Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مهاباد- ايرنا- معاون برنامه ريزي و مديريت منابع وزارت راه و شهرسازي با اشاره به اينکه 10 کيلومتر از عمليات عمراني محور مياندوآب به سرچم باقي مانده است، گفت: اين پروژه سال آينده در صورت تامين اعتبار به بهره برداري مي رسد.

به گزارش ايرنا، امير اميني روز يکشنبه در جلسه بررسي مشکلات راه هاي ارتباطي شهرستان مياندوآب افزود: 50 ميليارد ريال اعتبار اين طرح توسط شرکت مجري ساخت و 30 ميليارد ريال هم توسط اداره کل راه و شهرسازي آذربايجان غربي تامين خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه سازمان برنامه و بودجه نيز 30 تا 50 ميليارد ريال را بايد به اين طرح تخصيص دهد، اضافه کرد: با تامين اين مبالغ در صورتي که قير مورد نياز هم توسط وزارت راه و شهرسازي تامين شود، جريان عبور و مرور در اين محور تا سال 98 برقرار خواهد شد.
وي تامين اعتبار براي طرح هاي عمراني را مهمترين مقوله در اجراي آنها عنوان کرد و ادامه داد: اين طرح از لحاظ فني طي 6 ماه به پايان مي رسد به شرط آنکه اعتبار مورد نياز آن تامين شود.
اميني اضافه کرد: اين پروژه به علت کوهستاني بودن، در حالت سخت اجرا مي شود و با توجه به جنس مصالح و وضعيت اعتباري، تلاش مي شود با اولويت بندي، بازگشايي مسير به زودي به پايان برسد.
فرماندار مياندوآب نيز در اين جلسه با اشاره به اينکه 25 سال از شروع اجراي طرح مياندوآب به سرچم مي گذرد، گفت: نبود اعتبار تاکنون مهمترين علت به پايان نرسيدن اين طرح بوده است.
ناصر اميري با بيان اينکه مياندوآب در يک نقطه ترانزيتي و پرتردد در جنوب آذربايجان غربي قرار گرفته است، افزود: اتمام جاده مياندوآب به سرچم مي تواند نقش مهمي در تسهيل تردد جاده اي در اين منطقه ايفا کند.
وي افزود: با اتمام اين پروژه علاوه بر کاهش 150 کيلومتري مسافت مياندوآب با مرکز کشور، در صرفه جويي زمان، کاهش مصرف سوخت، استهلاک خودرو ها و حوادث جاده اي تغييرات مثبتي ايجاد مي شود.
فرماندار مياندوآب افزود: با توجه به گذشت مدت زمان طولاني از آغاز احداث محور مياندوآب به سرچم بخش هايي از اين مسير که مورد استفاده قرار گرفته است نياز به بهسازي دارد و بايد روکش آسفالت اين مسير نيز در ادامه پروژه مد نظر قرار گيرد.
وي با تاکيد بر تسريع در عمليات اجرايي و تامين اعتبار اين پروژه، گفت: فرمانداري در اجراي اين پروژه نهايت تعامل و همکاري را با شرکت هاي راهسازي داشته است و اميدواريم با حمايت هاي وزارت راه و شهرسازي و پيگيري نمايندگان اين شهرستان در مجلس، بزودي شاهد بهره برداري از اين پروژه باشيم.
به گزارش ايرنا، عمليات عمراني جاده مياندوآب به سرچم با هدف دسترسي ساکنان جنوب آذربايجان غربي به اتوبان پيامبر اعظم (ص) و کاهش 150 کيلومتري تا پايتخت، 25 سال قبل آغاز شده اما اين طرح جهت بهره برداري همچنان نيازمند اعتبار است.
شهرستان مياندوآب با 277 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي و در شاهرگ مواصلاتي سه استان کشور شامل آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي و کردستان واقع شده است.
9871/6185/2093
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۳۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد شهید لشگری نهب آماده بهره برداری

منصور ستوده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین در جمع فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج ادارات و سازمان‌های حوزه شهید بهشتی استان قزوین گفت: چندین طرح ملی مهم برای استان در حال اجرا است که امیدواریم با اجرای آنها بتوانیم استان را در تامین آب شرب بیمه کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین افزود: تامین آب شرب و کشاورزی برای شمال و جنوب استان قزوین تا افق ۳۰ ساله ترسیم شده است.

وی اضافه کرد: یکی از طرح‌های مهم آبی استان، موضوع آبرسانی از سد طالقان به شهر‌ها و روستا‌های استان است که اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح حدود ۱۰۰ هزار میلیارد ریال است.

ستوده با بیان اینکه شرکت آب منطقه‌ای یک شرکت ۱۰۰ درصد دولتی است و حاکمیت آب را در استان برعهده دارد، اضافه کرد: یکی از وظایف این شرکت تامین آب از طریق اجرای طرح‌های توسعه منابع آب از جمله احداث سدها، شبکه‌های آبیاری و زهکشی و خطوط آبرسانی است.

این مسئول با بیان اینکه صرفه جویی و استفاده بهینه از منابع آبی، یک برنامه مردم محور است، ادامه داد: صرفه جویی و استفاده بهینه از منابع آبی، یک برنامه مردم محور است لذا انتظار داریم همه حوزه‌ها به ویژه، حوزه بسیج، امامان جمعه و جماعات که مخاطبین بسیار دارند در راستای تبیین و روشنگری این موضوع به ما کمک کنند.

به گفته ستوده، مطالعات آبخوان دشت قزوین و همچنین حفظ و حراست از منابع آبی که شامل چاه ها، چشمه ها، قنوات و رودخانه‌ها و تاسیسات آبی می‌شود، از دیگر وظایف مهم و کلیدی شرکت آب منطقه‌ای به حساب می‌آید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین بیان کرد: سد شهید لشگری نهب طرحی است که با حجم مخزن ۱۲۰ میلیون مترمکعب و با اعتباری معادل ۱۲ هزار میلیارد ریال عملیات اجرایی آن در سال گذشته به اتمام رسیده و هم اکنون آماده افتتاح است.

وی ادامه داد: در پایین دست این سد یک شبکه آبیاری مدرن قرار دارد که طول کانال اصلی آن ۲۵ کیلومتر و طول کانال‌های درجه یک و ۲ آن ۹۰ کیلومتر در حال اجرا است که هفت کیلومتر ابتدایی کانال اصلی تکمیل و در حال بهره برداری قرار دارد.

ستوده عنوان کرد: سد بالاخانلو با ظرفیت ۳۸ میلیون مترمکعب جهت تامین بخشی از نیاز آب شرب پنج شهر و ۳۰ روستای جنوب استان نیز بر روی رودخانه حاجی عرب در دست احداث است که حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی یادآور شد: با پیگیری‌های بعمل آمده و مساعدت وزیر نیرو امسال چهار و ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار نقدی برای پروژه‌های حوزه آب استان قزوین تخصیص داده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • بررسی طرحهای اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر های تکاب و سلماس
  • سد شهید لشگری نهب آماده بهره برداری
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • ثبت بیش از ۷۰ هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲  نقطه از محور‌های ارتباطی آذربایجان‌غربی
  • نبود رینگ آبی در اطراف تبریز و معضل تامین آب
  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی تا پایان اردیبهشت
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲ نقطه ازمحور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت