Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکزآذربایجان غربی ،معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی گفت: 300 میلیارد ریال برای اصلاح و بهبود وضعیت محورهای مواصلاتی شهرهای میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در جنوب آذربایجان غربی تخصیص می یابد.

آقای امینی درحاشیه بازدید از طرح های راهسازی تکاب درجلسه ای که باحضورمسئولین استانی و محلی شهرستان تکاب درمحل بومگردی بخش تخت سلیمان برگزارشد افزوداین میزان اعتبار که برای بهسازی محور میاندوآب - سرچم، اصلاح، تعریض و حذف نقاط حادثه خیز محور مواصلاتی میاندوآب - شاهین دژ و تکاب اختصاص می یابد، برای تخصیص به سازمان برنامه و بودجه ارسال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت طرح اصلاح و بهبود محورهای جنوب آذربایجان غربی علاوه بر حذف نقاط حادثه خیز و خطرناک، تعریض و توسعه ورودی شهرهای میاندوآب شاهین دژ و تکاب شامل اصلاح ابنیه و تکمیل 2 دهنه تونل در محور شاهین دژ - تکاب است که برای اجرای آن 100 میلیارد ریال اختصاص خواهد یافت.
امینی با اشاره به گستردگی محور میاندوآب - شاهین دژ و تکاب ادامه داد: توسعه و آسفالت این محور مواصلاتی در جنوب آذربایجان غربی به طول 147 کیلومتر به 2 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و در شرایط فعلی، تخصیص و تامین آن با مشکلات فراوانی مواجه است.
معاون برنامه ریزی وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: مجریان طرح باید تلاش کنند تا3ونیم کیلومتر از طرح راه سازی در محور جدید شاهین دژ - تکاب تا 2 ماه آینده آماده آسفالت شود و عملیات ساخت 2 دهنه تونل در این محور نیز در اسرع وقت به پایان برسد.
امینی با بیان اینکه پس از زیرسازی و آماده سازی این محور قیر مورد نیاز برای آسفالت جاده تامین خواهد شد، افزود وزارت راه و شهرسازی قیر مورد نیاز برای آسفالت ریزی محورهای روستایی و جاده های گردشگری تکاب را به صورت ویژه تامین می کند.
وی همچنین از آغاز عملیات ساخت و توسعه محور تکاب - دندی تا 2 ماه آینده خبر داد و گفت با توسعه جاده در این محور، مسیر تکاب - دندی از راه فرعی به راه اصلی ارتقا پیدا می کند.
فرماندار تکاب نیز در این بازدید با اشاره وجود 380 کیلومتر راه دسترسی در این شهرستان گفت 85 کیلومتر از جاده های اصلی و 85 کیلومتر از محورهای روستایی تکاب به آسفالت ریزی نیاز دارد.
علی مکرمی افزود از 90 کیلومتر جاده در محور شاهین دژ - تکاب، 35 کیلومتر در حوزه استحفاظی این شهرستان قرار گرفته که 23 کیلومتر آن نیازمند اصلاح و بهسازی است.
وی اظهارکردهمچنین در 13 کیلومتر از محور تکاب - دندی در محدوده تکاب و 19 کیلومتر در محور تکاب - زنجان از مسیر جاده یاسوکند بیجار و 30 کیلومتر از جاده گردشگری تکاب - کرفتو باید طرح روکش آسفالت و آسفالت ریزی اجرا شود.
مکرمی ادامه دادجاده های تکاب به دلیل همجواری با چهار استان آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان و شهرهای جنوب آذربایجان غربی، شاهد تردد بیشتری نسبت به سایر شهرهاست و بهبود و توسعه وضعیت جاده های این شهرستان ضروری است.
فرماندار تکاب با بیان اینکه بدون توسعه راه های دسترسی، توسعه در سایر بخش های این شهرستان امکان پذیر نیست، افزودوضعیت نامناسبت جاده ها شاه بیت مشکلات و مطالبه اصلی مردم تکاب به شمار می رود.
مکرمی ابراز امیدواری کرد که وزارت راه و شهرسازی و ادارات کل ذیربط در آذربایجان غربی در تخصیص اعتبار به طرح های راه سازی و توسعه و بهسازی جاده های تکاب نگاه ویژه ای داشته باشند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: معاون وزیر بهسازی میاندواب اذربایجان غربی محور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۸۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران یک‌هزار کیلومتر راه عشایری ایلام را تخریب کرد

معاون توسعه و امور زیربنایی اداره کل امور عشایری ایلام گفت: یک هزار کیلومتر از راه‌های عشایر استان بر اثر بارش‌های اخیر تخریب شده و نیاز به بهسازی دارند. - اخبار استانها -

فرزاد اسماعیلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در ایلام به تشریح آخرین وضعیت راه‌های عشایری ایلام پرداخت و اظهار داشت: با توجه به بارش‌های اخیر استان، از مجموع 2 هزار و 500 کیلومتر ایل راه عشایری نزدیک به هزار کیلومتر از آنها در بارندگی‌های سیل آسای اخیر تخریب شده که نیاز به بهسازی دارند.

معاون توسعه و امور زیربنایی اداره کل امور عشایری ایلام ادامه داد: با وجود این تخریب ها امکان برقراری ارتباط و خدمات رسانی به برخی از عشایر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه سیل دو روز گذشته خسارتی به جامعه عشایری از جمله سیاه چادرو وسایل زندگی آنها وارد کرده است، افزود:بیشترین تخریب راه‌های عشایری مربوط به ایل راهای واقع در شهرستان آبدانان و بخش میمه در شهرستان دهلران است. 

اسماعیلی با بیان اینکه اقدام برای بازگشایی، بهسازی و اصلاح مسیر نیاز به دستگاه سنگین دارند،افزود:در اولین فرصت و پس از پایان این بارش ها اقدام به بازسازی ایل راه ها می شود.

انتهای پیام/180/.

دیگر خبرها

  • آغاز احداث محور ارتباطی روستا‌های شمالی دهاقان به مهیار
  • بهسازی آسفالت آرامستان بهشت معصومه (س) قم
  • محور مواصلاتی دستجرد- آشتیان در قم بهسازی شد
  • ۱۹۱ کیلومتر از راه‌های اصلی خراسان شمالی بهسازی شد
  • جاده مواصلاتی قرح به گوشکی نیازمند تامین اعتبار است
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه
  • اجرای طرح بهسازی معابر ۱۰ روستای دامغان
  • باران یک‌هزار کیلومتر راه عشایری ایلام را تخریب کرد
  • وضعیت جاده‌ها/ کندوان یک‌طرفه شد
  • عملیات روکش آسفالت محور بیرجند نهبندان به طول ۳۶ کیلومتر