Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، کامران گردان صبح دوشنبه در صحن شورای شهر همدان اظهار کرد: شصت و دومین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی مراکز استانها، هیئت رئیسه شورای عالی استانها و شهرداران کلانشهرهای کشور درهمدان فرصتی برای معرفی همدان بوده و در این همایش یک روزه باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا از این موقعیت استراتژیک، حداکثر بهره برداری را داشته باشیم و همدان را به عنوان بهترین مقصد گردشگری و سرمایه‌گذاری معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با تأکید بر تعامل و همدلی بیشتر بین اعضای شورای شهر عنوان کرد: تفاهم و همدلی و دوری از مناقشات سیاسی و جناحی از تأکیدات و توصیه‌های مقام معظم رهبری خطاب به شوراهای اسلامی شهرهاست؛ زیرا بدون این شرط مهم، این نهاد تازه تأسیس نخواهد توانست برای مردم منشأ خیر و صلاح شود.

گردان در ادامه گفت: تمامی کمیسیون‌های شورای شهر همدان باید برای بازگشت جایگاه شوراها برنامه‌ریزی کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به تعامل خوب دیوان عدالت اداری کشور با شورای عالی استانها، افزود: خروجی این تعامل، بهبود اثر رأی شوراهای شهر خواهد بود تا در این شرایط، شهرداری‌ها متضرر نشوند.

گردان همچنین با تأکید بر اینکه باید همه امور شهرداری و شورای شهر همدان شفاف‌سازی شود، ابراز امیدواری کرد: شرایط تعاملی خوبی که در بین دستگاه اجرایی و نظارتی در استان وجود دارد، این نوید را می‌دهد که تمام تلاش‌ها برای جمع‌بندی پرونده شهرداری و تلطیف بررسی مصوبات است تا اعتبار این مجموعه شهری اثرگذار آسیب نبیند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز با اشاره به میزبانی همدان در شصت و دومین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی کشور گفت: حضور رؤسای شوراهای شهر مراکز استانها از اهمیت بالایی برخودار است که به طور قطع این افراد اثرگذار در کشور، مُبلغ شهر همدان در شهرهایشان خواهند بود.

حمید بادامی‌نجات افزود: در صورتی که میزبان خوبی باشیم، شهر همدان را خوب معرفی میکنیم.

کرسی همدان‌شناسی در نخستین همایش سراسری جامعه هتل‌داران کشور

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان نیز در نطق پیش از دستور صحن شورا گفت: در حالی نخستین همایش سراسری جامعه هتل‌داران کشور با رویکرد سرمایه‌گذاری، مالکان و مدیران هتلها و هتل‌آپارتمان‌های سراسر کشور در شهر تهران برگزار شد که علاوه بر بررسی چالش هتلداری در این همایش ملی، شهر همدان محور قرار گرفته بود.

حسین قراباغی افزود: اثربخشی معرفی ظرفیتهای شهر همدان در این همایش ملی بدون هیچگونه هزینه‌ای برای شهر بی‌نظیر بود که عملکرد جامعه هتلداران استان همدان قابل تحسین است.

وی با تأکید بر ایجاد زیرساختهای صنعت گردشگری در استان، گفت: اگر صنعت گردشگری تقویت شود، بخشی از مشکلات اقتصادی هم حل می شود.

قراباغی ادامه داد: جزیره‌ای و سلیقه‌ای عمل کردن در هر حوزه ای به‌ویژه گردشگری موجب تضعیف این صنعت می‌شود که مدیران و متولیان گردشگری باید از این مهم، دوری کنند.

وی همچنین گفت: جایگاه شوراها به عنوان پارلمان محلی در مباحث زیرساختی و گردشگری باید حفظ شود که این مهم جز با همراهی و پشتیبانی اعضای شورای شهر همدان، راه به جایی نخواهد برد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان از آماده بودن بسته‌های حمایتی سرمایه‌گذاری در شهرداری خبر داد و گفت: کمیته گردشگری هم در مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر شکل گرفته است تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های استان و هم‌افزایی با دستگاه‌های ذیربط در راستای حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاری در مدیریت شهری بهره ببریم.

