Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بيرجند - ايرنا - رئيس سازمان بازارچه هاي مرزي خراسان جنوبي گفت: گمرک افغانستان با رفع ممنوعيت صادرات برخي کالاها از مرز فراه موافقت کرد.

محمدرضا فخر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: ممنوعيت هاي محدودي که افغانستان به دليل برخي مسائل براي تجار خود در مرز فراه گذاشته بود اکنون رفع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: فقط صادرات برخي کالاها از جمله سيمان، کاشي، مواد سوختني و آهن ايران به مرز فراه افغانستان محدود شده بود اما از طريق ساير مرزها از جمله دوغارون و ميلک، روند صادرات ادامه داشت.
فخر بيان کرد: از آنجا که اين ممنوعيت ها تنها مربوط به افغانستان و تجار اين کشور بوده لذا از ابتدا روال صادرات در مرز ماهيرود خراسان جنوبي از جانب ما عادي بوده است.
رئيس سازمان بازارچه هاي مرزي خراسان جنوبي افزود: در اين مدت بازارچه ماهيرود فعال بود و محدوديتي در خصوص ورود و خروج کاميون ها يا پذيرش وجود نداشت.
24 شهريور ماه امسال برخي پايگاه هاي خبري با انتشار تصوير نامه اي که به امضاي سرپرست گمرک فراه رسيده بود، از اعمال ممنوعيت افغانستان براي واردات مواد نفتي، سيمان، آهن و کاشي و سراميک از مرز ايران خبر دادند.
از اين تاريخ از جانب دولت افغانستان صادرات چهار قلم کالاي ايراني در گمرک فراه اين کشور پذيرش نمي ‌شد اما صادرکنندگان از طريق مرزهاي جايگزين از جمله گمرک دوغارون و ميلک اين کالاها را به افغانستان صادر مي کردند.
براي رفع ممنوعيت صادرات در مرز فراه افغانستان و ماهيرود خراسان جنوبي سفير و رايزن بازرگاني ايران در افغانستان مذاکراتي انجام دادند.
«فراه» نام يکي از مرزهاي ايران و افغانستان است که در ولايت فراه و در هم مرزي با استان خراسان جنوبي قرار دارد.
مرز ايران و افغانستان حدود 945 کيلومتر است که 465 کيلومتر آن در حوزه استحفاظي استان خراسان جنوبي قرار دارد و از چهار بازارچه مرزي استان با اين کشور همسايه فقط بازارچه ماهيرود فعال است.
اين بازارچه در فاصله 240 کيلومتري شهر بيرجند و در فاصله 140 کيلومتري شهر سربيشه قرار دارد، اين بازارچه با شهر فراه مرکز استاني به همين نام در افغانستان 150 کيلومتر فاصله دارد.
7557 * 6054
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۹۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران و وقوع سیل در خراسان جنوبی + تصاویر

از دیروز سامانه بارشی مجدد در خراسان جنوبی فعال شده است و هواشناسی نیز هشدار سطح نارنجی صادر کرده است.

بارندگی‌های ۲۴ ساعت گذشته موجب وقوع سیل و بروز خسارت در برخی نقاط استان شده است.

در ادامه بیننده تصاویری از بارندگی در خراسان جنوبی باشید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • سهم ناچیز خراسان جنوبی در حوزه صادرات سنگ قیمتی
  • طلّاب به کمک کرغندی‌ها رفتند
  • فیلم/ بارش تگرگ‌های درشت در خراسان جنوبی
  • عکس| خسارت های شدید بارش تگرگ به خودروها در یک شهر ایران
  • خسارت سیلاب آن روی سکه بارندگی‌ها
  • فیلم| طغیان رودخانه فصلی در قائنات خراسان جنوبی
  • بارش باران و وقوع سیل در خراسان جنوبی + تصاویر
  • صادرات دومین محموله ریلی افغانستان به ترکیه
  • مذاکرات طالبان برای صادرات نفت روسیه
  • مهم‌ترین رسالت استادان جهاد تبیین است