Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ مراسم سوگواری شهادت حضرت رقیه(س) 23 مهرماه مصادف با صبح چهارم صفر از سوی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و با مشارکت هیئت مذهبی محبین اهل بیت(ع) در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) منطقه 1 مرکز استان با حضور آیت‌الله صفایی بوشهری برگزار شد.

سیره و فضائل اهل بیت(ع) موجب نزول رحمت و گره‌گشایی می‌شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب عاشوری، کارشناس مذهبی و مدرس حوزه علمیه قم در این آئین با ابراز اینکه اهل بیت نبی مکرم اسلام(ص) در تمامی امور از مومنین دستگیری می‌کنند، اظهار کرد: قدم برداشتن در راه انوار مقدس و سیره و فضائل اهل بیت‌(ع) موجب نزول رحمت و گره‌گشایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فضیلت، تقرب، عمل خالص، کنار گذاشتن هر چیز که اهل بیت‌(ع) نهی کردند انسان را در پایگاه آرامش و حریم امن الهی قرار می‌دهد.

مدرس حوزه علمیه قم عنوان کرد: انسان‌های ایمانی دلهایشان به دور از حسد و کینه است و همواره دستورات پروردگار مهربان را اطاعت می‌کنند.

بصیرت و پیروزی بر گروه کافران؛ طلب بندگان مخلص

مفسر قرآن کریم با بیان اینکه بندگان مخلص بصیرت و پیروزی بر گروه کافران را از خداوند سبحان طلب می‌کنند، گفت: بندگان مخلص خطاب به رب جلیل می‌گویند که پروردگارا دل‌های ما را بعد از آنکه هدایت کردی منحرف مساز و از ناحیه خود رحمتی به ما عطا کن که تنها تو بخشنده‌ای و لذا باید همه مومنین توجه داشته باشند که خدا شدیدالعقاب است.

معرفی 60 هزار کتاب معارفی شیعی توسط علامه امینی

وی در پایان محدث بودن، مورخ بودن و مقام سلوک و اخلاقی را از ویژگی‌های علمای دینی و شیعی برشمرد و خاطرنشان کرد: علامه امینی روزانه 16 ساعت به تألیف کتاب‌های معارفی و دینی در کتابخانه مشغول بود و با امکانات بسیار اندک آن دوران توانست 50 تا 60 هزار کتاب شیعی را در یک مجموعه نفیس گردآوری و معرفی کند.

یادآور می‌شود، حجت‌الاسلام محسن اسماعیل‌پور در این مراسم در جوار شهید گمنام مدرسه علمیه امام خمینی(ره) برای عزاداران سوگوار به نوحه‌خوانی پرداخت.

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا رقیه حوزه های علمیه بوشهر نباء شهید گمنام عزاداری اهل بیت خدا پیامبر اسلام نزول رحمت انسان قرآن مفسر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۷۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علامه مطهری شخصیت جامع علمی و بصیرتی معاصر است

به گزارش خبرنگار مهر، حبیبه شاهنده صبح سه شنبه در آئین تجلیل از اساتید مدرسه علمیه ثامن الحجج (عج) پارس آباد با اشاره به جامعیت علمی و شخصیتی شهید مطهری (ره) وی را به عنوان الگو و نمونه کامل یک مبلغ و مروج دین معرفی کرد.

وی علامه مطهری (ره) را شخصیتی عظیم برای انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: علامه مطهری (ره) اسلام‌شناسی بزرگ، عالمی آگاه و اندیشمند و فیلسوفی توانا بود.

مدیر مدرسه علمیه ثامن‌الحجج (عج) پارس‌آباد افزود: به اذعان امامین انقلاب شهید مطهری (ره) به دلیل برخورداری از شخصیت جامع علمی و بصیرتی از نوادر عصر حاضر است به طوری که آثار دینی و علمی ایشان همیشه پاسخگوی شبهه‌ها و مسائل دینی و بصیرتی از دیرباز تاکنون است.

شاهنده با بیان اینکه شخصیت جامع شهید مطهری بهترین الگو برای طلاب در فهم نیاز زمانه است، افزود: شهید مطهری در روزگار خود به افکار، باور، عقاید و شبهه‌های موجود در جامعه تسلط داشت و عمده‌ترین سوالات قشر جوان و تحصیل کرده و روشنفکر کشور را استخراج می‌کرد و با تفکر و فلسفه اسلامی و منطق قرآنی به آنها پاسخ می‌داد.

وی با اشاره به جامعیت علمی و شخصیتی شهید مطهری (ره)، تصریح کرد: شهید مطهری نمونه کامل یک مبلغ دین متناسب با زمان بود و به دلیل داشتن تعهد و مسئولیت دینی بالا وارد عرصه تعلیم، تعلم، تبلیغ و تألیف و پژوهش شد و در عرصه‌های مختلف فلسفی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اخلاقی، فقهی، تاریخی قلم زد و سخن گفت.

کد خبر 6098937

دیگر خبرها

  • بهره مندی از گلستان های گل محمدی برای جذب گردشگر
  • ملاصدرا و محبت کردن
  • علامه مطهری شخصیت جامع علمی و بصیرتی معاصر است
  • معرفی شخصیت حجت‌الاسلام مطلبی مصداق امر به معروف است
  • معرفی کتاب‌های شهید مطهری به کودکان
  • نهضت علمی امروز میراث پرافتخار مکتب امام صادق(ع) است
  • زلنسکی:اوکراینی‌ها بندگان برگزیده خدا هستند/قطعا پیروز خواهیم شد!
  • معرفی و تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآنی کارکنان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان سمنان
  • این برنامه‌ها را حتما بشنوید/ ضیافت کتاب خوان‌ها در رادیو
  • گشایش گره ترافیکی خوی