Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@03:43:18 GMT

10 هزار ویزای اربعین در البرز صادر شد

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۷۲۵۶۱

10 هزار ویزای اربعین در البرز صادر شد

عباس دمیرچی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: صدور ویزا از هفته گذشته توسط نمایندگی کنسولگری عراق مستقر در استان آغاز شده است.
وی با بیان اینکه تاکنون حدود 16 هزار البرزی در سامانه سماح نام نویسی کرده اند، اظهار داشت: ثبت نام برای دریافت ویزا تا 2 روز قبل از اربعین ادامه خواهد داشت.
مدیرحج و زیارت البرز تاکید کرد که زائران اربعین برای دریافت ویزا نیازی به حضور در محل کنسولگری ندارند و بایستی به صورت اینترنتی در سامانه سماح نام نویسی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه در دفاتر زیارتی هیچگونه وجه نقدی رد و بدل نمی شود، گفت: زائران بایستی مبالغ مورد نظر برای صدور ویزا را به صورت اینترنتی پرداخت کرده و پس از تکمیل نام نویسی در سامانه سماح با در دست داشتن گذرنامه و 2 قطعه عکس به دفاتر زیارتی مراجعه کنند.
دمیرچی اضافه کرد: هزینه ای که باید به صورت اینترنتی از طریق سامانه سماح پرداخت شود شامل روادید، بیمه و پزشکی اربعین معادل ۲۳۴ هزار و ۸۷۵ تومان تعیین شده است.
وی افزود: دفاتر زیارتی و کنسولگری تا پاسی از شب در تلاش هستند تا به بهترین نحو خدمات به زائران ارایه دهند.
مدیر حج و زیارت استان البرز در خصوص میزان ثبت نام زائران، گفت: خوشبختانه از زمانیکه هزینه ی ویزای اربعین کاهش یافت، نام نویسی ها بیشتر شده است.
دمیرچی بیان داشت: افرادی که قبل از کاهش قیمت ویزا اقدام به نام نویسی کرده بودند، مابه التفاوت قیمت ویزا به آنان برگردانده می شود.
وی به زائران اربعین توصیه کرد که مراحل نام نویسی را به روزهای پایانی موکول نکنند تا برنامه ریزان بتوانند در اسرع وقت تمهیدات مناسب را فراهم کنند.
کنسولگری عراق مستقر در استان البرز سال گذشته برای 35 هزار زائر ویزای اربعین صادر کرد.
استان البرز45 دفتر زیارتی مجاز دارد.
6156/ 6155
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان بازی های پاراآسیایی 2018 استان البرز عراق ویزا اربعین ویزای منع به کارگیری بازنشستگان بازی های پاراآسیایی 2018 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۲۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی

روسای گمرک ایران و عراق با هدف تسهیل و توسعه تجارت صبح امروز در تهران دیدار و گفت و گو کردند که مهمترین محورهای این مذاکره، ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی دو کشور برای کاهش سردرگمی تجار و همچنین روان سازی بیشتر امور گمرکی زائران در پیاده‌روی اربعین حسینی بود.

در این دیدار دکتر محمد رضوانی‌فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران و حسن حمود حسانی مشاور وزارت مالیه و رئیس کل گمرک که ریاست هیئت عراقی را بر عهده دارد در خصوص محورهای مهم تسهیل و توسعه تجارت میان ایران و عراق و رفع موانع گمرکی به بحث و تبادل نظر پرداختند.
ثامر اثیر منعم مدیر حقوقی و امور گمرکی گمرک عراق و احمد عباس موسی مدیر بخش فنی هیات گذرگاه‌های مرزی عراق نیز رئیس کل گمرک عراق را در این دیدار همراهی می کنند
محورهای مهم مذاکرات گمرکی میان روسای گمرکات ایران و عراق برای توسعه تجارت دو کشور
همکاری و کمک متقابل اداری در امور گمرکی از طریق تبادل الکترونیکی اطلاعات به منظور ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی دو کشور
مبادله اطلاعات در راستای توسعه کارنه تیر و همچنین تیر الکترونیک
اعمال سیاست‌ها و شیوه‌های یکسان در مبادی مرزی مختلف و همچنین انطباق روزها و ساعات کاری گمرکات دو کشور برای کاهش سردرگمی تجار و بازرگانان دو کشور
تسریع در اطلاع‌رسانی از تغییرات در رویه‌ها و مقررات گمرکی دو کشور
تشکیل یک کارگروه مشترک بین دو کشور جهت روان‌سازی بیشتر امور گمرکی زائران در پیاده‌روی اربعین حسینی

دیگر خبرها

  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه
  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