Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@09:08:18 GMT

«پیشران» و موانع پیش روی صادرات در ایران

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۷۳۷۷۲

«پیشران» و موانع پیش روی صادرات در ایران

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ صادرات یکی از ارکان اساسی در توسعه و شکوفایی اقتصادی هر کشوری محسوب می شود و هر آنچه ضریب این مولفه تقویت شود، به همان میزان، توفیقات اقتصادی بیشتری در عرصه اقتصادی کشور حاصل خواهد شد. امری که تحقق آن در ایران با چالش‌های متعددی روبرو است.

بسیاری از کارشناسان معتقدند، صادراتِ توسعه یافته به تنهایی قادر است اقتصاد هر کشوری را به مسیر موفقیت سوق دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه کشور ایران در طول سالیان گذشته، در زمینه صادرات ، متناسب با ظرفیت های بالقوه موجود، موفق عمل نکرده و این موضوع  آسیبی است که رفع  آن مولفه ای اجتناب ناپذیر به شمار می رود.

اگرچه در برخی مقاطع شاهد رشد و توسعه صادرات غیرنفتی بوده ایم، اما در خوشبینانه ترین حالت ممکن نیز، میزان صادرات در تراز ظرفیت های موجود در کشور نبوده است.

در این برنامه از «پیشران» به سوالات زیر پاسخ میدهد که :

-سیاست‌های پولی و ارزی(پیمان سپاری ارزی) زیرساخت‌های حمل ونقل و فضای کسب وکار کشور چقدر برای صادرات مهیا است؟

- اقلام صادراتی ایران، میزان ارزش افزوده آن چقدر است؟

- تدابیر لازم برای پرهیز از خام فروشی ؟

- تدابیر متولی تجارت کشور برای ریسک زدایی از صادرات کشور چیست؟ 

- تعامل گسترده با جهان چه ضرورتی برای اقتصاد کشور دارد؟

- موانع سیاسی، دیپلماسی و اقتصادی صادرات چیست؟

- پارادایم صادرات در ایران چگونه شکل گرفته است؟ 

-دیپلماسی صادرات‌ محور چه مشخصاتی دارد؟

- چرا در توسعه صادرات موفق نبودیم؟

-صادرکنندگان از چه مسائلی رنج می‌برند؟

-تغییر مداوم قوانین و مقررات چه تاثیری بر عملکرد آنها دارد؟

-تجربه کشورهای دیگر درباره صادرات چه درس‌هایی برای اقتصاد ایران دارد؟

برنامه «پیشران» این هفته در بررسی این موضوع با اجرای مهدی مفیدی میزبان محمدرضا مودودی معاون صادرات سازمان توسعه تجارت و محمد لاهوتی رئیس کنفدراسیون صادرات خواهد بود.

برنامه «پیشران» که به تهیه کنندگی سودابه آقاجانیان ساعت ۲۱ سه شنبه ها به طور زنده پخش می شود با حضور مسئولین، اساتید و کارشناسان اقتصادی، به بررسی مسائل حوزه اقتصاد، کسب و کار، کارآفرینی و چالشهای مرتبط به آنها می پردازد.

خبرنگار: فاطمه زاهد

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اقتصاد کشور ایران تجارت قوانین و مقررات کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۳۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب درآمد ارزی شرکت ایپکو از محل صادرات خدمات فنی مهندسی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایکوپرس- مهدی رجبعلی با اشاره به این که هایما اس7 پرو، پنجمین محصولی است که سال گذشته و در همکاری با هایما، پروژه بهبود کالیبراسیون با اقلیم ایران برای آن آغاز شد، عنوان کرد: این محصول دارای موتور جدید توربو با تزریق مستقیم (GDI) است که از سال گذشته تا کنون تغییرات کالیبراسیون این محصول در حال انجام است.
وی با اشاره به برنامه‌های ایپکو برای سال جاری، اظهار کرد: از طریق شرکت در نمایشگاه‌های مختلف تلاش می‌شود تا در کنار محصول هایما و تجربه‌ای که از ارایه خدمات مهندسی به این برند کسب شده است، به سایر بازارهای بالقوه ورود کرده و خدمات ارایه کنیم.
 رجبعلی افزود: از سوی دیگر، از سال ۱۴۰۱ تا کنون در ایپکو طراحی و توسعه سامانه مدیریت موتور(EMS)، کالیبراسیون و توسعه رایانه موتور ایران خودرو (IKECU) پیش برده می‌شود؛ در تلاش هستیم تا برای رایانه موتور (ECU) ، سامانه مدیریت الکترونیکی موتور (EMS) و ایرادیابی قوای محرکه نیز بتوانیم بازاریابی مناسبی انجام دهیم.
 مدیرعامل شرکت ایپکو خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۹۹ تا کنون و با تکیه بر دانش متخصصان و کارشناسان داخلی، توانسته‌ایم درآمد ارزی قابل توجهی از محل فروش خدمات مهندسی کسب کنیم.
 وی هم‌چنین با اشاره به حضور ایپکو در نمایشگاه ایران اکسپو در سال جاری، یادآور شد: این مجموعه با رویکرد صادرات خدمات فنی-مهندسی در زمینه طراحی و توسعه قوای محرکه و آزمون های موتوری و هم‌چنین کالیبراسیون و توسعه نرم‌افزار و سخت افزار مدیریت هوشمند خودرو در نمایشگاه ایران اکسپو حضور داشت.

دیگر خبرها

  • کسب درآمد ارزی شرکت ایپکو از محل صادرات خدمات فنی مهندسی
  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • فرودگاه گناباد، پیشران توسعه و رونق در جنوب خراسان رضوی
  • کرمان آیدکس معرفی ظرفیت‌های مغفول برای توسعه سرمایه‌گذاری
  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است
  • آیا ساخت شهر فرودگاهی در ایران توجیه پذیر است؟
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند
  • ضرورت توسعه صاردات سیمان
  • نقش نفت در رشد اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها مشهود است