Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاوش محبی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص پیش بینی هواشناسی و احتمال بارش شدید باران در محور هراز گفت: رانندگان وسایل نقلیه در حاشیه راه ها توقف نکنند و از سالم بودن تجهیزات فنی خودرو بویژه برف پاکن و مخزن آب پاش مطمئن باشند.

محبی در ادامه با اشاره به احتمال مه گرفتگی همراه با کاهش دید نیز گفت: در محور فیروزکوه در صورت مواجه شدن با مه گرفتگی توصیه می کنیم که راننده ها احتیاط های لازم را به کار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره رانندگی درهوای بارانی، گفت: رانندگی در هوای بارانی، ویژگی های خاص خود را دارد، در این شرایط به دلیل کاهش اصطکاک سطح اتکای لاستیک خودروها با زمین، سرعت جریان ترافیک به حداقل می رسد و از سوی دیگر در چنین شرایطی بسیاری از شهروندان به استفاده از خودرروهای شخصی تمایل بیشتری پیدا می کنند که خود موجب افزایش حجم ترافیک می شود؛ علاوه بر این در هوای بارانی، تصادفات متعددی رخ می دهد که جریان ترافیک را غیر عادی می کند.

رییس پلیس راه شرق استان تهران افزود: در چنین شرایطی، سطح راه ها دچار آب گرفتگی شده که به نوبه خود بر جریان روان ترافیک تاثیر می گذارد؛ کاهش محدوده دید، از دیگر مشکلاتی است که رانندگان را تهدید کرده بنابراین باید احتیاط و دقت بیشتری به هنگام رانندگی داشته باشند.

کد خبر 4430691

منبع: مهر

کلیدواژه: پلیس راه شرق استان تهران محور هراز اربعین ۹۷ اربعین 97 کرمانشاه خبرگزاری مهر اربعین حسینی بوشهر گرگان مشهد یاسوج شیراز خرم آباد شهرکرد سنندج خطبه های نماز جمعه بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۱۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سطح زرد هواشناسی برای فعالیت سامانه بارشی در گیلان

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح زرد برای فعالیت سامانه بارشی از روز جمعه تا شنبه هفته آینده در استان خبر داد و گفت: طی این مدت بارندگی (گاهی رگباری و موقتی شدید)، وزش باد (بعضی نقاط شدید)، کاهش نسبی دما، مه‌آلودگی، رعد و برق و احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

محمد دادرس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده فعالیت سامانه بارشی از جمعه چهاردهم تا شنبه پانزدهم اردیبهشت در استان گیلان است.

وی افزود: طی این مدت بارندگی (گاهی رگباری و موقتی شدید)، وزش باد (بعضی نقاط شدید)، کاهش نسبی دما از سه تا پنج درجه، مه‌آلودگی، رعد و برق و احتمال تگرگ به‌ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی برای سامانه بارشی در استان گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: آب‌گرفتگی منطقه‌ای، لغزندگی سطح جاده، کاهش دید افقی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال جاری شدن سیلاب موقتی، احتمال لغزش و رانش، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و سازه‌ها و برخورد صاعقه از اثرات فعالیت این سامانه پیش‌بینی شده است.

دادرس تصریح کرد: شهروندان و مسافران طی این مدت از توقف، استقرار و برپایی چادر مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

وی با بیان اینکه طی این مدت فعالیت برای فعالیت دریانوردی مناسب است، گفت: به‌منظور جلوگیری از وقوع حوادث و صدمات ناگواری انسانی، شهروندان و مسافران طی این مدت در هنگام کوهنوردی در مناطق کوهستانی، تردد در محورهای کوهستانی و عشایر در جابه‌جایی و کوچ احتیاط کنند.

مدیرکل هواشناسی گیلان افزود: طی این مدت محکم کردن سازه‌های موقت، تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها و هنگام وقوع رعد و برق پناه گرفتن در مکان‌های امن و سرپوشیده ضروری است.

کد خبر 749899

دیگر خبرها

  • هشدار سطح زرد هواشناسی برای فعالیت سامانه بارشی در گیلان
  • باران سیل‌آسا و طوفان در ۲۴ استان | سیل و صاعقه در کمین مردم این مناطق | خطر غرق شدن شناگران و قایق‌ها در سواحل ۲ استان
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت / ترافیک سنگین در محور چالوس و هراز
  • هواشناسی ایران / رگبار شدید باران در ۲۴ استان
  • بارش شدید باران در ایلام آغاز شد
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت / بارش باران در محورهای استان خوزستان
  • وضعیت ترافیکی شهر تهران/ توقف درحاشیه معابر بزرگراهی ممنوع  
  • پلیس راهور تهران: استفاده از موبایل عامل ۴۶ درصد از تصادفات است
  • پلیس راهور : ۴۶ درصد تصادفات مربوط به تلفن همراه است
  • عامل ۴۶ درصد تصادفات ؛ یک عادت بد در رانندگی!