Web Analytics Made Easy - Statcounter

قطعاً اگر مردم واقعیت را بدانند چند ده هزار تومان پول بابت خرید سوالاتی که محال است با پاسخ دادن به آنها بتوانند یک تنه در مسابقه برگزیده شوند، نمی‌پردازند.


به گزارش شریان نیوز،خرداد ماه سال جاری در لابلای برنامه‌های مناسبتی ماه مبارک رمضان یک خبر خیلی حسابی سر و صدا به پا کرد، زمانیکه سوپراستار سینمای ایران  قصد ورود به قاب تلویزیون را داشت؛ خانم‌ها و آقایان "محمدرضا گلزار" !

بله آقای گلزار، به طوری که در خلال یکی از روزهای ماه مبارک رمضان به دعوت احسان علیخانی برای ارائه یک خبر مهم پا به استیج ماه عسل گذاشت، این بازیگر معروف در این برنامه خبر از برگزاری یک مسابقه بزرگ، باور نکردنی و میلیونی در تلویزیون داد، مسابقه‌ای که به زعم خودشان بزرگ‌ترین مسابقه تلویزیون لقب گرفت، مسابقه "برنده شو" که بعدا نامش به برنده باش تغییر پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزها گذشت و بر خلاف وعده‌ای که گلزار داده بود مسابقه چند ماه بعد از زمان طرح شده بالاخره آغاز شد. نحوه شرکت در این مسابقه از این قرار است که مخاطب با ارسال عددی به یک سرشماره لینک نرم افزار شرکت در مسابقه را دریافت می‌کند و یک هفته مهلت دارد تا با پاسخ دادن به سوالاتی که در این نرم افزار گنجانده شده جزو 8 نفر برتر باشد و هفته بعد پا به عرصه مسابقه بگذارد. اما کار به همین راحتی نیست!

شما اولا باید برای پاسخ دادن به سوالات، سوال بخرید، بله باید پول پرداخت کنید! بسته‌هایی از 30 سوال تا 1440 سوال و از 2500 تومان تا 20000 تومان! دوماً از زمان شروع شما 30 ثانیه زمان دارید تا به هر سوال پاسخ مناسب دهید، هر جواب صحیح 100 امتیاز به علاوه حفظ سوال و هر جواب غلط 5 امتیاز با از دست دادن یک سوال، حالا بماند که اکثر مواقع سیستم دچار کندی است و عملا شما در هر دقیقه به زور می‌توانید به 2 سوال پاسخ دهید!

تا اینجا تا حدودی مسئله روشن شد، اینکه برای جواب دادن به سوالات باید پول پرداخته شود قابل درک هست البته تا حدودی! چرا که می‌توانستند با پذیرش تبلیغات این خلا را پر کنند. اینکه سیستم به دلیل مخاطب زیاد کشش مناسب را ندارد هم تا حدودی قابل درک است.

اما مسئله مهم و قابل تامل و شاید بحث برانگیز و البته غیر قابل تحمل آنجایی است که من باب مثال نفراتی که در رتبه‌های برتر هر هفته قرار می‌گیرند و مجوز حضور در مسابقه را دریافت می‌کنند معمولا دارای امتیازات بالای 5 یا 6 میلیون هستند! بله 5 یا 6 میلیون!

حالا شما حساب کنید یک فرد 7 روز هفته را و 24 ساعت شبانه روز را فقط به سوالات پاسخ بدهد، یعنی 10 هزار و 80 دقیقه پای نرم افزار مسابقه بنشیند (نه بخوابد، نه غذا بخورد، و نه...) و هر دقیقه به 2 سوال و هر دو سوال را هم از قضا درست جواب بدهد و اصلا جواب غلطی ندهد که به زعم بنده ناممکن است، به عبارتی می‌شود 2 میلیون و 16 هزار امتیاز! بله شما هنوز فاصله زیادی با صدر جدول دارید! شما باید هر دقیقه به 4 سوال جواب صحیح داده باشید تا بتوانید به این امتیازات برسید. مسئله دیگر اینکه برای این تعداد سوال هم باید بین 200 تا 400 هزار تومان پول پرداخت کنید که  این بستگی به هوش و ذکاوت شما دارد.

همین مسئله باعث شد تا با روابط عمومی مسابقه تماس بگیرم و حال ماوقع را از زبان خودشان جویا شوم، جوابی که شنیدم بی‌اختیار من را به استیج ماه عسل برد، آنجایی که گلزار تمام قد از مسابقه‌ای حرف می‌زد که هر نفر بر اساس استعداد و به دور از ناعدالتی و بر اساس شایستگی‌های خودش و خودش! می‌تواند در این مسابقه برنده شود. من را به زمان برگزاری مسابقه برد و فهمیدم چرا نفر اول مسابقه جواب یک سوال ساده را که مادر خانه دار من هم می‌داند نمی‌تواند بدهد!

