Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-29@14:03:00 GMT

جان باختن شکارچی غیرمجاز در اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۶۱۹۰۹

شکارچی غیرمجاز که در درگیری با محیط بانان قمیشلو باعث مجروحیت دو محیط بان و خود شده بود بعد از ظهر یکشنبه در یکی از بیمارستان های اصفهان جان باخت.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: این شکارچی غیر مجاز که به سمت دو محیط بان پارک ملی قمیشلو تیراندازی کرده بود، بر اثر جراحات وارده جان خود را از دست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرتضی جمشیدیان اظهارداشت: این شکارچی غیر مجاز همراه با دو متخلف شکار نیمه شب گذشته توسط محیط بانان پارک ملی قمیشلو شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفت.

وی افزود: موتورسیکت متخلفان در حین تعقیب و گریز به دلیل ناهمواری زمین واژگون شد و آنها به سمت خودروی اداره کل محیط زیست استان تیراندازی کردند که در جریان آن راننده خودرو و یکی از محیط بانان مجروح شدند.

جمشیدیان اضافه کرد: در جریان این درگیری یکی از محیط بانان مجروح در دفاع از جان خود و همکارانش بر اساس قانون به کارگیری سلاح به ناچار به سمت متخلفان شلیک کرد.

وی گفت: مجروحان این درگیری بلافاصله توسط اورژانس به بیمارستان های اصفهان و شاهین شهر انتقال یافتند که یکی از محیط بانان به دلیل شدت صدمات وارده مورد عمل جراحی قرار گرفت.

به گفته وی، شکارچیان متخلف در قالب یک گروه سه نفره مجهز به سلاح شکاری غیر مجاز، یک دستگاه خودرو و یک موتورسیکلت تندرو قاچاق بودند که یکی از آنان متواری شده است.

پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو با مساحت 113 هزار هکتار در 45 کیلومتری شمال غرب شهر اصفهان واقع شده و دارای سه زیستگاه مهم تپه استپی و دشتی، تپه ماهوری و زیستگاه کوهستانی و برف‌ گیر است.

این منطقه مهم زیستی علاوه بر برخورداری از بیش از 371 گونه گیاهی، زیستگاه گونه‌های مختلف حیات وحش از جمله آهو، قوچ، پازن ، میش، کل بز، گرگ، کبک، تیهوو کفتار است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: شکارچی غیر مجاز اصفهان محیط بان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۱۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست پردیس از توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش مهر، محسن رضائیان اظهار کرد: طی پیگیری‌های چند ماه اخیر اداره حفاظت محیط زیست پردیس و دریافت گزارشات مردمی مبنی بر تخلیه نخاله ساختمانی و پسماند خانگی غیر مجاز در حوزه شهرستان، حدود ۲۰ مورد راکب متخلف خودرو تخلیه غیرمجاز پسماند و نخاله ساختمانی، اعلام جرم و به دادستانی شهرستان معرفی شده است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست پردیس گفت: اداره حفاظت محیط‌زیست پردیس با استناد به ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، این خودروها و سایر خودروهایی که پلاک آنها توسط شهروندان و دوست‌داران محیط زیست ارسال کرده بودند را اعلام جرم کرده و جهت سیر مراحل قانونی به دادگاه معرفی کرده است.

وی افزود: که مردم هوشیار شهرستان پردیس، در صورت مشاهده مواردی اینچنین، گزارشات این تخلفات را به شماره تماس ۷۶۲۸۶۴۰۰ به اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان پردیس و همچنین سامانه ۱۵۴۰ سازمان حفاظت محیط زیست گزارش کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حمله خرس به دامدار ایلامی در پی ورود به زیستگاه
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • کشف یک کارگاه تولید همبرگر غیر مجاز در نظرآباد
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز
  • جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق «سوخت و اتباع غیرمجاز»
  • توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس