Web Analytics Made Easy - Statcounter

امسال با توجه به افزایش شدید نرخ ارز و کاهش بی‌سابقه ارزش پول ملی در دولت تدبیر و امید، زائران اربعین حسینی (ع) که عازم عراق هستند باید به این نکته توجه داشته باشند و برای جلوگیری از خسارت بیشتر در محاسبه نرخ ارز در سفر اربعین، "دینار عراقی" مورد نیاز سفر خود را پیش از عزیمت به عراق از داخل کشور تهیه کنند چرا که امسال عراقی‌ها با توجه به این افت ارزش پولی ایران، چندان تمایلی به دریافت پول ایرانی از زائران ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اما یکی از اصلی‌ترین هزینه‌های زائران اربعین در عراق، هزینه حمل‌ونقل در عراق برای تردد از مرز تا شهر‌های زیارتی نجف اشرف، کربلای معلی، سامرا و کاظمین است و امسال این هزینه‌های حمل‌ونقل به‌شدت افزایش یافته است.

از این رو در مطلب پیش‌ِرو، قیمت‌های تقریبی مسیر‌های پرتردد زائران ایرانی در عراق را آورده‌ایم تا زائران اربعین قبل از شروع این سفر بهتر بتوانند برنامه‌ریزی لازم مالی برای سفر خود داشته باشند.

ــ هزینه کرایه ماشین ون از مرز مهران تا شهر مقدس نجف، ۱۷ هزار دینار حدود ۲۲۰ هزار تومان است.

ــ هزینه کرایه ماشین سواری از مهران تا نجف برای هر نفر ۲۵ هزار دینار است.

ــ هزینه کرایه از مرز مهران تا کربلا نیز همان رقم ۱۷ هزار دینار پیش‌بینی شده است.

ــ هزینه کرایه از شهر نجف تا کربلا با اتوبوس و ون ۳ هزار و ۵۰۰ دینار و سواری چهارنفره، برای هر نفر ۶ هزار دینار است.

ــ هزینه کرایه از نجف تا کاظمین با ون و اتوبوس ۹ هزار دینار و با سواری چهارنفره برای هر نفر ۱۴ هزار دینار است.

ــ هزینه کرایه از کربلا تا کاظمین با اتوبوس‌های حرم امام حسین (ع) رفت و برگشت به‌همراه زیارت دوطفلان مسلم ۷ هزار دینار و با سواری چهارنفره فقط رفت ۱۰ هزار دینار است.

ــ هزینه کرایه از کربلا به سامرا با اتوبوس‌های حرم امام حسین (ع) رفت و برگشت همراه با زیارت کاظمین و دوطفلان مسلم ۱۲ هزار دینار و از کاظمین به سامرا با سواری چهارنفره برای هر نفر ۱۰ هزار دینار است.

ــ هزینه کرایه از کربلا به مدائن مرقد سلمان فارسی با اتوبوس‌های حرم امام حسین (ع) رفت و برگشت ۸ هزار دینار تخمین زده شده است.

ــ هزینه کرایه بازگشت از کربلا تا مهران با اتوبوس‌های حرم امام حسین (ع) ۱۵ هزار دینار است.

شایان ذکر است نرخ دینار عراقی به‌ازای هر ۱۰۰۰ دینار برابر با حدود ۱۳ هزار تومان است؛ هزینه‌های حمل‌ونقل در عراق برای زائران ایرانی در حالیست که عراقی‌ها امسال هزینه کرایه‌های خود را افزایش نداده‌اند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کرایه ماشین زائران اربعین ارزش پول ملی نرخ ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۲۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ۸۰۰ میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت های اربعین

                                                                   

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ داریوش امانی در نشست هماهنگی اربعین حسینی مرز مهران اظهار داشت: سال گذشته ۸۰۰ میلیارد تومان در حوزه راهداری بویژه ترمینال برکت و پایانه شهید سلیمانی، سایبان‌ها ، دوربین‌ها و تجهیزات برای خدمات رسانی به زائران در استان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه تلاش می کنیم اربعین امسال را با کیفیت‌تر از سال گذشته برگزار کنیم افزود: پیگیر واردات اتوبوس با توجه به کمبود ناوگان هستیم چرا که در حوزه حمل و نقل غیر از ایام اربعین برخی استان‌ها مثل ایلام با مشکل مواجه هستند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در ادامه عنوان کرد: سال گذشته بصورت میانگین بیشترین معطلی زائران برای انتقال ۲ ساعت بوده که امسال تلاش میکنیم این میانگین کاهش یابد.

امانی همچنین اضافه کرد: امسال با دولت عراق مذاکرات خوبی برای استقبال از سایر مرز‌های زمینی کشور غیر از مرز مهران انجام شده است.

دیگر خبرها

  • قیمت دینار عراق امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تعیین ۶۰۰ میلیون یورو اعتبار برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • تخصیص ۶۰۰ میلیون یورو برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون شهری ویژه اربعین
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین 
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • هزینه ۸۰۰ میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت های اربعین
  • ◄ سهمیه لاستیک دولتی برای رانندگان اتوبوس و سواری کرایه بین شهری؟
  • بررسی لایحه کمک‌هزینه شهرداری شیراز برای کرایه سفر
  • قیمت دینار عراق امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