Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل وزارت نفت، رویترز نوشت: اداره اطلاعات انرژی آمریکا، با استناد به وضع تحریم‌های این کشور ضد ایران، برآورد خود از قیمت ۲ شاخص نفت خام دبلیو تی آی و برنت را افزایش داد.

این نهاد در گزارش «دورنمای کوتاه‌مدت انرژی» خود اعلام کرد میانگین قیمت شاخص نفت خام برنت در سال ۲۰۱۸ میلادی، به ۷۴ دلار و ۴۳ سنت و میانگین قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا به ۶۹ دلار و ۵۶ سنت می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اداره همچنین اعلام کرد: سال آینده میلادی، میانگین قیمت شاخص نفت خام برنت به ۷۵ دلار و ۶ سنت و میانگین قیمت شاخص دبلیو تی‌آی به ۶۹ دلار و ۵۶ سنت می‌رسد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد: افزایش برآورد این نهاد از قیمت نفت، به دلیل ابهام درباره میزان کاهش تولید نفت ایران و توانایی دیگر تولیدکنندگان برای جبران کاهش تولید نفت ایران است؛ بر این اساس، اگر کاهش تولید نفت و صادرات نفت ایران بیش از انتظارها باشد، اختلال در بازار نفت در سه ماه چهارم سال ۲۰۱۸ میلادی می‌تواند موجب افزایش قیمت نفت شود.

این اداره اعلام کرد: میانگین تولید نفت عربستان در ماه سپتامبر امسال ۱۰ میلیون و ۵۲۰ هزار بشکه در روز بوده که ۱۰۰ هزار بشکه فراتر از ماه اوت این سال است.

طبق پیش‌بینی اداره اطلاعات انرژی آمریکا، مجموع تولید نفت اوپک در سال ۲۰۱۸ میلادی به ۳۲ میلیون و ۴۶۰ هزار بشکه در روز می‌رسد که ۲۲۰ هزار بشکه کمتر از سال ۲۰۱۷ میلادی خواهد بود، این رقم  سال آینده میلادی به ۳۲ میلیون و ۱۴۰ هزار بشکه در روز می‌رسد.

این نهاد همچنین برآورد خود از تولید نفت آمریکا در سال ۲۰۱۸ میلادی را به ۱۰ میلیون و ۷۴۰ هزار بشکه در روز افزایش داد و پیش‌بینی کرد تولید نفت این کشور در سال ۲۰۱۹ میلادی، به ۱۱ میلیون و ۷۶۰ هزار بشکه در روز خواهد رسید.

کد خبر 4429490

منبع: مهر

کلیدواژه: افزایش قیمت نفت تحریم نفتی تولید نفت صادرات نفت قیمت نفت نفت اربعین ۹۷ بانک مرکزی ایران قیمت نفت گمرک ایران تولید نفت صادرات نفت تحریم اقتصادی ایران بازار ارز دلار وزارت جهاد کشاورزی بورس ایالات متحده آمریکا بازار سهام صادرات غیرنفتی نرخ ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۰۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلای جهانی سقوط کرد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، قیمت طلا در بازار جهانی ۱.۷ درصد کاهش یافت و در کانال ۲ هزار و ۳۰۰ دلار فرود آمد. بر همین اساس، اونس طلا در بازار جهانی ۲ هزار و ۲۹۴ دلار قیمت دارد که کاهش ۴۲ دلاری را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: نزول سنگین قیمت طلا و ارز

آن‌طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، قیمت طلا در طول یک هفته گذشته افت ۲۶ دلاری و به عبارتی ۱.۱ درصدی را تجربه کرده است. اما همچنان عملکرد بازار جهانی طلا در طول یک ماه گذشته، افزایش ۶۲ دلاری قیمت اونس طلا را نشان می‌دهد.

بنا به این گزارش، تحلیلگران پیش‌بینی‌های خود را در مورد قیمت طلا در سال ۲۰۲۴ افزایش دادند و انتظار داشتند که مشکلات ژئوپلیتیکی تدریجی برای سرمایه‌گذاران به پناه بردن به دارایی‌های امن و افزایش قیمت‌های رکورددار بیشتر با تقویت ذخایر بانک‌های مرکزی افزایش یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229097 برچسب‌ها طلا

دیگر خبرها

  • رشد اندک بهای سکه و ثبات قیمت نیم سکه در معاملات امروز
  • سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۳ اردیبهشت؛ سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد
  • قیمت نفت برای سومین روز کاهش یافت
  • طلای جهانی سقوط کرد
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد