Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت گفت: بدون تردید باید گفت که سلامتی محصول چهار بعد در انسان است؛ "سلامت جسم، روان، سلامت اجتماعی و معنوی" و هرگاه این ابعاد چهارگانه در کنار هم قرار گیرند و به شکل درست و طبیعی خود رشد کنند، آن‌گاه می‌توان گفت از سلامتی برخورداریم.

به گزارش ایسنا،  دکتر احمد حاجبی ضمن اعلام این مطلب افزود : بعد روانی انسان از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و مهم‌ترین شاخص‌های تشکیل دهنده بعد روانی و سلامت روان را می‌توان این‌گونه بر شمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احساس ارزشمندی و مفید بودن، رضایت مندی از خویشتن، توانایی همدلی کردن با دیگران، احساس نشاط و شادمانی و توانمند بودن در ارتباط اجتماعی، حل مسئله و غیره ... که بدون شک بهترین زمان آموزش و توانمند سازی در این زمینه ها دوران کودکی، نوجوانی و جوانی است و مناسب‌ترین جایگاه آن خانه، مدرسه و دانشگاه است.

حاجبی گفت: در دنیای امروز که به عصر ارتباطات و فناوری شهرت دارد، نوجوانان و جوانان مهمترین گروه هدف کاربران دنیای دیجیتال و فضای مجازی هستند؛  دنیایی کاملا متفاوت با دنیای بزرگسالان که مملو از فرصت های مثبت و منفی برای این گروه هدف است. از این رو به منظور پیشگیری از آسیب‌های دنیای دیجیتالی و بهره مندی از فرصت ها و امکانات مفید و مثبت این گونه فضاها، آشنا شدن والدین و بزرگسالان با ابزارهای الکترونیک فضاهای مجازی یکی از راه های کمک به نوجوانان و جوانان است.

مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت اظهار داشت: سازمان جهانی بهداشت با طرح شعار سال ۲۰۱۸ (سلامت روان جوانان و نوجوانان: جهان در حال تغییر) تاکید دارد که به هوش باشیم که دنیا درحال تغییر است، نحوه ارتباطات و گفتگو در فضاهای مجازی به سرعت در حال دگرگونی و پیشرفت است. توجه، تمرکز و مراقبت از نوجوانان و جوانان در این دنیای پیچیده و پر رمز و راز مهم‌ترین و ضروری‌ترین وظیفه بزرگسالان است.  از این رو تاکید می کند که بهترین مسیر برای سلامتی مادام العمر، با سلامت روان خوب شروع می شود و جوانانی که با عوامل استرس‌زای زیادی مانند جنگ، تبعیض نژادی، فقر، گرسنگی، بیماری های روانپزشکی، خشونت و زورگیری، مصرف مواد و... و. روبرو هستند، احتمال بسیار زیادی دارد که در تمام طول عمر و زندگی شان مشکلات روانپزشکی را تجربه کنند.

حاجبی افزود: روز جهانی سلامت روان سال ۲۰۱۸ اهمیت ارائه خدمات بیشتر و مراقبت بهتر از جوانان و مشکلاتی که در این دوران تجربه می کنند را نشان می دهد. توانمندسازی، اقدامات پیشگیرانه، مداخلات زودهنگام، آموزش مهارت‌های زندگی و تاب آوری، دسترسی به خدمات آموزشی و سلامت از عوامل کلیدی در ساختن آینده‌ای سالم برای نوجوانان و جوانان است.

وی گفت: والدین و معلمان می‌توانند با آموزش مهارت‌های زندگی به نوجوانان و جوانان به آنها در مقابله با چالش‌های روزمره در خانه و مدرسه کمک کنند، حمایت‌های روانی اجتماعی در مدارس و سایر اجتماعات بسیار حائز اهمیت است.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، حاجبی در پایان اظهار داشت: سرمایه گذاری توسط دولت ها و دخالت بخش های خصوصی و اجتماعی، بهداشتی و آموزشی در برنامه های جامع، یکپارچه و مبتنی بر شواهد برای سلامت روان نوجوانان و جوانان ضروری است. این سرمایه گذاری باید در جهت  افزایش آگاهی نوجوانان و جوانان باشد تا بتوانند از سلامت روان خود و همسالان شان مراقبت کنند. والدین و معلمان باید بدانند که چگونه از نوجوانان و جوانان در این زمینه حمایت کنند. از این رو تاکید می شود با تمرکز بر موضوعات و فرصت های فراهم شده در دنیای جدید، پیوندی میان نوجوانان و جوانان با بزرگترها ایجاد کنیم و با تقویت ارتباط میان این گروه ها در ایجاد یک صدای متحد برای کمک به نوجوانان و جوانان در جهان کوشا باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام سلامت رواني وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۲۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر

رئیس پلیس فتای فراجا از دستگیری عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار وحید مجید اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۱۲ هزار صفحه مجازی در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها که مشغول به تبلیغ و خرید و فروش انواع اسلحه گرم از کلت گرفته تا کلاشینکف و مسلسل بودند، توسط پلیس فتا شناسایی شدند.

وی افزود: از مجموع این تعداد، روی ۳ هزار مورد تمرکز کردیم و در پس از انجام تحقیقات لازم، در این فرآیند توانستیم ۱۴۰۰ نفر از مالکان و اعضای این تارنماها و صفحات مجازی را شناسایی و دستگیر کنیم و تحویل مراجع قضائی بدهیم.

رئیس پلیس فتای فراجا ادامه داد: این افراد با ایجاد صفحات و کانال‌هایی در شبکه‌های اجتماعی واتس‌آپ، تلگرام و اینستاگرام ادعای خرید و فروش انواع اسلحه داشتند.

سردار مجید گفت: بیشتر این افراد کلاهبردار بودند؛ یعنی در واقع پس از گرفتن مبلغی به عنوان بیعانه از مشتری، افراد را مسدود می‌کردند و دیگر پاسخگو نبودند، بنابراین خرید و فروشی صورت نمی‌گرفت و اسلحه‌ای در کار نبود.

وی با اشاره به اینکه قدرت‌نمایی و ایجاد ترس نیز برخورد جدی پلیس را در پی خواهد داشت، افزود: همچنین عده‌ای از اراذل و اوباش در جهت ایجاد رعب و وحشت در شهروندان، محتواهایی در شبکه‌های اجتماعی تولید و منتشر می‌کردند که توسط پلیس شناسایی شدند.

رئیس پلیس فتای فراجا ادامه داد: بیش از ۹۵۰۰ صفحه، کانال و گروه که توسط اراذل اوباش مدیریت می‌شد نیز مسدود و ۱۶۰۰ نفر نیز در این رابطه دستگیر شدند.

کد خبر 749033

دیگر خبرها

  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • کلاهبرداری با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • روانشناسان نقش بسیار کلیدی در سلامت فردی و اجتماعی دارند
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم