات لازم برای ایمنی در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر رعایت سرعت و ایمنی اتوبوس‌ها در ایام اربعین گفت: تمامی اتوبوس‌ها باید ضوابط ایمنی برای جابجایی زائران رعایت کنند.

مدیر کل دفتر ترانزیت حمل ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: مسافران و زائران اربعین می‌توانند از طریق شماره تلفن 141 به صورت 24 ساعته اطلاعات لازم و نظرات خود را دریافت و عنوان کنند و همچنین سایت 141.ir و اپلیکیشن 141 می‌توانند استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه تأمین سوخت بر اساس پیمایش است، گفت: با هماهنگی شرکت پالایش و پخش قرار شده سهمیه سوخت 300 هزار تومانی در اختیار رانندگان قرار گیرد و آنها می‌توانند در این مسیر با همین قیمت مصوب سوخت‌گیری کنند.

نفیسی درباره قیمت سوخت و همچنین قیمت کرایه اتوبوس در مرز عراق نیز گفت:‌ هیچ اطلاعی از تعیین قیمت سوخت و همچنین دریافت کرایه به قیمت دلار ندارم.

مدیر کل دفتر ترانزیت حمل ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره ظرفیت پارکینگ‌ها نیز گفت:‌ به دلیل آنکه برخی از رانندگان وسایل شخصی خودروهای خود را در جاه‌های نامشخص پارک می‌کنند و همین موضوع باعث ایجاد سد معبر می‌شود، جرثقیل‌هایی را در پارکینگ‌ها در نظر گرفته‌ایم که مشکلی جهت جابجایی خودروها ایجاد نشود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان راهداری حمل ونقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۵۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۱۰ هزار مترمربع سایبان در مرز مهران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: ۱۰هزار مترمربع سایبان در پایانه مرزی و پایانه برکت برای اربعین امسال با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان احداث می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، سیدزاهدین چشمه خاور صبح امروز در نشست هماهنگی اربعین حسینی در بخش راهداری و حمل و نقل جاده ای به منظور تسهیل در تردد زائران اربعین در محورهای مواصلاتی کشور که در محل پایانه برکت مهران با حضور رئیس سازمان راهداری کشور برگزار شد، گفت: بعد از دفاع مقدس بحث پیاده روی اربعین به عنوان مهمترین رخداد مهم کشور باید در خور و شایسته مسلمانان جهان برگزار شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام با اشاره به اینکه سال گذشته ناوگان حمل و نقل به خوبی مدیریت شد، گفت: همچنین هیچ مورد گرمازدگی در اربعین گذشته وجود نداشت که نشان از اقدامات موثر راهداری بوده است.

وی با بیان اینکه اربعین باید هر سال باشکوه‌تر برگزار شود، افزود: سال گذشته 5 هزار متر سایبان در ظرف 25 روز احداث شد و هم اکنون نیز احداث 10هزار مترمربع سایبان در پایانه مرزی و پایانه برکت برای اربعین امسال با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد تومان در حال احداث است.

چشمه خاور ادامه داد: تبدیل و تثبیت سایبان های قارچی که به صورت موقت در سال گذشته ایجاد شده بود نیز به سایبان دائم در حال انجام است.

وی در ادامه با اشاره به احداث 12 هزار مترمربع کف پوش محوطه پایانه مرزی مهران با اعتباری بر 22 میلیارد تومان، گفت: برخی سرویس های بهداشتی نیز در این پایانه نوسازی خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام به اقدامات انجام شده در پایانه برکت نیز اشاره کرد و گفت: یک سایبان از در ورودی تا مرکز پایش به شکل سازه فضایی با دهانه ی 38 متر احداث خواهد شد که پیمانکار آن نیزمشخص شده است.

وی افزود: در بحث نصب دوربین های تشخیص چهره نیز قرارداد 47 میلیارد تومان با پیمانکار برای نصب 72 دوربین منعقد شده است.

چشمه خاور یادآور شد: بخشی از فاضلاب پایانه برکت تعویض شده و برای جلوگیری از تجمع آب‌های سطحی کانال های هدایت آب در حال احداث است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام به قراردادهای متعددی منعقد شده در حوزه راه‌ها اشاره کرد و گفت: قرارداد 108 میلیارد تومانی محور ایلام- مهران، مهران- دهلران و حوزه شهرستان ملکشاهی  منعقد شده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته بیش از 74 هزار تابلو کامپوزیتی در سراسر استان نصب شد. همچنین 20 میلیارد قرارداد خط کشی انجام و روشنایی برای تمام نقاطی که نیاز به روشنایی داشته‌اند صورت گرفت.

انتهای پیام/180/

دیگر خبرها

  • تعیین ۶۰۰ میلیون یورو اعتبار برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • تخصیص ۶۰۰ میلیون یورو برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون شهری ویژه اربعین
  • بیشترین نگرانی ما در اربعین کمبود ناوگان حمل و نقل است
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • احداث ۱۰ هزار مترمربع سایبان در مرز مهران
  • ایمن سازی و رفع ۴۸۷ نقطه پرحادثه راه‌های کشور
  • رشد ۳۶ درصدی جابه‌ جایی مسافر جاده‌ ای زنجان در سال ۱۴۰۲
  • پیش‌بینی اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی اعتبار۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین امسال