قضیه از این قرار است که امتیازات برتر ، "گروهی" شرکت می‌کنند! یعنی مثلا 10 نفر نرم افزار را نصب می‌کنند و شماره تلفنی را که برای ثبت نرم افزار خواسته می‌شود یک شماره قرار می‌دهند، در این حالت تمام امتیازات برای یک شماره حساب می‌شود و شما می‌توانید با دوپینگ به امتیازات 6 و حتی 9 میلیونی برسید! عجیب‌تر آنجاست که دست اندرکاران مسابقه از این موضوع اطلاع دارند و واکنشی نشان نمی‌دهند و در پاسخ می‌گویند تمهیداتی برای این کار در نظر گرفته شده است! گویا برای تهیه کننده مسابقه بهتر همین است افرادی پا به مرحله نهایی بگذارند که اطلاعات آنچنانی ندارند و در سوالات ابتدایی متوقف می‌شوند! و دستشان به رقم‌های بالا نمی‌رسد.

عجیب است که گلزار به مخاطبی که با اعتماد به رسانه ملی پا به این مسابقه می‌گذارد حقیقت را نمی‌گویید تا همگان بدانند استعداد و معلومات کافی نیست و باید بتوانند گروهی را جمع کنند و زرنگ بازی دربیاورند! قطعاً اگر مردم واقعیت را بدانند چند ده هزار تومان پول بابت خرید سوالاتی که محال است با پاسخ دادن به آنها بتوانند یک تنه در مسابقه برگزیده شوند، نمی‌پردازند.

باید از گلزار پرسید چرا تعداد شرکت کنندگان و میزان پولی را که بابت خرید سوال پرداخت می‌شود را نمی‌گوید و کمترین اطلاع رسانی از جزئیات را در طول مسابقه ارائه نمی‌دهد!

برچسب هامسابقه‌دوپینگگلزاررمضان

منبع: شریان

کلیدواژه: مسابقه دوپینگ گلزار رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۶۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوسمار پاسخ می‌دهد: چرا پرسپولیس دربی را نبرد

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس و استقلال در شرایطی در هفته بیستم لیگ برتر برابر یکدیگر قرار گرفتند که سرخپوشان در صورت پیروزی در این مسابقه می‌توانستند با استقلال هم‌امتیاز شوند و در ادامه لیگ مسیر راحت‌تری را طی کنند.

با این حال دربی ۱۰۳ در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید تا پرسپولیس با فاصله سه امتیازی از استقلال لیگ را دنبال کند و برای صعود به صدر جدول منتظر لغزش آبی‌ها باشد.

اوسمار ویه‌را در خصوص این مسابقه می‌گوید: دربی در همه جای دنیا سخت است. ما سعی کردیم بازی‌ای همه همیشه انجام می‌‌دهیم داشته باشیم، اما در دربی احساسات خیلی دخیل است و جو تماشاگران، شرایط بازی را تغییر می‌دهد و حتی برای داوری هم سخت است. ما همه تلاش‌مان را کردیم که برنده شویم، به خصوص که بازی روی صدر جدول تاثیرگذار بود. اما الان هستیم و زنده‌ایم و تا آخر هم مبارزه می‌کنیم.

سرخپوشان در حال حاضر با یک امتیاز اختلاف نسبت به استقلال صدرنشین در رتبه دوم جدول قرار دارند و در شش هفته باقی‌مانده برای صعود به صدر و کسب عنوان قهرمانی رقابت سختی با استقلال خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • مسابقه طراحی قطار در ازبکستان
  • مقاومت ژاوی در تمرین: جواب هیچکس را نداد
  • داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ به چند سوال در چند دقیقه باید پاسخ دهند؟
  • اوسمار پاسخ می‌دهد: چرا پرسپولیس دربی را نبرد
  • واکنش مسعود ده‌نمکی به شایعه میلیاردر شدنش/ چرا ده نمکی دیگر مصاحبه نمی‌کند؟
  • جواب یک سوال ساده: بعد از سید کاپیتان کیست!
  • داوران معروف UWW محروم شدند، برنده کشتی جنجالی عوض نشد
  • ببینید | پاسخ به یک سوال جنجالی؛ زگیل تناسلی یا ایدز واقعاً از طریق کاشت و ترمیم ناخن منتقل می‌شوند؟
  • ببینید | مسعود ده‌نمکی: حاجی گرینوف‌ها جزو مخالفان سر سختم هستند
  • شوخی گلزار با مردم