Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: پیاده روی اربعین یک ضرورت جدی در عصر حاضر است و استفاده از ظرفیت‌های آن باید بسیار هوشمندانه و دقیق باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام علی نعمت‌اللهی در گفت‌وگوی اختصاصی با شاخص، اظهار کرد: پیاده روی اربعین امروز یک ظرفیت فوق‌العاده‌ای نه تنها در جهان اسلام بلکه برای همه جامعه بشری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نام سیدالشهداء با حریت و آزادگی و ظلم ستیزی عجین است و احیای نام امام حسین(ع) به هر شیوه‌ای می‌‎تواند این شعارهای کلیدی را در جهان زنده کند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین ابراز کرد: پیاده روی اربعین پا را فراتر از مرزهای جغرافیایی گذاشته و یک تعریف جدیدی از شخصیت امام حسین(ع) را به جهان عرضه می‌کند.

نعمت‌اللهی با بیان اینکه پیاده روی اربعین یک حرکت جهانی شده است، گفت: تمامی رسانه‌های جهان این واقعه بزرگ را هر ساله به تصویر می‌کشند و منعکس می‌کنند که درواقع به نوعی احیای فرهنگ عاشورا و فرهنگ حسینی در جامعه بشری است.

پیاده روی اربعین جهانی شده است

این مسئول تصریح کرد: باید تلاش کنیم از ظرفیت‌های پیاده روی اربعین به بهترین شکل بهره‌برداری کنیم و این حرکت عظیم را در دنیا زنده نگهداریم.

وی بیان کرد: پیاده روی اربعین یک ضرورت جدی در عصر حاضر است و استفاده از ظرفیت‌های آن باید بسیار هوشمندانه و دقیق باشد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: دستاوردهای فرهنگی پیاده روی اربعین بسیار چشمگیر است و اتحاد جهان اسلام را در پی دارد.

این مسئول ادامه داد: پیاده روی اربعین تاثیرات مهم معنوی را بر اقشار مختلف جامعه می‌گذارد و همچنین ظرفیت‌های مقابله با تفکرات تکفیری را به دنبال دارد چراکه امروز تکفیری‌ها درصدد رخنه میان مسلمانان هستند تا در بین آن‌ها تفرقه ایجاد کنند.

نعمت‌اللهی تصریح کرد: امروز بسیاری از موکب‌ها توسط برادران اهل سنت برپا می‌شود و به زائران اربعین خدمات می‌دهند که این امر یکی از تاثیرات مثبت پیاده روی اربعین در ایجاد اتحاد میان مسلمانان است.

وی خاطرنشان کرد: پیاده روی اربعین در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دستاوردهای ارزشمندی برای جمهوری اسلامی ایران دارد که با تقویت هر کدام می‌توان بهره‌برداری‌های گسترده‌ای را در جهت احیای فرهنگ عاشورایی و انتشار آرمان‌های انقلاب اسلامی داشت.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۹۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت

فرشید رضایی سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد:  سواد سلامت رسانه از جمله مقوله های مهم سواد سلامت برای توانمندسازی جامعه و سازمان ها است که جای خالی آن و ضرورت توانمندسازی خانواده ها و دانش آموزان در مورد سواد سلامت رسانه، پس از همه گیری کووید-۱۹ بیش از پیش مشخص شده است.

وی بیان کرد: پیدایش ویروس جدید کرونا در سال ۲۰۱۹ و همه گیری جهانی بیماری تنفسی کووید-۱۹ یکی از بزنگاه های مهم تاریخ بهداشت جهان محسوب می شود. علاوه بر همه گیری بیماری تنفسی در ۴ سال اخیر، همه گیری اطلاعات نادرست و شایعات و باورهای نادرست بهداشتی نیز باعث رنج و مرگ هزاران نفر در جهان شد. ناکافی بودن سواد سلامت رسانه ی مردم جهان پاشنه ی آشیل برنامه های بهداشت در برابر این ویروس شناخته شد.

رضایی ادامه  داد: فرهنگ سلامت بعنوان یکی از اثرگذارترین حوزه ها در سلامت جامعه بسیار تحت تأثیر و تعامل دو سویه با فضای تبلیغاتی و رسانه ها است.

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: توانمندسازی مادران و دانش آموزان و سفیران سلامت طلبه جزو اولین برنامه های توانمندسازی در زمینه سواد سلامت رسانه است.

وی افزود: در دوران پاندمی و گسترش اطلاعات نادرست بهداشتی مجهز بودن آحاد جامعه بویژه مادران خانواده و کودکان و نوجوانان می تواند سپر حفاظتی مهمی برای سلامت جامعه باشد. ارتقای سلامت جامعه و اعتلای فرهنگ سلامت در گرو افزایش سواد سلامت جامعه و توانمندی و مشارکت مردمی است و به همین دلیل بهبود سواد سلامت رسانه از اولویت های آموزش بهداشت محسوب می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • سلامی: رسالت نیروی قدس پرکردن موارد نفوذ دشمن بین مسلمانان است
  • جامعه‌شناختی تفکرات اجتماعی
  • ضرورت راه‌اندازی دفتر تسهیل‌گری در شهرستان ابهر
  • ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت
  • ظرفیت اقتصادی جهان اسلام برای پایان اشغالگری در فلسطین
  • نفر چهارم تنیس روی میز جهان برابر نوشاد عالمیان زانو زد
  • مسئله فلسطین، چالش مشترک جهان اسلام است
  • الزام سامان دادن یک نظام فراگیر اسلامی برای کنار زدن نظام سلطه
  • ضرورت بهره گیری از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان در طرح جوانی جمعیت
  • رسانه‌های جهان اسلام باید به خوبی خروش عواطف انسانی در حمایت از مردم غزه را به تصویر بکشند