Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-05@20:48:30 GMT

زندانی محکوم به قصاص در قزوین بخشیده شد

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۵۸۱۰۱

زندانی محکوم به قصاص در قزوین بخشیده شد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن کرمی در خصوص گذشت اولیاء دم از حق قصاص خود گفت: زندانی که به اتهام قتل از سال ۹۳ و با حکم مراجع قضایی در زندان مرکزی قزوین تحمل حبس می‌کرد با پیگیری مستمر مسئولان واحد مددکاری و کمیته ویژه مصالحه قتل شورای حل اختلاف زندان مرکزی، سرانجام صبح امروز با رضایت اولیای دم از مجازات قصاص رهایی یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام قضایی استان تصریح کرد: این قتل در سال ۸۸ در منطقه ناصرآباد اتفاق افتاده بود که پس از اعلام مفقودی اولیاء دم تحقیقات در این رابطه توسط دستگاه قضایی و پلیس آغاز شد که درنهایت با بررسی‌ها به‌عمل‌آمده در اواخر سال ۹۰ قاتل که از بستگان مقتول نیز بود دستگیر و به قتل خود که به دلیل برخی مشکلات خانوادگی اتفاق افتاده بود، اعتراف کرد.

کرمی افزود: این پرونده پس از صدور قرار مجرمیت و تنظیم کیفرخواست توسط دادسرای عمومی و انقلاب قزوین به دادگاه کیفری استان ارسال، نهایتاً پرونده در شعبه دوم دادگاه کیفری منجر به صدور رأی قصاص نفس در قبال دریافت نصف دیه کامل می‌شود.

سرپرست دادسرای قزوین گفت: رأی صادره توسط شعبه چهارم دیوان عالی کشور تائید و ابرام شد و مورد موافقت ریاست قوه قضائیه قرار گرفت و در نهایت با اجرای قصاص نفس محکوم علیه موافقت شد.

وی اظهار کرد: اولیاء دم ازنظر شرعی حق قصاص دارند، اما لذتی که در عفو و بخشش وجود دارد در هیچ‌چیزی یافت نمی‌شود و باید از خانواده‌هایی که به این مرحله می‌رسند و برای رضای خداوند از خون مقتول خود می‌گذرند سپاسگزاری و در جامعه تکریمشان کنیم.

کرمی در پایان یادآور شد: کاری که خانواده‌های گذشت کرده اولیای دم انجام داده‌اند آثار اجتماعی فراوانی هم دارد و ضمن ترویج فرهنگ گذشت و فداکاری موجب تقویت محبت و نوع‌دوستی در جامعه، کاهش آسیب‌ها، گسترش فرهنگ انفاق و ازخودگذشتگی در میان مردم می‌شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: قصاص اولیای دم قزوین پای چوبه دار زندانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۸۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص اولین حقوق به آزادی زندانیان غیر عمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، دانشجوی یزدی که در یکی از ارگان‌های دولتی نیز مشغول به کار آموزی شده است اولین حقوق دریافتی خود را به آزادی یک زندانی غیر عمد اختصاص داد.   این دانشجو با حضور در دفتر ستاد دیه استان یزد، مبلغ ۵ میلیون تومان، اولین حقوق دریافتی خود را جهت مشارکت در آزادی یک زندانی غیر عمد اختصاص داد.   وی که تمایلی به فاش شدن نام و تصویرش نداشت در این خصوص گفت: این مبلغ را جهت خشنودی خداوند و افزایش خیر و برکت در زندگی و کار خود اهدا کرده و امیدوارم هر ساله بتوانم مبالغ بیشتری را به این کار خیر اختصاص دهم.

دیگر خبرها

  • مرگ؛ ایستگاه پایانی دو قاتل | اتفاق شیرین برای یک محکوم به قصاص که تا یک قدمی چوبه دار قرار گرفت اما ...
  • رهایی دو زندانی از پای چوبه دار در مشگین شهر
  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • دستگیری ۲۸ نفر از اعضای یک شرکت هرمی در شهریار
  • دستگیری ۲۸ عضو یک شرکت هرمی
  • اختصاص اولین حقوق به آزادی زندانیان غیر عمد
  • وضعیت جاده‌ها / ترافیک سنگین صبحگاهی در آزادراه تهران - کرج
  • تردد از کرج و آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران ممنوع شد
  • بارش باران طراوت بی‌نظیری به هوای بجنورد بخشیده است
  • جوان اهل گرمی از چوبه دار در تهران نجات یافت