Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین پور مدیرکل دفتر کنترل سیلاب سازمان امور جنگل‌ها و آبخیزداری کشور در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: سیل اخیر به مناطق غربی مازندران و بخش‌های از استان‌های گیلان خسارت وارد کرد، گفت: از دیروز گروه‌های کارشناسی برای ارزیابی میزان خسارت و علل وقوع سیلاب به مناطق سیل زده اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این سفر علل و عوامل شکل گیری سیل و تشدید خسارت سیلاب اخیر در دو استان شمالی گیلان و مازندران بررسی می‌شود.

حسین پور گفت:کارشناسان در این سفر نیز به ظرفیت‌های حوزه‌های آبخیزداری و آبخوانداری منطقه نوشهر، چالوس و عباس آباد از لحاظ پیشگیری از سیل می‌پردازند.

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب سازمان امور جنگل‌ها و آبخیزداری کشور با بیان اینکه در برخی مناطق سیل گیر استان عملیات آبخیزداری اجرا شد و خسارت سیلاب کاهش یافت، افزود: ارزیابی میزان خسارت و اجرای عملیات‌های آبخیزداری با هدف کاهش و پیشگیری از خسارت سیلاب منوط به نظر کارشناسان است.

وی با بیان اینکه از آغاز امسال تاکنون ۱۰۶ مورد سیل در کشور گزارش شده است، گفت: با اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری۱۹۰ میلیون متر مکعب از شدت و حجم سیلاب‌ها کنترل شد.

حسین پور افزود: طرح جامع آبخیزداری شامل جلوگیری از فرسایش خاک و احیای پوشش گیاهی در پهنه سرزمین حوزه آبخیزداری است.
وی گفت: الگوی مدیریت جامع  در بیش از دو میلیون هکتار از ۳۳ حوزه آبخیز کشور در حال جامع نگری است.
انتهای پیام/آ

کاهش خسارت سیلاب با اجرای الگوی مدیریت جامع آبخیزداری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیل حادثه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۴۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۷۰ درصدی خسارت سیل با اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری

حسن وحید معاون در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در برنامه هفتم ۲۰ میلیون هکتار عملیات آبخیزداری و آبخوانداری باید اجرا شودکه براین اساس سالانه ۴ میلیون هکتار تحت اجرای این عملیات قرار می گیرد.

به گفته او، برای اجرای ۴ میلیون هکتار حدود ۳ تا ۳.۵ همت  اعتبار مورد نیاز است.

معاون آبخیزداری سازمان جنگل ها ادامه داد: اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری کاهش ۷۰ درصدی خسارت سیل و ۶ تا ۸ تنی فرسایش خاک در هکتار را به همراه دارد.

او با بیان اینکه در سطح ۱۰ هزار قنوات عملیات آبخیزداری انجام شده است، افزود: اجرای این عملیات ۱.۵ تا ۳ برابر آبدهی قنوات را افزایش می‌دهد.

وحید گفت: طی برنامه هفتم و هشتم ۹۰ میلیون هکتار عملیات آبخیزداری باید انجام شود که سالانه ۵۱ میلیارد متر مکعب استحصال آب را به همراه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • بیشترین خسارت سیل به راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی
  • منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد
  • بیشترین خسارت سیل به راههای مواصلاتی خراسان جنوبی
  • کاهش ۷۰ درصدی خسارت سیل با اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری
  • بازدید شبانه استاندار از مناطق تحت تاثیر سیلاب شرق استان کرمان
  • ساماندهی رودخانه بابلک از بروز خسارت به یک روستا پیشگیری کرد
  • کنکور ۱۴۰۳ شروع شد | نتایج اولیه در این تاریخ منتشر می‌شود
  • ایران خواستار اشتراک دانش، فناوری و حمایت مالی کشور‌ها در بهبود حوزه‌های آبخیزداری مناطق خشک و نیمه‌خشک
  • نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟
  • نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟ | آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان از امروز | انجام ارزیابی تکمیلی در آخر اردیبهشت‌