Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: کوچ پاییزه زنبورداران از اواخر شهریور از مناطق سردسیری چهار استان به این شهرستان آغاز شد و تا کنون ۲۳۵ بهره بردار با بیش از ۶۰ هزار کلنی زنبور عسل در این منطقه مستقر شدند.
بستان اسلامی، با بیان این که کوچ پاییزه تا نیمه آبان ماه ادامه دارد، افزود: این زنبورداران از استان‌های اصفهان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و سرحدات شمال فارس هستند و شمار آن‌ها در مقایسه با پارسال ۱۰ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: بر اساس تصمیم سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، امسال کوچ پاییزه زنبورداران برابر جدول زمان بندی شده انجام می‌شود و بعد از موعد مقرر به دلیل تکمیل شدن ظرفیت مراتع از مهاجرت آنان به این شهرستان جلوگیری می‌شود.
اسلامی افزود: اعتدال هوا در پاییز و زمستان، وجود درختان کُنار و سایر گیاهان شهدار ویژه مناطق گرمسیری مانند آویشن، گون، استبرق، همچنین شکوفه کردن این نوع گیاهان در فصل پاییز و وجود شهد خرما در این شهرستان در این فصل از سال، زمینه مساعدی را برای پرورش زنبور عسل در این منطقه فراهم کرده است.
وی گفت: با توجه به ویژگی‌های یاد شده، همه ساله در فصول پاییز و زمستان این شهرستان پذیرای پرورش دهندگان زنبور عسل از مناطق سردسیری نام برده است.
اسلامی افزود: از هر کندوی زنبور به طور متوسط سه تا پنج کیلوگرم عسل طبیعی و مرغوب به دست می‌آید و با توجه به غنی بودن گیاهان شهددار، زنبورداران نیازی به تغذیه مصنوعی زنبوران خود در فصل پاییز ندارند و برآورد می‌شود پرورش دهنگان زنبور امسال ۳۰۰ تن عسل برداشت و به بازار مصرف داخلی و خارج از کشور عرضه کنند.
وی گفت: عسل شکوفه کُنار به دلیل مرغوبیت بالا و خاصیت دارویی آن از قیمت بالاتر و همچنین بازار پسندی بیشتری برخوردار است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: زنبور عسل خنج کلنی مهاجرت کوچ خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۹۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، معاون آموزشی جهاد دانشگاهی فارس گفت: آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی وزارت آموزش و پرورش، در شهرستان‌های شیراز، اقلید، جهرم، داراب، فسا، فیروزآباد، لار، لامرد، مرودشت، ممسنی و کازرون برگزار می‌شود.
سیامک کریمی افزود: در استان فارس ۲۶ هزار و ۷۳۸ نفرداوطلب این آزمون شدند، که ۵ هزار و ۳۴۳ نفر آقا و ۲۱ هزار و ۳۹۶ نفر خانم هستند.
به گفته او: فارس از نظر تعداد شرکت کنندگان رتبه دوم کشور را بعد از خراسان رضوی دارد.
نتایج این آزمون از طریق مرکز آزمون جهاددانشگاهی اعلام می‌شود.

دیگر خبرها

  • رقص خون در گلوی پاییز؛ روایتی متفاوت از همسر شهید جاویدالاثر «رسول هوشیاری»
  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در سپیدان
  • نجفی: استاندارد نبودن پیست‌ها برای ورزشکاران هزینه‌بردار است
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در فارس
  • ۱۴ منطقه فارس میزبان دانش آموزان قرآنی
  • پیگیری استقرار اداره ثبت اسناد و املاک در بشاگرد
  • رایتل پرسرعت‌ترین سیم‌کارت کشور
  • اشتغال بیش از ۶ هزار نفر در صنعت زنبورداری استان اردبیل
  • کاهش قیمت نفت توقف‌بردار نیست
  • 10 ایده کیک زنبور عسل (عکس)