کد خبر 4430695

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری همدان شورای شهر همدان همایش شوراها اربعین ۹۷ اربعین 97 کرمانشاه خبرگزاری مهر اربعین حسینی بوشهر گرگان مشهد یاسوج شیراز خرم آباد شهرکرد سنندج خطبه های نماز جمعه بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۱۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان دهم اردیبهشت میزبان اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD)

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رییس اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت: این اجلاس با حضور نمایندگان حدود ۳۰ کشور عضو در اتاق بازرگانی اصفهان از دهم تا دوازدهم اردیبهشت برگزار خواهد شد.
امیرکشانی، این اجلاس را میزبان رؤسای ۲۵ اتاق بازرگانی و اعضای هیأت رئیسه اتاق کشور‌های آسیایی دانست وافزود:هیات‌های مهمی از اتاق‌های مجمع آسیایی در این اجلاس ۲ روزه مهمان اصفهان خواهند بود و فضای تجاری، اقتصادی و بین المللی شهر را تغییر خواهند داد.
وی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم در این اجلاس اصفهان را به عنوان یک شهر مهم آسیایی نشان دهیم، گفت: کشاورزی و امنیت غذایی، سرمایه گذاری، توسعه پایدار، گردشگری و فناوری و دانش بنیان از موضوعات مورد بحث در کمیسیون‌های مجمع ACD است.
رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان توسعه پایدار را یکی از موضوعاتی اجلاس اصفهان دانست و افزود: اصفهان رشد صنعتی خوبی داشته، اما از لحاظ محیط زیستی بسیار آسیب دیده و سعی می‌کنیم این اجلاس بر محیط زیست اصفهان هم تأثیر گذار باشد هر چند نمی‌توان مشکلات محیط زیستی را در مدت ۲ روز برطرف کرد.
وی ادامه داد: با قوت و قدرت تلاش می‌کنیم که این اجلاس بین‌المللی در شهر اصفهان به طور مطلوب برگزار شود، چرا که این میزبانی یک امتیاز جهانی برای معرفی ایران و اصفهان به جهان خواهد بود.
قائم مقام دبیر دومین اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا گفت: هدف از این اجلاس گفتگو بین کشور‌های آسیا است که از ۴۶ کشور در این قاره، ۳۵ کشور عضو مجمع ACD هستند.
سعید ابراهیمی ادامه داد: از بین ۳۵ کشور عضو مجمع برای ۳۲ کشور دعوتنامه رسمی ارسال شده و پیگیری‌ها از طریق دفاتر وزارت‌خارجه و سفارتخانه‌ها در دست بررسی است.
مجمع گفتگوی همکاری آسیا Asia cooperation dialogue با هدف ارتقای همکاری و همگرایی منطقه‌ای بین دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا در ژوئن ۲۰۰۲ در چاآم تایلند تأسیس شد.
ایران در ژوئن ۲۰۰۴ به این مجمع پیوست و در سال ۲۰۰۹ به عنوان کشور پیشگام همکاری فرهنگی انتخاب شد و در حال حاضر ریاست این مجمع بر عهده ایران است.
کشور‌های بحرین، بنگلادش، بروئنی دارالسلام، کامبوج، چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، لائوس، مالزی، میانمار، پاکستان، فیلیپین، قطر، سنگاپور، تایلند، ویتنام، قزاقستان، کویت، عمان، سیریلانکا، بوتان، مغولستان، امارات، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، ترکیه، نپال و فلسطین عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD هستند.
استانبول نخستین میزبان این اجلاس در سال ۲۰۲۱ بود.

دیگر خبرها

  • هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری در بوشهر
  • برگزاری هفتمین اجلاس شورا‌ها و شهرداری‌های مراکز استان‌ها در بوشهر
  • صیانت از شوراهای اسلامی شهر از وظایف اصلی است
  • آیت‌الله مدرسی یزدی: شورای نگهبان در بررسی مصوبات، به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند
  • اصفهان دهم اردیبهشت میزبان اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD)
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • قم میزبان اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی می‌شود
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • آموزش در حوزه بانوان جدی گرفته شود
  • مقابله با فضای رسانه‌ای علیه ایران از اهداف اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع همکاری آسیا