Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرز تهیه کوفته / طرز تهیه کوفته تبریزی / طرز تهیه کوفته تبریزی مجلسی / طرز تهیه کوفته ساده / طرز تهیه کوفته بدون گوشت / کوفته تبریزی بدون گوشت

طرز تهیه کوفته تبریزی

کوفته تبریزی یکی ازمحبوب ترین غذا های ایرانی است.این غذا همانطور که از نامش مشخص است برای شهر تبریز است.دراین کوفته علاوه بر گوشت از سبزیجات نیز استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه برای یاد گرفتن طرز تهیه کوفته تبریزی با ما همراه باشید.

طرز تهیه کوفته تبریزی مجلسی

مواد لازم :

گوشت چرخ کرده : 300 تا 400 گرم

برنج : 5 قاشق غذا خوری

لپه : 4 قاشق غذا خوری

تخم مرغ : 1 عدد

پیاز متوسط : 2 عدد

رب گوجه فرنگی : 4 قاشق غذا خوری

سبزی معطر( به دلخواه ) : 2 قاشق غذا خوری

روغن،نمک،فلفل،زردچوبه و آب : به مقدار لازم

طرز تهیه :

قبل از هرچیزی لازم است تا برنج و لپه را در آب بگذارید تا خیس بخورند.سپس آن ها را نیم پز کنید تا نرم شوند ( بهتر است جدا جدا باشند )

پس از آنکه لپه و برنج نیم پز شدند با ته لیوان و یا گوشت کوب کمی آن ها را بکوبید.(کاملا له نشوند )و سپس صبر کنید تا خنک شوند

در زمانی که لپه و برنج نیم کب در حال خنک شدن هستند ، پیاز ها را رنده کنید و در روغن به همراه مقداری زردچوبه تفت دهید.پس از آن که مقداری طلایی شدند رب را به آن ها اضافه کنید و باز کمی تفت دهید.نمک و فلفل را به آن ها اضافه کنید و حدود 4،5 لیوان آب بر روی آن ها بریزید و اجازه دهید تا بجوشند.

در مرحله بعد یک پیاز را با رنده متوسط رنده کنید و آّ اضافی آن را بگیرید.پیاز را به همراه گوشت ، نمک ، فلفل و ادویه برای حدود 2 دقیقه ورز دهید تا به خرد هم بروند.سپس برنج و لپه نیم کوب را به آن ها اضافه کنید و دوباره ورز دهید.وقتی مواد به خرد یکدیگر رفتن سبزی را نیز به همراه آنان ورز می دهیم.در انتها نیز تخم مرغ را به مواد دیگر اضافه و تا زمانی که همه مواد به خوبی به خرد هم بروند ورز میدهیم.

گلوله گردی از مواد بردارید و در داخل آن آلو یا گردو قرار دهید.آن را به آرامی در قابلمه ای که حاوی آب رب است بر روی حرارت ملایم قرار دهید.نیم ساعت بعد آن ها را کمی تکان دهید.پس از حدود 1 ساعت کوفته شما آماده است

برای سرو کوفته بهتراست ابتدا کوفته ها را در ظرف قرار دهید و سپس آب آن را بر رویش بریزید.

طرز تهیه کوفته بدون گوشت

مواد لازم :

لپه : 2 پیمانه

آرد نخودچی : ½ پیمانه

گوجه فرنگی : 6 عدد

روغن زیتون یا روغن کنجد : به مقدار لازم

پیاز داغ ، آآلوچه و گردو : به مقدار دلخواه

برنج : 1 پیمانه

نمک،فلفل،زردچوبه و زیره سیاه : به مقدار لازم

طرز تهیه :

لپه ها و برنج ها را که از شب قبل خیس کرده اید را به صورت جدا بپزید.سپس سبزی ها را که کاملا خرد شده اند به همراه آرد نخودچی و ادویه جات و لپه و برنج چرخ شده ورز دهید.

مواد را به مدت 1 ساعت در یخچال قرار دهید.پس از در آوردن آن ها از یخچال آن ها را به شکل گلوله های گرد کنید و در وسط آن ها گردو یا آلو قرار دهید.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سئوی سایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۶۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز با صائب تبریزی: شرم یوسف مانع رسوایی یعقوب ماست

برنمی آیم به تسکین دل خودکام خویش چون فلک در بیقراری دیده ام آرام خویش   موجه بی دست و پا رادایه ای چون بحر نیست فارغم از فکر آغاز و غم انجام خویش   چشمه امید رانتوان به خاک انباشتن ورنه می گشتم ز بی صیدی شکار دام خویش   شکرستانی برای تلخکامان گشته است غفلت شیرین لبان ازلذت دشنام خویش   دردسر بسیار دارد دردمندیها که من سوختم چون لاله تاپرکردم ازخون جام خویش   حرص برمن دردهای نسیه راکرده است نقد صبح نا گردیده می افتم به فکر شام خویش   گرچه مطلب نیست در پیغام دردآلود من خجلتی دارم،که نتوان گفت، از پیغام خویش   شرم یوسف مانع رسوایی یعقوب ماست چشم ما درپرده دارد جامه احرام خویش   قوت گویاییی تا در زبان خامه هست ثبت کن بر صفحه ایام صائب نام خویش کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • یک کیلو گوشت چند سیخ کباب چنجه دارد
  • طرز تهیه بستنی در خانه + ویدئو | فوت و فن درست کردن بستنی ساده بدون ثعلب و دستگاه | فقط ۱۰ دقیقه وقتتان را می‌گیرد
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • امروز با صائب تبریزی: شرم یوسف مانع رسوایی یعقوب ماست
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • طرز تهیه پاستای اسفناج و خامه ساده و خوشمزه
  • نقد فیلم مست عشق + خلاصه، بازیگران و مدت زمان
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • عکس| استوری غم انگیز حامد بهداد برای یک دختر
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند