Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-26@08:10:45 GMT

مطالبات ۲۰ هزار میلیاردی قطعه سازان!

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۵۸۷۲۰

مطالبات ۲۰ هزار میلیاردی قطعه سازان!

آرش محبی نژاد گفت:مجموع مطالبات قطعه سازان از خودروسازان رقمی بین ۱۵ تا ۲۰ هزار میلیارد تومان است.

گروه کشت‌وصنعت بازارنیوز : به گفته آرش محبی نژاد ، از این رقم پنج تا شش هزار میلیارد تومان بدهی معوق است.

وی همچنین اظهارداشت: بدهی معوق دو خودروساز بزرگ به قطعه سازان در مجموع چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و سهم بقیه خودروسازان اعم از خرد و کلان و سبک و سنگین تا سقف پنج هزار و ۵۰۰ تا شش هزار میلیارد تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور گفت: طبق برآوردهای صورت گرفته ۴۰ درصد مواد اولیه مورد نیاز صنعت قطعه سازی ازمحل واردات و ۶۰ درصد بصورت داخلی تامین می شود.

وی افزود: پلیمرهای مهندسی، آلیاژهای خاص، سنسورها و همینطور برخی قطعات الکتریکی و الکترونیکی از جمله مواد اولیه وارداتی این صنعت است.

محبی نژاد بیان داشت: این اقلام به دلیل عدم تیراژ اقتصادی تولید داخل بومی سازی نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: عمق ساخت داخل قطعات خودروهایی مانند پراید و پژو بالای ۸۰ درصد و در خودروهای جدیدتر مانند ال۹۰ تا ۵۵ درصد است.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور یادآور شد: اگر وضعیت تحریم های فعلی ادامه یابد حداقل حسنی که برای جامعه قطعه سازی کشور دارد اینکه عمق ساخت داخل و در عین حال توان تحقیق، توسعه، طراحی و تولید قطعه در داخل افزایش خواهد یافت.

رادیو اقتصاد 

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000AF3 برچسب ها: قطعه سازان ، صنایع همگن ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: قطعه سازان صنایع همگن بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۸۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۱۸۴ میلیاردی باران به بناهای تاریخی سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرنگار مهر، محمدهادی طهرانی‌مقدم پیش از ظهر امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: طی بارندگی‌های شدیدی که هفته‌های اخیر در استان رخ داد، بخش زیادی از بناها و آثار تاریخی استان خسارت‌هایی از ۱۵ تا ۹۰ درصد دیده‌اند.

وی ادامه داد: در این راستا و پس از ارزیابی و بررسی‌های کارشناسان میراث‌فرهنگی استان، مسجد تاریخی عبدالقادر واقع در شهرستان نیکشهر با ریزش حصار، دیوارها و نفوذ آب مواجه شد که طبق ارزیابی کارشناسان حدود ۹۰ درصد دچار خسارت شده که بیشترین خسارت را در میان آثار دیده است.

وی اضافه کرد: قلعه فیروزآباد راسک و آتشکده کله گنگ نیز به دلیل ریزش دیوارها ۵۰ درصد تخریب شده‌اند، همچنین بافت قلعه نو زهک، قلعه کنت سراوان و مقابر سورو و شیشه ریز سیب و سوران به دلیل ریزش دیوارها و نفوذ آب و رطوبت و از بین رفتن کاهگل ها تا ۴۵ درصد دچار تخریب شده‌اند.

به گفته طهرانی‌مقدم، برج‌ها و دیوارها و فضاهای داخلی قلعه‌هایی مانند انوشیروان چابهار، دانش‌سرای مقدماتی زاهدان، قلعه تیس چابهار و قلعه بمپور هم به دلایلی همچون شستشوی کاهگل ها، نفوذ آب و ریزش دچار تخریب شده و خسارت‌هایی تا ۴۰ درصد به هر کدام از این بناها وارد شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در مجموع بارندگی‌های اخیر به ۶۰ اثر و بنای تاریخی در سطح استان سیستان وبلوچستان خسارت‌هایی بین ۱۵ تا ۹۰ درصد وارد کرده است.

وی تصریح کرد: تا این لحظه میزان برآورد خسارت وارده شده به این بناها بر اثر بارندگی و سیلاب‌ها بیش از ۱۸۴ میلیارد ریال تخمین زده شده و بر اساس پیش بینی‌های هواشناسی ممکن است بارندگی‌هایی که در روزهای آینده خواهیم داشت میزان خسارت را افزایش دهد.

کد خبر 6087435

دیگر خبرها

  • جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت
  • ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی کشور ساخت داخل است/ آمادگی برای فصل گرما
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی باران به بناهای تاریخی سیستان وبلوچستان
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی به بنا‌های تاریخی سیستان و بلوچستان
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی بارندگی به بناهای تاریخی سیستان‌وبلوچستان
  • صعود آینده‌سازان نجف‌آباد به لیگ دسته یک هندبال کشور
  • وصول مطالبات ۱۱ هزار میلیاردی در پرونده‌های اقتصادی
  • سود بازار 1100 هزار میلیاردی خودرو
  • مصرف آب مشهد هفت هزار و ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل