Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا - رئیس جهاد دانشگاهی کردستان گفت: هدف اصلی برگزاری جشنواره انار اورامان کمک به توسعه گردشگری و معرفی ظرفیت های این استان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، چیا سهراب نژاد روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این جشنواره از 25 تا 27 مهر در روستاهای سلین، بلبر و ژیوار منطقه اورامانات برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: در این جشنواره علاوه بر حضور عکاسان و خبرنگاران با همکاری تورهای گردشگری تعدادی از گردشگران نیز حضور دارند و تلاش می کنیم رسانه ها با ثبت تصاویر و گزارشاتی از برداشت انار، رسم و رسوم روستاها با محوریت انار را هم پوشش دهند.
سهراب نژاد با اشاره به اینکه مراسم روز آخر در روستای سلین برگزار می شود، افزود: این جشنواره پایه ای برای برگزاری جشنواره هایی به صورت سالیانه و مستمر در این منطقه خواهد شد.
وی تاکید کرد: جوایزی نیز به تولیدات خبری و تصویری در اختتامیه جشنواره تعلق خواهد گرفت و پس از آن نیز سمیناری علمی و تخصصی با همکاری دانشگاه پیام نور برگزار می شود.
بخشدار اورامان هم در این نشست با اشاره به اینکه باغداری مهمترین ظرفیت اورامان است، گفت: مساحت باغ های انار اورامان 150 هکتار است که از این باغات سالانه سه هزار تُن انار تولید می شود.
صباح محمدی اظهار داشت: بحث توسعه باغات در دهستان شالیار را دنبال کرده و قصد داریم محصول ارگانیک انار اورامان را به بازارهای داخلی و خارجی معرفی کنیم.
وی یادآور شد: انار، دیگر محصولات اورامان و جغرافیای منطقه خود قابلیتی برای جذب گردشگر است که گسترش حضور گردشگران می تواند به وضعیت اقتصادی منطقه و استان کمک کند.
محمدی تاکید کرد: صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، صندوق کارآفرینی امید، شورای مبارزه با مواد مخدر، هیات ورزش های بومی و محلی و پایگاه منظر فرهنگی اورامان بیشترین کمک ها را به ما برای برگزاری جشنواره انار کرده اند.
به گزارش ایرنا، بازارهای محدود منطقه ای، عدم دسترسی به سایر بازارهای مصرف در سطح استان و کشور به دلیل مسیرهای ارتباطی صعب العبور و نبود سردخانه و صنایع تبدیلی از مهمترین مشکلات باغداران بویژه انارکاران منطقه اورامان ست و مسئولان تلاش می کنند با برگزاری چنین جشنواره های باعث معرفی بیشتر محصولات کشاورزی استان کردستان در کشور شود.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی بیش از 50 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
6108/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي جشنواره انار گردشگري برداشت محصول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۵۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشتیمن جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌ زمین در یاسوج برپا می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سعید طالبی پور ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: جشنواره کوچ تا یکم خردادماه در پارک ولایت یاسوج برپا خواهد شد.

وی عنوان کرد: این جشنواره، با هدف معرفی آداب‌و رسوم و سنت‌های مردم استان و احیای این سنت‌ها برگزار می‌شود.

طالبی پور با بیان اینکه جشنواره ملی کوچ فرهنگ اقوام، عشایر ایران را با نماد کوچ معرفی می‌کند، گفت: در تقویم جشنواره‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این جشنواره به نام کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسیده است.

وی افزود: یکی از راهکارهای مهم برای معرفی ظرفیت‌های استان برگزاری جشنواره و همایش‌ها در سطح ملی است و در طول سالیان اخیر با برگزاری جشنواره کوچ، بخشی از ظرفیت‌های گردشگری در بخش‌های مختلف در کهگیلویه و بویراحمد به ایران و جهان معرفی‌شده است.

کد خبر 6097380

دیگر خبرها

  • جشنواره «چومچه خاتون» در کوثر برگزار می‌شود
  • سمنان میزبان جشنواره «تاسکا» شد
  • جشنواره چومچه خاتون در شهرستان کوثر برگزار می‌شود
  • ثبت روز «روز گل محمدی و گلاب» در ضمیمه تقویم ملی
  • هشتیمن جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌ زمین در یاسوج برپا می شود
  • پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان امیریه دامغان برگزار می‌شود
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد
  • «مکران» می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ بی‌نیازی کشور از نفت با استفاده از ظرفیت منطقه
  • منطقه مکران می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ استفاده از ظرفیت این منطقه کشور را از نفت بی‌نیاز می‌کند