Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-06@22:31:08 GMT

مطالبات ۲۰ هزار میلیاردی قطعه سازان!

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۵۸۷۲۰

مطالبات ۲۰ هزار میلیاردی قطعه سازان!

آرش محبی نژاد گفت:مجموع مطالبات قطعه سازان از خودروسازان رقمی بین ۱۵ تا ۲۰ هزار میلیارد تومان است.

گروه کشت‌وصنعت بازارنیوز : به گفته آرش محبی نژاد ، از این رقم پنج تا شش هزار میلیارد تومان بدهی معوق است.

وی همچنین اظهارداشت: بدهی معوق دو خودروساز بزرگ به قطعه سازان در مجموع چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و سهم بقیه خودروسازان اعم از خرد و کلان و سبک و سنگین تا سقف پنج هزار و ۵۰۰ تا شش هزار میلیارد تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور گفت: طبق برآوردهای صورت گرفته ۴۰ درصد مواد اولیه مورد نیاز صنعت قطعه سازی ازمحل واردات و ۶۰ درصد بصورت داخلی تامین می شود.

وی افزود: پلیمرهای مهندسی، آلیاژهای خاص، سنسورها و همینطور برخی قطعات الکتریکی و الکترونیکی از جمله مواد اولیه وارداتی این صنعت است.

محبی نژاد بیان داشت: این اقلام به دلیل عدم تیراژ اقتصادی تولید داخل بومی سازی نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: عمق ساخت داخل قطعات خودروهایی مانند پراید و پژو بالای ۸۰ درصد و در خودروهای جدیدتر مانند ال۹۰ تا ۵۵ درصد است.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور یادآور شد: اگر وضعیت تحریم های فعلی ادامه یابد حداقل حسنی که برای جامعه قطعه سازی کشور دارد اینکه عمق ساخت داخل و در عین حال توان تحقیق، توسعه، طراحی و تولید قطعه در داخل افزایش خواهد یافت.

رادیو اقتصاد 

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000AF3 برچسب ها: قطعه سازان ، صنایع همگن ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: قطعه سازان صنایع همگن بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۸۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش واردات محصولات دارای تولید داخل خبر خوبی نیست

ما باید به سمت واردات هدفمند گام برداریم. اینکه ظرفیت تولید ورق سرد، گالوانیزه و رنگی در داخل کشور وجود دارد اما ما به سمت واردات حرکت می‌کنیم، اتفاق و خبر خوبی نیست. - اخبار بازار -

رضا حیدری، معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه در حاشیه نمایشگاه ایران اکسپو 2024 گفت: شرکت فولاد مبارکه در سال گذشته 8 میلیون و 800 هزار تن محصول به مشتریان تحویل داده که از این میزان یک میلیون و 400 هزار تن روانه بازارهای صادراتی شده و رضایتمندی مشتریان داخلی و خارجی را  در پی داشته است؛ اما نکته  این است که این اتفاق در زمینه صادرات می‌توانست برای سایر شرکت‌های فولادی نیز رقم بخورد، ولی  ازآنجاکه برخی شرکت‌های فولادی نتوانستند در مقابل سهام‌داران خود در بخش سود و زیان از صادرات محصولات خود دفاع کنند، انگیزه تولید بیشتر و صادرات را از دست دادند.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین گفت: یکی دیگر از موضوعات حائز اهمیت این است که در سال 1402 حجم واردات ورق فولادی افزایش چشمگیری داشت. ما در بخش واردات ورق‌های سرد، گالوانیزه و رنگی در شرایطی شاهد افزایش واردات بودیم که محدودیت‌های ارزی نیز داشتیم. این اتفاق در شرایطی رقم خورد که ظرفیت‌های تولید و ضریب بهره‌برداری تولید برای ورق سرد در کشور ما 71 درصد، برای ورق گالوانیزه 42 درصد و برای ورق رنگی 28 درصد است. این امر نشان می‌دهد ما در داخل کشور امکان تولید این‌گونه محصولات را داریم؛ اما باید برای تولیدکنندگان شرایطی ایجاد کنیم که رغبت پیدا کنند تولیدات خود را روانه بازارهای داخلی و صادراتی کنند. قطعاً این حجم واردات مانعی جدی برای تسهیل امر تولید است.

وی عنوان کرد: ما باید به سمت واردات هدفمند گام برداریم. اینکه ظرفیت تولید ورق سرد، گالوانیزه و رنگی در داخل کشور وجود دارد، اما ما به سمت واردات حرکت می‌کنیم، اتفاق و خبر خوبی نیست. از سوی دیگر نیز باید محصولاتی را وارد کنیم که بدانیم نیاز بازار است. در حال حاضر ظرفیت‌های خوبی در پروژه‌های انتقال آب شکل گرفته و تسریع شده که این پروژه‌ها نیازمند ورق گرم است.

حیدری در پایان یادآور شد: به نظر می‌رسد بهترین مسیر برای واردات این است که ما ارزی را که قرار است از بانک مرکزی صرف واردات محصولات فولادی کنیم، صرف واردات ورق گرمی بشود که قرار است در پروژه‌های انتقال آب مصرف شود. در این صورت قطعاً ظرفیت‌های فولاد مبارکه برای اینکه محصولات خود را به سایر مشتریان عرضه بکند بیشتر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • یک میلیون و ۳۱۸هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‎های استان انجام شد
  • قطار پنج ستاره به شبکه ریلی همدان اضافه می‌شود
  • افزایش واردات محصولات دارای تولید داخل خبر خوبی نیست
  • کشف اتفاقی شهاب‌سنگ در ایران؛ قطعه‌ای زیبا از هسته یک سیاره را ببینید | تصویر
  • موفقیت جدید برای کاراته خوزستان
  • گلایه‌های بازیکنان از سرپرست جدید باشگاه استقلال
  • معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی
  • تغییر در قانون پیش فروش مسکن، سرمایه‌های انبوه سازان را جذب می‌کند
  • تحقق درآمد ۴۴۰ میلیاردی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • کمتر از ۵ درصد پزشکان زیرمیزی می گیرند/ پزشکانی که میلیاردی جریمه شدند