Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر– ایرنا– استاندار بوشهر گفت: در شرایط امروز ایران اسلامی کسانی که فضای کشور را به سمت تفرقه و ناامید کردن مردم سوق می دهند، مزدور دشمن و منافق هستند.

به گزارش ایرنا عبدالکریم گراوند روز دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان کنگان با تشریح اوضاع و شرایط خاص کشور اظهار داشت: همچنین هر حرکتی در جهت ایجاد فضای تفرقه و اختلاف در کشور و یاس و ناامیدی در مردم بزرگترین خیانت به نظام و ملت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده عالی دولت در استان بوشهر گفت: امروز عظیم ترین بار مسئولیت بر شانه دستگاه اجرایی کشور است و همه باید دولت را برای انجام این رسالت سنگین یاری کنند.
گراوند تاکید کرد: همدلی و برادری نیاز مبرم جامعه است و مسئولان نیز باید با اعمال مدیریت صحیح، اصولی، انقلابی و جهادی مشکلات کشور را گره گشا باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به حل مشکلات روستائیان اشاره کرد و اظهارداشت: اکنون استان بوشهر در پرداخت تسهیلات روستایی در میان استان های کشور دوم است و بانک ها تصویب طرح ها را متوقف نکنند.
استاندار بوشهر درباره پیوست فرهنگی پارس جنوبی بیان کرد: پیوست فرهنگی اجتماعی پارس جنوبی باید پیوست استانی داشته باشد.
گراوند، با تاکید بر توجه به مسائل کمی و کیفی پروژه ها گفت: طرح های افتتاحی دهه فجر امسال تخصیص اعتبار خواهد شد.
نماینده مردم شهرستان های کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: بیشترین درصد رشد جمعیتی در شهرستان های جنوبی بویژه کنگان و جم بوده و توجه به پیوست های فرهنگی و اجتماعی در این مناطق ضروری است.
سکینه الماسی افزود: هجوم خرده فرهنگ های مختلف به شهرستان های جنوبی استان بوشهر ضرورت توجه به مقوله های دینی و فرهنگی، اجتماعی و ورزشی را دوچندان کرده است.
وی به بسته 6 هزار میلیارد ریالی وزارت نفت برای توسعه جنوب استان بوشهر اشاره و تاکید کرد: با تخصیص اعتبارات و اجرای ده ها پروژه پیش بینی شده در این بسته حمایتی، بخش زیادی از مشکلات شهری و روستایی چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر حل شود.
الماسی با تقدیر از خدمات صورت گرفته به روستائیان بر ضرورت حل مشکل گاز رسانی به روستاهای لاورده و لاورگل و احداث فضای آموزشی در برخی روستاها و نیز تقویت صنعت گردشگری روستایی تاکید کرد.
امام جمعه کنگان گفت: روستاها شاهرگ حیات و سرمایه های بزرگ کشورهستند و باید برای کاهش آسیب ها از مهاجرت روستایی جلوگیری شود.
حجت الاسلام محمود محمودی افزود: توجه به اقتصاد روستایی و تقویت آن گامی مهم در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی خواهد بود.
وی به کمبود ها و مشکلات روستاهای شهرستان اشاره کرد ادامه داد: در زمان حاضر برخی روستاهای شهرستان فاقد امکانات لازم از جمله فضای آموزشی هستند.
محمودی درباره وضعیت بندر شیرینو بزرگترین روستای کشور گفت: روستای شیرینو شهرستان کنگان با جمعیتی افزون بر 11 هزار نفر مستعد تبدیل شدن به شهر است و روستا ماندن آن خلاف عدل و انصاف است.
امام جمعه کنگان در باره اشتغال روستاییان گفت: صنعت بسیاری از داشته های روستائیان از جمله کشاورزی و دامداری را در جنوب استان بوشهر از بین برده و باعث بیکاری روستانشینان شده که لازم است برای حل مشکل اشتغال روستائیان بویژه جوانان در روستاهای همجوار صنعت چاره اندیشی اصولی و اساسی صورت گیرد.
فرماندار کنگان گفت: از زمان آغاز به کار دولت تدبیر و امید تاکنون 610 میلیارد ریال اعتبار برای عمران روستایی به حساب دهیاران واریز شده است.
فتح الله نوروزی افزود:با حضور استاندار بوشهر و از محل اعتبارات ملی عملیات اجرایی چندین پروژه ( احداث 9 پارک روستایی و لایروبی اسکله پرک) روز گذشته در روستاهایاین شهرستان با اعتبار 84 میلیارد آغاز شد.
وی بیان کرد: نگاه ما به روستاهای شهرستان سرمایه گذاری در حوزه گردشگری دریایی است.
فرماندار کنگان به لایروبی اسکله پرک اشاره کرد و ادامه داد: تقویت اسکله های روستاهای ساحلی گامی مهم در جهت اشتغال روستائیان است.
نوروزی، در باره توسعه روستایی اظهارداشت: سهم روستاهای شهرستان کنگان در کمیته برنامه ریزی 90 میلیارد ریال است که این نشان از توجه خاص به عمران و آبادانی در روستاهاست.
وی گازرسانی به روستاهای لاورده و لاورگل، تنظیم سند توسعه اشتغال روستایی و ادامه برنامه توانمندسازی بانوان روستایی و طرح نشاط اجتماعی در روستاها از برنامه های مهرم در این شهرستان عنوان کرد.
7208/6043

