Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، صارم رضایی در آیین افتتاحیه کارگاه پیشگیری از اعتیاد که با حضور اعضای جوانان جمعیت هلال احمر لرستان در خرم آباد برگزار شد، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر لرستان طی چند سال گذشته برنامه های خوبی در حوزه مسائل اجتماعی برگزار کرده است که می توان به برگزاری بیش از ۲۶ دوره پیشگیری از اعتیاد در سطح استان اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در حوزه جوانان جمعیت هلال احمر برنامه هایی نظیر طرح شوق رویش، مسابقات رفاقت مهر، المپیاد آماده، اعزام به برنامه ها و همایش های کشوری و... برگزار شده که همه این ها به نوعی می‌تواند در آن راهکارهایی بیان شود که جوانان کمتر به سمت استفاده از مواد مخدر بروند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان گفت: باید جوانان در رأس برنامه های جمعیت هلال احمر قرار بگیرند و بتوانند ۵۰ درصد از تشکیلات این حوزه را به خود اختصاص دهند؛ ضمن اینکه جوانان به دنبال تکریم انسان‌ها و گسترش دوستی نیز حرکت کنند.

اقدام قضایی و انتظامی راه حل کافی برای مقابله با اعتیاد نیست

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر لرستان نیز در این مراسم اظهار کرد: آیات و روایات زیادی داریم که در مورد به هلاکت رسیدن انسان ها توسط خودشان اشاره دارد.

حجت الاسلام بهزاد پیروزفر اظهار کرد: یکی از این موارد همین بحث مواد مخدر است که باعث معضلات دیگری نظیر کودک‌آزاری، قتل، دزدی، فساد و سایر انحرافات نیز می شود.

 وی با اشاره به این که مواد مخدر باعث از بین رفتن شخصیت انسان ها می شود، بیان کرد: یکی از راه های جنگ نرم بحث مواد مخدر است که با توجه به این وضعیت اقتصادی و مشکلات معیشتی برای مردم به وجود آمده است و خود زمینه‌ساز بسیاری از مشکلات دیگر نیز شده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر لرستان با بیان این که اقدام قضایی و انتظامی دیگر نمی تواند راه حل کافی در این حوزه باشد، گفت: مقام معظم رهبری نیز به این موضوع اشاره کردند و اظهار داشتند که باید ۵۰ درصد امکانات و منابع در بحث پیشگیری صرف شود.

حجت الاسلام پیروزفر افزود: باید شما تلاش کنید تا در این جامعه افراد سالم را نگه دارید و خود این کار یک اقدام ارزشمند است.

انعقاد تفاهم نامه همکاری با ستاد مبارزه با مخدر لرستان

معاون جوانان جمعیت هلال احمر لرستان نیز در این مراسم گفت: طبق انعقاد تفاهم نامه ای که با ستاد مبارزه با مخدر لرستان و جمعیت هلال احمر صورت گرفته است برنامه هایی بسیار خوب و راهبردی در حوزه مبارزه با مواد مخدر صورت داده ایم.

حمید جمشیدی اظهار کرد: تا قبل از این تفاهم نامه فعالیت های جمعیت هلال احمر در بحث پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر موردی بود، ولی هم اکنون اهمیت کار دو چندان شده و برنامه های متنوع و فعالیت‌های ما در این حوزه نیز گسترش یافته است.

وی افزود: جوانان باید مبلغ باشند و بتوانند آموزش های لازم را به همنوعان خود ارائه دهند تا بتوانیم با یک مشارکت همگانی در این زمینه بر بسیاری از انحرافات غلبه یابیم.

برنامه های هلال احمر در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی گسترش یافته است

عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر کشور نیز در آیین افتتاحیه کارگاه پیشگیری از اعتیاد اظهار کرد: حقیقتاً اقدامات فرهنگی و آموزشی و تربیتی در حوزه پیشگیری از اعتیاد ارزشمند است که جای تقدیر و تشکر دارد.

