Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام برگی گفت: اگر بشر به راهنمایی‌های انبیا گوش بکند؛ سعادت دنیا و آخرت را خواهد داشت و اگر به آن عمل نکند از این سعادت محروم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام رسول برگی، استاد حوزه علمیه تبریز امروز در سومین جلسه از سلسله جلسات مبانی اندیشه های اسلامی(طرح ولایت 2) کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی که در مسجد چهارده معصوم(ع) شهرک پرواز برگزار شد، با اشاره به ریشه اختلافات جامعه انسانی اظهار داشت: ریشه‌ای‌ترین این اختلافات بین انسان یک گروه براساس منابع‌شناختی مادی مانند چشم و گوش نیاز‌هایشان را درک می‌کنند و بیش از این اهتمامی به مسائل دیگر ندارند، این‌ها بر این عقیده هستند که اتفاقاً به وجود آمده و اتفاقاً نیز خواهند مرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام برگی ادامه داد: در مقابل این نوع زندگی افراد دیگری به نام پیامبران ظهور کردند و عنوان کردند که خلقت انسان اتفاقی نبوده و طرحی برای این کار وجود داشته است، خدا با علم و آگاهی انسان را آفریده و برای آینده آن نیز برنامه دارد.

وی تصریح کرد: گروه اول خیال می‌کنند که زندگی تنها در این چند سال دنیا است روح انسان باقی می‌ماند و در جهانی دیگر زندگی خواهد کرد، همچنین گروه اول اشتباه می‌کنند از اینکه می‌توانند با عقل ناقص خود تمام مصالح زندگی خود را به دست آورند. راه معتبر‌تر دیگری نیز وجود دارد که خداون به بندگان خاص خود اختصاص داده است و از آن طریق به مردم منتقل می‌شود و آن‌‌ همان وحی است.

كارشناس امور مذهبي و استاد دانشگاه تبریز در ادامه خاطرنشان کرد: اگر بشر به راهنمایی‌های انبیا گوش بکند سعادت دنیا و آخرت را خواهد داشت و اگر به آن عمل نکند از این سعادت محروم خواهد شد.

وی با طرح این سؤال که جوامع ایمانی با وجود داشتن عوامل سعادت چرا دچار مشکلات می‌شوند، گفت: آنچه در این حوزه مطرح است آفت‌های جامعه ایمانی است که یکی از این آفت‌ها جهل است.

حجت الاسلام برگی تصریح کرد: درست است که خداوند راه سعادت را به انبیا تعلیم داده و آنان نیز آن مطالب را به مردم منتقل کرده‌اند اما همه ما به همه این مطالب و معارف علم نداریم.

وی ادامه ‌داد: ‌همین کشورهای اسلامی که اطراف ما هستند بعضی مطالب را به شیعیان نسبت می‌دهند در حالی که در خود عالم تشیع یک فرد منحرفی پیدا نشده است که آن مطالب را بیان کند که این از جهل ناشی می‌شود از پیروزی انقلاب تا به امروز نیز خیلی‌ از افراد مطالبی را بیان کردند که اشتباه بوده آن هم به این خاطر بوده است که با فرمایشات امام و مقام معظم رهبری تفاوت داشته است.

این استاد دانشگاه با اشاره به دیگر آفت جامعه ایمانی گفت: آفت دیگر تفسیر غلط است که‌‌ همان پلورالیزم است که در ایران نیز شایع شده از اینکه می‌گویند هر کسی قرائت خاص خود را دارد و قرائت ما از اسلام با شما تفاوت دارد.

وی افزود: نمونه کوچک آن همین حدیث غدیر است که اهل سنت آن را به امامت امام علی(ع) تفسیر نمی‌کنند حتی کاندیدای ریاست جمهوری که بعد‌ها رئیس‌جمهور شد برای جذب آرای اهل سنت نیز همین تفسیر را از حدیث غدیر بیان کرد.

