Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-05@20:48:04 GMT

سه نرخی شدن قیمت سوخت عملیاتی نیست

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۷۶۳۰۶

سه نرخی شدن قیمت سوخت عملیاتی نیست

به گزارش جهان نيوز، اسدالله قره‌خانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درباره قاچاق بی‌رویه بنزین و لزوم استفاده از کارت سوخت، اظهار کرد: اگر بتوانیم قاچاق سوخت را از راه‌های دیگری کنترل کنیم لزومی ندارد کارت سوخت را فعال کنیم.

وی افزود: از زمانی که تفاوت قیمت ارز در داخل و خارج از کشور به‌وجود آمده قاچاق سوخت به میزان قابل توجهی افزایش یافته است، افراد بسیاری برای سوداگری در حوزه سوخت وسوسه شده‌اند چراکه یک قاچاقچی می‌تواند روی هر لیتر بنزین  15 برابر سود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



قره‌خانی تصریح کرد: قاچاق سوخت در چند ماه اخیر به میزان چند میلیون لیتر افزایش یافته و حتی به 10 میلیون لیتر در روز می‌رسد، که این امر ضرر بسیار بزرگی را برای اقتصاد کشور به همراه دارد، چراکه در صورت صادرات سوخت به صورت عادی ارز بسیاری وارد کشور می‌شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی بیان کرد: تجربه نشان داده که کارت سوخت می‌تواند تا حدود زیادی جلوی قاچاق بی‌رویه سوخت را بگیرد، البته هنوز زمان فعال شدن این سامانه به کمیسیون انرژی اعلام نشده است.

قره‌خانی با اشاره به لزوم دو نرخی شدن قیمت سوخت خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم به صورت کامل جلو قاچاق سوخت را بگیریم نمی‌توانیم تنها به کارت سوخت اکتفا کنیم و باید ضمن فعال کردن این سامانه به خودروها سهمیه اختصاص داده و بنزین را دو نرخی کنیم.
سخنگوی کمیسیون انرژی با اشاره به صحبت‌هایی مبنی بر سه نرخی شدن قیمت سوخت در پایان گفت: این شیوه عملیاتی نیست و باعث پیچیدگی بیشتری در مسئله سوخت می‌شود، اما دو نرخی شدن بنزین می‌تواند تا حدود زیادی ما را به هدفمان نزدیک کند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۶۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موتور سواران هنگام سوخت گیری به این نکات توجه کنند (فیلم)



منبع:پیج afshin__fallahzadeh

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: انفجار مهیب نفتکش حامل بنزین در آمریکا (فیلم) آتش‌سوزی مهیب قطار حامل بنزین در آمریکا (فیلم) انفجار مرگبار یک منزل مسکونی در مجیدیه تهران (فیلم)

دیگر خبرها

  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟
  • کشف بیش از ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟!
  • موتور سواران هنگام سوخت گیری به این نکات توجه کنند (فیلم)
  • نبود سبد سوخت یکی از دلایل ناترازی بنزین
  • بازگشت بنزین مرگبار به چرخه سوخت
  • مصرف سوخت در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی است
  • اثرات تورم بر زندگی مردم با اختصاص سهمیه بنزین به نفر خنثی می شود
  • معمای بنزین در ایران
  • اتباع و قاچاق سوخت دو مسئله اصلی هرمزگان