Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشورمان از آماده باش هلال احمر برای ارائه خدمات امدادی و درمانی به زائران اربعین در ایران و عراق خبر داد.

به گزارش ایسنا، شاهین فتحی در جلسه کمیته طرح‌های ویژه ترافیکی اربعین که پیش از ظهر امروز با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف در شهرک آزمایش برگزار شد، با ارائه گزارش عملکرد شش ماهه جمعیت هلال احمر در کشور اظهار کرد: طی شش ماه گذشته سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ۱۲ هزار و ۸۷۶ ماموریت برون شهری داشته که نسبت به نیمه نخست سال ۹۶ افزایش شش درصدی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طی همین مدت ۱۰ هزار و ۲۸۵ نفر از سوی هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شده‌اند گفت: این آمار نیز رشدی پنج درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

فتحی به عملیات رهاسازی مصدومان از داخل خودرو اشاره کرد و گفت: عملیات رهاسازی یعنی خارج کردن مصدوم یا جسد آسیب دیدگان از داخل خودرو که این امر نیاز به تجهیزات ویژه‌ای دارد. در همین راستا ۲۲۸۴ عملیات در شش ماهه امسال انجام داده‌ایم و بیش از ۳۶۰۰ نفر را از خودروها رها کردیم که این آمار افزایش قابل توجهی داشته است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به اقدامات این سازمان برای اربعین اشاره کرد و گفت: جمعیت هلال احمر هم در حوزه امدادی و هم در حوزه درمانی در بحث اربعین دارای مسئولیت هستند. در داخل کشور سازمان امداد و نجات متولی کار است و در خارج از کشور مرکز پزشکی هلال احمر که در عراق مستقر است اقدامات را ساماندهی می‌کند.

وی افزود: بر همین اساس در این ایام بیش از ۲۰۰۰ نیروی درمانی از کشور به عراق اعزام می‌شوند و این داروها در شهرهای نجف، کربلا و مسیر راهپیمایی اربعین مستقر می‌شوند.

فتحی با بیان اینکه امسال طرح عملیاتی اربعین شش روز زودتر آغاز شد گفت: طرح سازمان امداد و نحات برای اربعین از روز گذشته در سراسر کشور آغاز شد و ما آمادگی لازم را در سه پایانه مرزی مهران، شلمچه و چذابه داریم و علاوه بر آن این آمادگی از سوی ما وجود دارد تا در صورت بازگشایی مرز خسروی اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی از استقرار عوامل امداد و نجات در نقاط حادثه خیز جاده‌ها خبر داد و گفت: استقرارهای ما در طرح اربعین امسال افزایش یافته است. ۴۷۷ پایگاه بین شهری ما در مسیرهای زائران مستقر بوده و در آماده باش صددرصد هستند. همچنین ۱۱۸ دستگاه آمبولانس را نیز در داخل کشور مستقر کرد.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: علاوه بر آن ۳۲ دستگاه آمبولانس و ۱۸ دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز به کشور عراق اعزام شده و چهار فروند بالگرد نیز در مرزها مستقر کرده‌ایم تا در صورت نیاز در کوتاه ترین زمان ممکن عملیات امدادرسانی انجام شود.

به گفته معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خودروی نجات مجهز به دستگاه‌های برش نیز در محورهای منتهی به مناطق مرزی مستقر شده تا در صورت نیاز برای عملیات رهاسازی وارد عمل شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام اربعين حسيني عراق مرز خسروي مرز مهران هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۶۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا

متن پیام دکتر کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر به دبیرکل جمعیت صلیب سرخ کنیا به شرح ذیل است.

جناب آقای دکتر احمد ادریس

دبیرکل محترم جمعیت صلیب سرخ کنیا

جناب آقای دبیرکل

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مراتب احترام خود را به جنابعالی، کارکنان و داوطلبان محترم جمعیت صلیب سرخ کنیا ابلاغ می‌نماید.

متاسفانه، مطلع شدیم بارش باران‌های شدید منجر به شکسته شدن سد در شمال شهر نایروبی و جاری شدن سیل شده است. به طوری که موجب کشته و مجروح شدن تعدادی از افراد شده است.

در این شرایط سخت، از طرف جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مراتب همدردی خود را به جنابعالی، تمام همکاران جمعیت صلیب سرخ کنیا، افراد متاثر اعلام نموده و با خانواده‌های جان باختگان ابراز همدردی می‌نمائیم.

همچنین جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای اعزام تیم‌های امدادی و درمانی به منظور حمایت از عملیات بشردوستانه به نفع سیل‌زدگان اعلام آمادگی می‌نماید.

بهترین‌ها را برای جنابعالی و همکارانتان در فعالیت‌های بشردوستانه آرزو دارم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • آمادگی هلال احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا
  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا
  • آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا
  • دستور دادستانی برای راه‌اندازی پایگاه امداد دریایی گناوه
  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر
  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر در پی اعلام هشدار سیل
  • خانه‌های هلال در کشور به ۸۰۰۰ خانه افزایش می‌یابد
  • یک کشته در حادثه برخورد چند دستگاه خودرو در استان قزوین 
  • ۱۱۰ دندانپزشک آماده ارائه خدمات به نیازمندان زنجانی
  • عملیات آبرسانی به ۶ روستای درمیان آغاز شد