حجت الاسلام برگی آفت سوم جامعه ایمانی را جدی نگرفتن معارف دین و سهل‌انگاری در دین عنوان کرد و گفت: این آفت به این گونه است که ما بسیاری از مسائل دین را جدی نمی‌گیریم؛ برای مثال همه ما می‌دانیم که غیبت گناه است اما در رعایت آن سهل‌انگاری می‌کنیم، یکی از نویسندگان اسلامی که از نویسندگان معروف کشورمان نیز بود می‌گوید چه فرقی می‌کند که نماز صبح را پیش از طلوع آفتاب بخوانیم یا پس از آنکه این‌‌ همان جدی نگرفتن دین است.

وی افزود: قرآن به صورت‌های مختلف مذمت می‌کند طرفداران ادیانی را که دین خود را سبک گرفته و بازیچه قرار می‌دهند. در این وضعیت ما به طعمه‌ای برای شیاطین تبدیل خواهیم شد و انگیزه‌ای برای برخورد با بدعت‌های به وجود آمده و تفسیرهای غلط از دین نخواهیم داشت.

حجت الاسلام برگی با بیان اینکه اگر غیرت دینی داشته باشیم چنین برخوردی نخواهیم کرد، گفت: اگر انسان اهل مسامحه باشد نمی‌تواند جلوی تفاسیر غلط از دین را بگیرد این آفت‌ها زحمات انبیا را هدر خواهد داد به همین خاطر ما باید برای مبارزه با جهل علم خود را افزایش دهیم از ۳۶۵ روز سال حداقل چند صباحی از عمرمان را برای طرح ولایت و برای تقویت علممان در حوزه دینی بگذاریم.

وی در ادامه تصریح کرد: طرح ولایت برای این است که نسل فرهیخته ما علی الخصوص جوانان مسجدی برای آشنایی بیشتر با دین قدمی بردارد و شبهاتی که در حوزه دین وجود دارد جواب داده شود.

این استاد دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: هر آنچه درباره معلومات گفته شد یک سری مفاهیم ذهنی است و این مفاهیم ذهنی یک زمینه دیگری نیز نیاز دارد و آن عمل به آن است که خودسازی معنا می‌دهد.

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی پیاده روی اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد ایلام شیراز اوقات فراغت کنگره ۲ هزار شهید خراسان جنوبی وزیر علوم تحقیقات و فناوری خراسان جنوبي بیرجند سعادت دنیا و آخرت تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۵۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاتل زباله گرد در الشتر دستگیر شد

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، سردار "یحیی الهی" در تشریح این خبر بیان کرد: در پی کسب خبری مبنی بر قتل یک شهروند ۳۲ ساله در شهرستان سلسله موضوع به صورت ویژه در دستور پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات پلیسی مشخص شد قاتل با برنامه ریزی از پیش طراحی شده مقتول را تحت نظر داشته و سرانجام در روز حادثه با لباس مبدل زباله گردی وی را در جلوی منزل خود با استفاده از تاریکی شب و خالی بودن کوچه از تردد با شلیک گلوله به قتل می رساند و سریعا از محل متواری می‌شود.

سردار الهی بیان کرد: ماموران پس هماهنگی قضایی، با اقدامات میدانی و شیوه و شگرد های خاص پلیسی وی را کمتر از یک هفته شناسایی و طی یک عملیات منسجم دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان لرستان، با بیان این که متهم علت قتل را اختلافات شخصی عنوان گفت متهم: جهت سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900186

دیگر خبرها

  • معلمی سنگین‌ترین مسوولیت عالم است
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد
  • دستگیری قاتل زباله گرد در سلسله
  • تدوین مستند «یک جهان آواز» به پایان رسید/ پرتره‌ای از استاد علی جهاندار 
  • قاتل زباله گرد در الشتر دستگیر شد
  • تدوین مستند «یک جهان آواز» به پایان رسید
  • عرضه «صفات الهی» در کتابفروشی‌ها
  • تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی
  • عملیات وعده صادق اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در دنیا اثبات کرد
  • دیدگاه مکاتب فلسفه یونانی درباره سعادت انسان