فرج اللهی گفت: در حوزه جوانان جمعیت هلال احمر لرستان طی چند سال گذشته اقدامات بسیار خوبی انجام شده و اثرات ارزشمندی را در پی داشته است.

وی افزود: لذت کار کردن در هلال احمر در جای دیگری وجود ندارد چرا که در اینجا افراد به جز خود دیگران را می بینند و سرنوشت زندگی دیگران برای آنها اهمیت دوچندانی دارد.

عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر کشور بیان کرد: حوزه های اعتیاد هم اکنون در جامعه گسترش یافته است و تمرکز زندگی را از دست افراد و خانواده ها نیز گرفته است.

فرج اللهی یادآور شد: شروع اعتیاد برای افراد ابتدا تفننی است و از این رو خیلی ها متوجه وضعیت خود نمی شوند که به آن اعتیاد یافته اند.

وی بیان کرد: باید افتخار کنیم که در جمعیت هلال احمر برنامه ها در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی گسترش یافته است و خدمت رسانی به همه مردم و اقشار آسیب پذیر نیز نسبت به گذشته از رشد زیادی برخوردار شده است.

بر اساس این گزارش،  دوره پیشگیری از اعتیاد برای ۴۰ نفر از اعضای جدید الورود به مدت ۴ روز در خانه معلم خرم آباد برگزار می شود.

کد خبر 4430387

منبع: مهر

کلیدواژه: جمعیت هلال احمر لرستان خرم آباد اربعین ۹۷ اربعین 97 کرمانشاه خبرگزاری مهر اربعین حسینی گرگان بوشهر مشهد یاسوج شیراز خرم آباد شهرکرد سنندج خطبه های نماز جمعه بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۶۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: توزیع بسته‌های معیشتی در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل با بیش از هشت هزار سبد غذایی به رشد ۸۲ درصدی رسید.

حکمت‌الله هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: سال گذشته هشت هزار و ۶۱۸ بسته معیشتی برای خانواده‌های کم‌برخوردار در سطح استان توزیع شد که این رقم در مدت مشابه آن یک‌هزار و ۹۳۰ سبد بود.

وی افزود: ارزش این بسته‌های معیشتی توزیع شده در سال گذشته ۴۰ میلیارد ریال بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: این بسته‌های معیشتی در قالب طرح‌های پویش هلال رحمت، نذر خدمت ملی و استانی و نوروز در سطح استان زنجان و در محلات کم‌برخوردار ۲۰۲۰ توزیع شده است.

هاشمی خاطرنشان کرد: خیرین، نیکوکاران و مردم نوع‌دوست استان بازوی اصلی هلال احمر در توزیع بسته‌های معیشتی برای خانواده‌های کم برخوردار هستند.

وی اظهار داشت: طرح‌های بیان شده با همکاری کمیته امداد، آستان قدس رضوی، مراکز خیریه، معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان و سازمان داوطلبان هلال احمر کشور اجرا شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: جمعیت هلال احمر استان زنجان، علاوه بر توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق کم‌برخوردار و محلات ۲۰۲۰ در پرداخت هزینه‌های دارویی و درمانی نیز از این خانواده‌ها حمایت مالی می‌کند.

هاشمی افزود: هلال‌احمر استان با استفاده از توان توانمندان و ظرفیت و کمک‌های خیرین بخشی از نیازهای نیازمندان را مرتفع می‌کند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در سال گذشته نیز ۳۹ میلیارد و۲۱۰ میلیون ریال کمک هزینه درمانی برای بیماران نیازمند این استان که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد نبودند، پرداخت شد.

کد خبر 747763

دیگر خبرها

  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) رسید / تخلیه آبگرفتگی صحن مزار
  • ️کشف جسد غرق شده فنوجی توسط هلال احمر
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد
  • دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد
  • جسد مرد ۶۰ ساله طارمی پیدا شد
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • لزوم بسترسازی برای حضور حداکثری نوجوانان در دوره‌های امدادگری
  • استان مرکزی میزبان آزمون کشوری درجه ایثار خواهد بود