Web Analytics Made Easy - Statcounter

دزفول - ایرنا - مدیر غذا و محصولات آرایشی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: 2 هزار و 100 تن محصول غذایی تولید دزفول در نیمه نخست امسال به کشورهای خارجی صادر شد.

به گزارش ایرنا غلامرضا مهشاد روز یکشنبه در نشست خبری افزود:با تفویض اختیار صادراتی که به دانشگاه علوم پزشکی دزفول داده شده در این مدت کالاهایی از جمله روغن زیتون، روغن نباتی، خمیرمایه، ماکارونی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. به 32 کشور از جمله ایتالیا، آلمان، بلژیک و عراق، سوریه، لبنان، پاکستان، افغانستان، تاجیکستان و روسیه صادر شد.
وی با بیان اینکه هیچکدام از محصولات صادر شده برگشت داده نشده گفت:کلیه اقلام صادر شده دارای گواهی بهداشتی بوده و مورد تایید کشورهای مقصد بودند که نشانه ای از اجرای اقتصاد مقاومتی است.
وی در ادامه افزود: در برنامه ششم توسعه کاهش سالانه 10درصد مصرف نمک و شکر باید مدنظر قرار گیرد.
مهشاد، در خصوص سبزی های بسته بندی موجود در بازار نیز گفت:محصولاتی چون سبزی حتما باید به آرم غذا و دارو مجهز باشند زیرا برخی افراد بدون در نظر گرفتن موازین بهداشتی و در فضایی نامناسب اقدام به بسته بندی این سبزی ها می کنند و افرادی که به صورت کاذب مشغول به کار می شوند هیچ مزایایی شغلی یا بیمه ای ندارند.

** ظروف یکبار مصرف برای غذای داغ عامل ایجاد سرطان
مدیر غذا و محصولات آرایشی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به مضرات استفاده از ظروف یکبار مصرف برای غذاهای داغ گفت:حرارتی که در غذاهای داغ وجود دارد موجب آزادسازی فلزات سنگین در این ظروف می شود که عامل سرطان هستند.
وی در خصوص کاغذهای مواد غذایی از جمله کاغذهایی که برای زیر پیتزا استفاده می شود نیز بیان کرد: این کاغذها نیز باید پروانه ساخت از وزارت بهداشت داشته باشند.
مهشاد، بهترین ظرف برای غذاهای داغ را ظروف شیشه ای عنوان کرد و گفت:بیمارستان های شهرستان دزفول و دیگر شهرستان های تابعه دانشگاه به استفاده از ظروف با الیاف گیاهی برای غذاهای گرم ملزم شدند تا در دیگر سازمان ها و نهادها نیز نهادینه شود.
7278/ 6037

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي دانشگاه علوم پزشكي غذا و دارو دزفول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۳۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وایرال شدن عکسی از جمیله علم‌الهدی در خارج از کشور

عکسی از جمیله علم‌الهدی (همسر ابراهیم رئیسی) در کنار همسران روسای جمهور چند کشور از جمله ترکیه و ازبکستان در فضای مجازی پربحث شده است.

دیگر خبرها

  • وایرال شدن عکسی از جمیله علم‌الهدی در خارج از کشور
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • رادین مشهد قهرمان تورنمنت بسکتبال سه نفره مردان شد
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • انتخاب معلم دزفولی به عنوان معلم نمونه کشوری
  • چند حقیقت شگفت انگیز درباره کشور هند و فرهنگ مردم آن
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • ظریف، همچون بند زدن برگ گل! | چینی‌بندزن! یه دل شکسته رو هم بند می‌زنی؟
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر در دزفول
  • غول داروسازی آمریکا بیش از ۲هزار نفر را اخراج می‌کند