Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن به لزوم در نظر گرفتن رویکرد اجتماعی و توسعه تبادل فرهنگی در سیاست‌گذاری‌ها و تدوین آیین‌نامه ایستگاه‌های آینده تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مازیار یزدانی در نشست سازمان‌دهی هفتمین کنفرانس جهانی ایستگاه‌های آینده اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها گفت: لازم است تغییر نگرشی اساسی نسبت به حمل‌ونقل ریلی و نقش ایستگاه‌ها در افزایش همبستگی فرهنگی بین ملل مختلف اتخاذ شود  و از نگاه صرفا اقتصادی جهت تبادل کالا اجتناب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او غفلت از رویکردهای اجتماعی را از مشکلات امروزی جوامع بشری عنوان کرد و گفت: علاوه بر افزایش کیفیت خدمات نقل‌وانتقال کالا و خدمات در حمل‌ونقل ریلی  باید نگرشی اجتماعی و فرهنگی به‌مقوله ایستگاه‌ها داشت و این مهم را در سیاست‌گذاری‌ها و تدوین آیین‌نامه مربوطه تحت عنوان ایستگاه‌های آینده (next stations) لحاظ کرد.

این مقام مسئول در شرکت راه‌آهن گفت: هم‌زیستی فرهنگی و سرعت تبادل در تجارت  به‌عنوان دو مقوله‌ای که برای توسعه جوامع بشری نیاز است.

یزدانی به نقش ایران به‌عنوان پل ارتباطی شرق و غرب  تاکید کرد و گفت: موقعیتی استراتژیک کشو ازنظر جغرافیایی و منابع غنی طبیعی، ظرفیتی عظیم برای گردشگری به‌ویژه بر مسیر ریلی را به وجود آورده است.

او ادامه داد: ایران با دارا بودن گنجینه دانش و فرهنگ از گذشته دور تاکنون، نیروهای فنی و تخصصی بالقوه برای علوم مهندسی داشته که این امر با توجه به‌ضرورت توسعه حمل‌ونقل ریلی، می‌تواند ایران را با تحولات روز صنعت ریلی و استانداردهای بین‌المللی همگام سازد.

 معاون فنی و زیر بنایی راه‌آهن گفت: اگر تصویری از یک روز ایستگاه را تصور کنیم افرادی را با فرهنگ‌ها و آداب‌ورسوم مختلف و در شرایط متفاوت می‌بینیم که در تعامل با یکدیگر هستند.

یزدانی افزود: ایستگاه‌ها را می‌توان مدرسه انتقال آموزه‌ها و تجربیات سازنده و مخرب و مدیران ایستگاه‌ها را راهبرانی برای هدایت مسافران به‌سوی مقصد دانست.

او تاکید کرد: مدیران با برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی مناسب مسیر حرکت مسافران را هدفمند و هموارساخته و با بهره‌گیری از فنّاوری و ابزارهای مناسب در رفع نیاز کلیه گروه‌های مشتری، رفاه آن‌ها را فراهم می‌کند.

معاون فنی و زیر بنایی راه‌آهن  افزود: ازاین‌رو از همه مدیران حاضر تقاضا دارم که رویکرد اجتماعی و توسعه تبادل فرهنگی در فضای ایستگاه‌های آینده را در اولویت‌های اصلی کنفرانس مدنظر داشته باشند.

یزدانی ادامه داد: امروز چرخه عظیم مالی کشورها که به‌طور غیرمستقیم حول محور صنعت گردشگری می‌چرخد به همین خاطر توجه به ایستگاه‌های آینده از مولفه‌های مهم موفقیت و پیشرفت راه‌آهن‌ها هستند. چراکه ایستگاه‌ها مامنی برای عبور زندگی اجتماعی مردم هستند.

او از حمایت و همکاری اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها (UIC) برای واگذاری میزبانی هفتمین کنفرانس ایستگاه‌های آینده به راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تشکر کرد و از میزبانی اجلاس گروه مدیران ایستگاه (SMGG) ابراز خرسندی کرد.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: ایستگاه راه آهن ایستگاه های آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۷۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ملی آبرسانی به شهر تفرش در آینده ای نزدیک بهره برداری می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، فرزاد مخلص‌الائمه اظهار کرد: تکمیل طرح آبرسانی از چشمه هفتیان به شهر تفرش به عنوان یکی از طرح‌های آبرسانی بزرگ و ملی در راستای رفع مشکل کم آبی شهر تفرش و ۴۰ روستا با اعتبار تخصیص یافته که از محل سفر هیأت دولت به استان در حال انجام است.

وی افزود: تاکنون بیش از ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این ابَرپروژه هزینه شده است.

استاندار مرکزی گفت: این طرح آبرسانی به لحاظ توپوگرافی خاص منطقه از پیچیده‌ترین طرح‌های عمرانی است که هدف از اجرای آن انتقال ۱۵۰ لیتر بر ثانیه آب (۱۰۰ لیتر برثانیه برای تأمین آب شرب تفرش و ۵۰ لیتر بر ثانیه برای روستاهای اطراف) است.

مخلص الائمه افزود: طول خطوط اصلی طرح آبرسانی به شهرستان تفرش و روستاهای مسیر از چشمه هفتیان ۶۵ کیلومتر و طول خطوط فرعی ۱۰۰ کیلومتر است.

وی از اجرای طرح انتقال آب به تفرش در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: در این طرح ۲۸ باب مخزن ذخیره به ظرفیت کل ۱۵ هزار و ۹۱۰ متر مکعب از جنس بتن آرمه، هشت ایستگاه پمپاژ شامل چهار ایستگاه خط اصلی و چهار ایستگاه خط فرعی پیش‌بینی شده است.

استاندار مرکزی بیان کرد: برق‌رسانی برای این طرح به طول حدود ۶۵ کیلومتر و از مناطق صعب‌العبور با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان انجام شده است.

کد خبر 6096072

دیگر خبرها

  • تلاش می‌کنیم ایستگاه دارک تا قدس در خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • تلاش می‌کنیم بخشی از خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • بهره‌برداری از فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان در اولویت است/بازار «زرین» گذشته را روایت می‌کند
  • رویکرد فرهنگی دروازه قرآن باید تغییر یابد
  • طرح ملی آبرسانی به شهر تفرش در آینده ای نزدیک بهره برداری می‌شود
  • خود را به رویکرد امنا برای تغییر مدیریت مجلس آینده پایبند می‌دانم
  • برخورد قاطع و موثر با سرقت/ هوشمند سازی در دستور کار پلیس
  • مرمت بانیه تاریخی استان مرکزی شتاب می‌گیرد
  • اولویت مجلس آینده «اقتصاد» و «فرهنگ» خواهد بود
  • باران کشور را فرا می‌گیرد؛ شدت بارش‌ها در این مناطق | سامانه بارشی جدید هفته آینده وارد می‌شود