Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک شرکت دانش بنیان پارک علم و فناوری خراسان رضوی موفق به فناوری طراحی و ساخت مهاربندهای کمانش‌ناپذیر (BRB) در صنعت ساختمان شد و به جمع سه شرکت ژاپنی و آمریکایی در ساخت مهاربند کمانش‌ناپذیر پیوست.

به گزارش قدس آنلاین، شرکت بناراد بریس کیان با نام اختصاری (BRBKIAN) از شرکت‌های مرکز رشد فناوری جامع پارک علم و فناوری خراسان به فناوری طراحی و ساخت مهاربندهای کمانش‌ناپذیر (BRB) در صنعت ساختمان دست یافته است و این فناوری را با موفقیت در ساختمان‌های مسکونی به اجرا گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عطار، مدیرعامل شرکت بناراد بریس کیان در بازدید جمعی از اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی از محل کارخانه این شرکت در رابطه با سابقه استفاده از مهاربندهای کمانش ناپذیر در صنعت ساختمان گفت: مهاربندهای کمانش‌ناپذیر اولین بار توسط ژاپنی‌ها بعد از زلزله بندر کوبه ژاپن در سال ۱۹۹۵ ابداع شدند و در حال حاضر توسط سه شرکت ژاپنی و آمریکایی در سطح جهان طراحی شده و در پروژه‌های ساختمانی به اجرا گذاشته می‌شوند.

وی افزود: شرکت بناراد بریس کیان تنها شرکت در کشور است که تاییدیه‌های لازم برای تولید این مهاربندها را از مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی اخذ کرده است.

مدیرعامل شرکت بناراد بریس کیان پارک علمی و فناوری خرسان تاکید کرد: مهاربندهای کمانش‌ناپذیر در فشار دچار کمانش نمی‌شوند و برخلاف سیستم مهاربندهای همگرا، قابلیت تحمل توامان کشش و فشار را دارا هستند.

عطار، کارکرد این مهاربندها را از لحاظ فنی در مقابل نیروی زلزله بسیار قابل قبول دانست و بهترین عملکرد آن را برای سازه‌های میان مرتبه و بلندمرتبه عنوان کرد.

وی، صرفه جویی در فونداسیون با توجه به کاهش مصرف میلگرد، ایمنی بالا، قابلیت استفاده از انواع اتصال، قابلیت تعویض در زلزله‌های بزرگ و شکل پذیری بالا را به عنوان ویژگی‌های بارز مهاربندهای کمانش‌ناپذیر ذکر کرد و گفت: ما برای هر پروژه باید این مهاربندها را به طور مجزا طراحی و تولید کنیم.

دباغیان، رییس هیات مدیره شرکت بناراد بریس کیان نیز از جمله پروژه‌های اجرا شده توسط شرکت بناراد بریس کیان را مدرسه‌ای دوطبقه با مساحت ۱۳۰۰ متر مربع با شانزده قطعه مهاربند BRB و چند پروژه مسکونی در خیابان‌های مسلم، میعاد و امام خمینی مشهد عنوان کرد و همچنین از اجرای پروژه مدرسه‌ای در آشخانه خراسان شمالی در آینده نزدیک خبر داد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: پارک علم و فناوری خراسان شرکت دانش بنیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۳۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی خیام نکویی ظهر پنج شنبه در بازدید از مرکز تحقیقات کشاورزی استان سمنان (شاهرود) ضمن بیان اینکه در تولید انواع محصولات کشاورزی باید از دانش و فناوری‌های جدید بهره گرفت، ابراز داشت: وجود شرکت‌های دانش بنیان و روی آوردن آنها به بخش کشاورزی از جمله نیازهای اساسی است.

وی ضمن بیان اینکه تنها هفت درصد شرکت‌های دانش بنیان معادل ۷۰۰ شرکت در بخش کشاورزی فعال هستند، افزود: با توجه به نیاز کشور این میزان شرکت دانش بنیان باید به ۲۰ درصد افزایش یابد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ضمن بیان اینکه نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است، ابراز داشت: انتظار می‌رود تا شرکت‌های دانش بنیان پا را فراتر نهاده و در این مقوله‌ها ورود کنند.

خیام نکویی ضمن بیان اینکه صنف و صنعت کشور نیز یک و نیم تن گندم نیاز دارند، تصریح کرد: با بهره‌گیری از دانش و فناوری نوین داخلی افزایش تولید گندم در دستور کار است.

وی ضمن بیان اینکه افزایش تولید گندم تا ۱۹ میلیون تن هدف گذاری شده است، افزود: با رشد بهره‌وری در تولید گندم و فناوری‌های جدید معتقدیم این هدف گذاری محقق خواهد شد.

کد خبر 6088589

دیگر خبرها

  • صنعت نفت و گاز پیشتاز مسیر حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی
  • موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر
  • موتور شش سیلندر بنزینی ایران‌ساخت رونمایی شد
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • گامی نو در صنعت راهسازی/توسعه فناوری‌های قیر و آسفالت با مشارکت دانش‌بنیان‌ها