Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست کتابخوان و امضای تفاهم نامه اداره کل امور کتابخانه های استان با کمیته امداد گلستان در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گلستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، مدیرکل امور کتابخانه های گلستان در این نشست گفت: برنامه نرم افزاری و سخت افزاری که در حوزه کتابخوانی دارای اهمیت است اما مغفول واقع شده است و به همین منظور در این تفاهم نامه برای احیای دوباره آن گنجانده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رضا قوانلو با بیان اینکه ساختمان کمیته امداد در گنبد به کتابخانه عمومی تبدیل می شود، افزود: برگزاری نشست کتابخوان، عضویت کارکنان کمیته، برگزاری مسابقات کتابخوانی و نقد و بررسی کتاب از جمله مواردی است که پس از انعقاد تفاهم نامه بین دو دستگاه اجرا می شود.

 

مدیرکل کمیته امداد گلستان نیز با بیان اینکه این دستگاه برای حضور و مشارکت مردم در برنامه های فرهنگی وظیفه سنگینی دارد، اضافه کرد: با عنایت مقام رهبری (مدظله العالی) و ریاست کمیته امداد در کشور توجه خوبی به محرومان شده است اما اگر بخوایم شرایط اقتصادی فعلی را ببینیم مردم به توجه ویژه تری نیاز دارند.

 

اسکندر اسکندری ادامه داد: در مقوله کتابخوانی و استفاده از ظرفیت کتابخوانی هم می توانیم موثر واقع شویم.

 

وی افزود: تلاش می کنیم تا با این اقدام فرهنگ کتابخوانی در جامعه گسترده شود.

 

اسکندری با بیان اینکه استعدادهای خوبی در نیروی انسانی داریم، گفت: کتابخوانی در بین همکاران و جامعه هدف با جدیت پیگیری خواهد شد.

 

در پایان نشست تفاهم نامه بین دو دستگاه با حضور مدیرکل کمیته امداد استان و نهاد کتابخانه های گلستان به امضا رسید.

 

پایان پیام/83

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد اوقات فراغت بیرجند خراسان جنوبی ایلام شیراز کانون های مساجد اداره کل کتابخانه های عمومی امضای تفاهم نامه کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۳۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند

حجت‌الاسلام علی جعفری؛ معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور اظهار کرد: بیش از ۷ سال از دوره چهارم فعالیت سازمان روانشناسی به همت وزرا و نمایندگان بهداشت و علوم  می گذرد که ما  سعی کرده ایم تا بتوانیم کم و کاستی ها را جبران کنیم. به همین دلیل کلینیکی را برای به وجود آوردن نور امید و نشان دادن  مسیر درست زندگی افتتاح کردیم تا بتوانیم در راه فرهنگی قدم بر داریم. در کوتاه‌ترین زمان به کمک مسئولان ذی‌ربط می‌توانیم این کلینیک مشاوره‌ای را برای مددجویان کمیته‌امداد در ۳۱ استان ایجادکنیم.

وی افزود:در کلینیک تمام موارد زیر نظر خواهند بود، زیرا از فضای کاربری می‌خواهیم بیرون بیاییم و بتوانیم رصد دقیق داشته باشیم و متناسب با نیازهای خانوده مدد جویان زیرساخت‌های مشاوره‌ای در مناطق دورافتاده و محروم ایجاد کنیم. ما یک نهاد حمایتی هستیم که بتوانیم به تقویت و بالا بردن اعتماد به نفس مددجویان در زندگی و ایجاد اشتغال کمک کنیم. البته ناگفته نماند این خلاء وجود داشته که مجموعه مشاوره‌ای ما نیازمند  زیرساخت روانشناختی با سطح بالاتر  و تخصصی داشت. اما حالا  مراکزی با سطح بالاتر و تخصصی در سراسر کشور یعنی تمام  استان‌ها  ایجاد کرده‌ایم و بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموخته کارشناسی ارشد و دکترای روانشناسی یا مشاوره در ادارات مشغول ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی به مددجویان کمیته امداد هستند.

جعفری تصریح کرد: براساس تحقیقات انجام شده؛ حدود ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی و نیازمند دریافت خدمات روانشناسی هستند، اما به این معنا نیست که آن‌ها اختلالات روانی دارند، چون مسائل روانشناختی همه حوزه‌های روان را پوشش می‌دهند.

او گفت: جامعه هدفی که ما داریم در کمیته امداد افرادی هستند که بی چون و چرا در راستای کمک به مردم می کوشند در گذشته خدمات کمیته امداد بیشتر در حوزه معیشتی بود ولی یکی از خدمات ارزشمند که در سال های اخیر شاهد تحول جدی در این حوزه هستیم، همین خدمات فرهنگی است. ما به کمک روان درمانی حتی توانستیم بسیاری از زندانیانی که حقیقت را بازگو نمی کردند تا کمکشان کنیم مسیر را هموار کردیم. می توان گفت حضور مشاوران متخصص در سراسر کشور می‌تواند کلید طلایی برای حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی مردم باشد.  

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • توافق‌نامه همکاری کمیته امداد و معاونت علمی و فناوری رییس جمهور
  • امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد تبریز با یک واحد صنعتی
  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان کاخ گلستان و پژوهشگاه میراث فرهنگی
  • امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد کرمانشاه با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب
  • امضای تفاهم‌نامه آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز