Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز-ایرنا- کارشناس مسئول مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس گفت: سی و سومین دوره شب شعر ملی عاشورا با موضوع 'فرزندان حضرت امام حسن(ع) در عاشورا' بیست و پنجم و بیست و ششم مهرماه جاری در شیراز برگزار می‌شود.

هاشم کرونی، دوشنبه به ایرنا بیان داشت: شب شعر عاشورا قدیمی ترین و مستمرترین حرکت مردمی هیاتی غیر دولتی و مستقل ادبیات آیینی کشور است که برای سی و سومین سال در شیراز برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این برنامه دولتی نیست، اما چنان بنیان محکم و استواری دارد که نهادهای مختلف مشتاق به همکاری با آن یا بهره بردن از فضای معنوی اش هستند و این مساله برای شیراز و جامعه ادبیات آیینی موجب افتخار است.
کرونی ادامه داد: حوزه هنری فارس پیش از این نیز تلاش کرده است تا از این همراهی بهره مند شود که حاصل آن برگزاری 2 دوره جایزه ادبی داستان عاشورا و انتشار برگزیده ربع قرن شعر برتر شب شعر عاشورا بوده است.
کارشناس مسئول مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس در مورد کار‌گاه‌های علمی شب شعر عاشورا در سال جاری اظهار داشت: کارگاه علمی این دوره از شب شعر به موضوع 'شعر آیینی و دوگانه اندیشه و عاطفه' اختصاص دارد و من به همراه سعید بیابانکی و محمود حبیبی کسبی، به بیان آرای خویش در این باره خواهیم پرداخت.
کرونی بیان کرد: در این نشست، میهمانان برجسته شب شعر عاشورا از اقصی نقاط کشور شرکت خواهند داشت و شاعران و ادب دوستان شیرازی نیز می توانند در آن حضور یابند.
وی افزود: علاقه مندان برای شرکت در این نشست می توانند از ساعت 15روز چهارشنبه بیست و پنجم مهرماه به نشانی شیراز چهار راه حافظیه مجموعه فرهنگی هنری حافظ، تالار غزل مراجعه کنند، همچنین شب شعر عاشورا از ساعت 19 در تالار حافظ برگزار خواهد شد.
7375 /6118

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي حوزه هنري انقلاب شعر آييني شب شعر عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۹۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب سه مدال نقره رقابت‌های پاراشنا کشور توسط ورزشکار سندروم داون مهابادی

نابغه ورزشی مهابادی مبتلا به سندروم داون در بیست‌وهفتمین دوره رقابت‌های پاراشنا فدراسیون جانبازان وتوان‌یابان قهرمانی کشور موفق به کسب سه مدال نقره شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، بیست‌وهفتمین دوره رقابت‌های پاراشنای قهرمانی کشور با نظارت مستقیم IPC برگزار شد.

این دوره از رقابت‌ها طی روزهای سیزدهم و چهاردهم اردیبهشت ماه در تهران برگزار و «شاهو محمدی» از شهرستان مهاباد به همراه تیم آذربایجان‌غربی در این مسابقات حضور داشت.

در این رقابت‌ها شاهو محمدی نابغه ورزشی سندروم داون در کلاس (S14) موفق به کسب سه مدال نقره شد.

نتایج به دست آمده توسط شرکت کنندگان این رقابت‌ها در جدول رنکینگ IPC به ثبت خواهد رسید.

این نوجوان مهابادی مبتلا به سندروم داون، به عنوان نخستین شناگر توانخواه نزدیک به سه هزار متر شنا کرده و رکورددار شنای استقامت در ایران و جهان است.

کد خبر 750480

دیگر خبرها

  • کدکاپ ۸ رویدادی برای ترویج برنامه‌نویسی در سراسر ایران
  • همایش «حوزه انقلابی حوزه منتظر» به میزبانی شیراز برگزار می‌شود
  • سند راهبردی شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) رونمایی می‌شود
  • چرا دختران و پسران با مسجد قهر کردند؟/ تاثیر اجرای تئاتر در مساجد
  • برگزاری یادواره شهدای روستای امند
  • برگزاری سومین دوره مسابقات تنیس روی میز اپن آزاد بزرگسالان در مشهد
  • کسب سه مدال نقره رقابت‌های پاراشنا کشور توسط ورزشکار سندروم داون مهابادی
  • افزایش آمار جمعیت بدمسکن در کشور
  • لغو مراسم آیینی سنتی کومسای در هورامان کردستان به دلیل بارندگی
  • سند سومین حرم اهل بیت (ع) رونمایی می‌شود