Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از برخورد قانونی با دور دور خودروها همراه با حیوانات در خیابان های تهران خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، مناطق بالای پایتخت یکی از مکان‌های مناسب برای دور دور بازهای حرفه‌ای به حساب می‌آید و علاقه به نگهداری گونه‌های جانوری وحشی یا گونه‌های غیربومی طی سالهای اخیر به شدت در بین برخی اقشار رواج یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گاهی اوقات در پایان شب‌ در خیابان‌های شمال شهر تهران، می‌توانیم سگ‌های عظیم‌الجثه یا حیواناتی را مشاهده ‌کنیم که در شرایط عادی معمولا جای آنها در شهر نیست.

قبلا در این دور دور ها حیواناتی مانند سگ و گربه های کوچک دیده می شد، اما امروزه حیوانات وحشی عظیم‌الجثه مانند شیر، ببر، پلنگ، یوزپلنگ و حتی مار پیتون دیده می شود.

این نوع حیوانات به مد جدید زندگی لاکچری برخی افراد تبدیل شده است و این حیوانات به خاطر ذات وحشی خود، در صورت یک تحریک غیرمنتظره، می‌توانند هم جان صاحب خود و هم سایرین را به خطر بیندازند.

در این رابطه سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: هر گونه حمل حیوان با خودرو توسط افراد ممنوع و خلاف قانون است و در صورت مشاهده، خودرو توقیف و اعمال قانون می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بچه پولدارها پلیس تهران دوردور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۲۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف لاشه یک قلاده پلنگ در یک منطقه شکار ممنوع/ عکس

به گزارش خبرآنلاین، مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: محیط بانان شهرستان فریمان، در حین گشت و پایش منطقه تحت مدیریت سازمان، لاشه یک قلاده پلنگ را در ارتفاعات منطقه شکار ممنوع «کلیلاق » این شهرستان کشف کردند.

مهدی اله پور روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در بررسی‌های مقدماتی محیط بانان، نشانه‌ای از تیراندازی روی لاشه پلنگ دیده نشده است.

وی اظهار کرد: علت مرگ پلنگ هنوز مشخص نیست و برای بیان دقیق علت مرگ و کالبد شکافی، لاشه به اداره حفاظت محیط زیست منتقل و ضمن نمونه‌برداری با همکاری دامپزشکی علت مرگ مشخص و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

پلنگ ایرانی هم اکنون در فهرست قرمز اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت (red list) طبقه‌بندی شده و در کنار اردک سرسفید جزء گونه‌های در معرض خطر یا (ENDANGERED) به شمار می‌رود.

منطقه شکار ممنوع کلیلاق به وسعت ۴۱ هزار و ۷۳ هکتار در حوزه سه شهرستان فریمان، زاوه و تربت جام قرار دارد.

حضور گونه های ارزشمندی همچون قوچ و میش، کل و بز، پلنگ و نیز تراکم پوشش گیاهی ازدرختان کهنسال اورس، گواهی بر پتانسیلهای غنی درمنطقه است که محلی برای زیست ذخایر ارزشمند ژنتیکی و تنوع مطلوب زیستی به شمار می رود این منطقه در فاصله ۲۵ کیلومتری شهرستان فریمان در استان خراسان رضوی واقع شده است.

کوه کلیلاق با ارتفاع ۲۹۴۲ متر از قلل مرتفع منطقه و بلدنترین نقطه منطقه شکار ممنوع کلیلاق به حساب می آید و در این منطقه درختچه های زیربار (زرک کوهی) به وفور قابل مشاهده است.

منطقه 'کلیلاق' از تنوع زیستی غنی برخوردار است به طوری که حیواناتی مانند قوچ و میش وحشی، کل و بز، پلنگ و کفتار و انواع پرندگان، خزندگان و حشرات گوناگون را می توان در این منطقه مشاهده کرد.

هم اکنون ۲۱ درصد مساحت معادل دو و نیم میلیون هکتار استان خراسان رضوی که ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومتر مربع است در قالب ۴۲ منطقه تحت پوشش حفاظتی محیط زیست است.

در حال حاضر ۸۰ گونه پستاندار، ۲۸۷ گونه پرنده، دو گونه دو زیست، ۶۸ گونه خزنده و ۲۴ گونه ماهی در خراسان رضوی زیست می کنند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902094

دیگر خبرها

  • برملا شدن راز قتل پیرزن با سرقت ۱۰۳ گرملاجات
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در یک منطقه شکار ممنوع/ عکس
  • حمله حیوانات وحشی به گوسفندان در کاشان
  • واکنش فرمانده انتظامی کردستان به شهادت نیروی مرزبانی
  • قدرت‌نمایی شبانه پلنگ در مازندران (فیلم)
  • از توقیف موتورسیکلت‌ها تا کشف احشام قاچاق میلیاردی در فارس
  • حمله ناگهانی دو پاندا به مربی باغ وحشی در چین + ویدیو
  • کشف ۴ تن روغن نباتی قاچاق در الیگودرز
  • حمله خرس به یکی از عشایر دزفولی/ مصدوم در سلامت کامل است
  • حمله خرس به مرد ۶۰ ساله در مناطق عشایری دزفول