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي تفرقه افكني ياس آفريني استاندار بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۴۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شوراها از دخالت دادن تفکرات سیاسی پرهیز کنند

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار رشتخوار گفت: ضروری است که شورائیان از اختلافات و دخالت دادن تفکرات سیاسی در کار شوراها پرهیز کنند.

حسین باهوش، ۱۱ اردیبهشت با حضور در جمع شوراهای اسلامی شهرستان گفت: امروزه عرصه، عرصه خدمتگزاری است، شوراهای اسلامی تنها نهادی هستند که بدون هیچ چشم داشتی و دریافت هزینه‌ای برای عمران و آبادانی شهرها و روستاها تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه هیچ شأنی بالاتر از خدمت کردن به مردم برای ما نیست، بیان کرد: از تمامی اعضای شوراهای اسلامی تقاضا داریم برای توسعه و آبادی شهرستان رشتخوار کمک کنند.

فرماندار رشتخوار تأکید کرد: شوراها نباید در محیط‌های شهر و روستا به صورتی عمل کنند که موجب ایجاد مشکلات شوند بلکه آنان باید مشکلات مردم را رفع و پیگیری کنند.

وی با تأکید بر اینکه شورائیان از دخالت دادن تفکرات سیاسی پرهیز کنند، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین درخواست‌های ما از اعضای شورای اسلامی و دهیاران اجرا و پیگیری طرح نهضت ملی مسکن است که تاکنون این طرح بیش از ۲۹۱۱ نفر در شهرستان‌ متقاضی داشته است.

باهوش با اشاره به اینکه برای پیشرفت و توسعه شهرستان تاکنون زحمات بسیاری کشیده شده است، یادآور شد: در روستاهای براکوه، کت و سعادت‌آباد زمین‌های نهضت ملی مسکن تعیین و واگذار شده و در روستاهای فتح‌آباد، نوق، درریز، چاهشورک جنگل و تعدادی از روستاهای دیگر این طرح در دست اقدام است.

فرماندار رشتخوار همچنین به اقدامات انجام شده در خصوص پروژه باند دوم محور رشتخوار اشاره و اذعان کرد: قطعه ۷ پروژه باند دوم از مسیرهای مختلفی پیگیری شده است و در جلسه‌ای که با معاون وزیر راه و شهرسازی با حضور مسئولان‌ استانی و شهرستانی در تهران برگزار شد قول پیگیری چندماهه اخذ شد و همچنان تا تحقق موضوع پیگیر هستیم.

وی با بیان اینکه همچنین قطعه ۹ این پروژه هم با سرعت در حال انجام است، ادامه داد: در حوزه اشتغال و کارآفرینی از چند ماه آینده اتفاقات خوبی در شهرستان رشتخوار رقم خواهد خورد و با راه‌اندازی شرکت‌های فولادی شاهد این موضوع خواهیم بود.

فرماندار شهرستان رشتخوار، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی و خدماتی علاوه بر اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی نگاه ویژه‌ای به حوزه فرهنگی داشته باشند، زیرا اگر مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی کاهش پیدا کند به مراتب نارضایتی‌های مردمی کاهش پیدا خواهد کرد.

وی در پایان به حل و فصل کردن مشکلات توسط شوراها در سطح روستا، داشتن رویکرد فرهنگی و اجرای برنامه‌های فرهنگی، برگزاری بازی‌های بومی محلی در روستاهای دارای ظرفیت و ... تأکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲۰۲ نیروی جدید در دهیاری‌های استان بوشهر استخدام می شوند
  • آزمون تخصصی حافظان قرآن در بوشهر و کنگان برگزار می‌شود
  • استخدام ۲۰۰ نفر در دهیاری‌های استان بوشهر
  • برگزاری آزمون کسب مدرک تخصصی ۱۵۴ حافظ قرآن در بوشهر
  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان
  • اعضای شوراها از دخالت دادن تفکرات سیاسی پرهیز کنند
  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • تجهیز ماشین‌آلات دهیاری‌های بوشهر به سیستم ردیابی
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان