Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: پیاده روی اربعین یک ضرورت جدی در عصر حاضر است و استفاده از ظرفیت‌های آن باید بسیار هوشمندانه و دقیق باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام علی نعمت‌اللهی در گفت‌وگوی اختصاصی با شاخص، اظهار کرد: پیاده روی اربعین امروز یک ظرفیت فوق‌العاده‌ای نه تنها در جهان اسلام بلکه برای همه جامعه بشری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نام سیدالشهداء با حریت و آزادگی و ظلم ستیزی عجین است و احیای نام امام حسین(ع) به هر شیوه‌ای می‌‎تواند این شعارهای کلیدی را در جهان زنده کند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین ابراز کرد: پیاده روی اربعین پا را فراتر از مرزهای جغرافیایی گذاشته و یک تعریف جدیدی از شخصیت امام حسین(ع) را به جهان عرضه می‌کند.

نعمت‌اللهی با بیان اینکه پیاده روی اربعین یک حرکت جهانی شده است، گفت: تمامی رسانه‌های جهان این واقعه بزرگ را هر ساله به تصویر می‌کشند و منعکس می‌کنند که درواقع به نوعی احیای فرهنگ عاشورا و فرهنگ حسینی در جامعه بشری است.

پیاده روی اربعین جهانی شده است

این مسئول تصریح کرد: باید تلاش کنیم از ظرفیت‌های پیاده روی اربعین به بهترین شکل بهره‌برداری کنیم و این حرکت عظیم را در دنیا زنده نگهداریم.

وی بیان کرد: پیاده روی اربعین یک ضرورت جدی در عصر حاضر است و استفاده از ظرفیت‌های آن باید بسیار هوشمندانه و دقیق باشد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: دستاوردهای فرهنگی پیاده روی اربعین بسیار چشمگیر است و اتحاد جهان اسلام را در پی دارد.

این مسئول ادامه داد: پیاده روی اربعین تاثیرات مهم معنوی را بر اقشار مختلف جامعه می‌گذارد و همچنین ظرفیت‌های مقابله با تفکرات تکفیری را به دنبال دارد چراکه امروز تکفیری‌ها درصدد رخنه میان مسلمانان هستند تا در بین آن‌ها تفرقه ایجاد کنند.

نعمت‌اللهی تصریح کرد: امروز بسیاری از موکب‌ها توسط برادران اهل سنت برپا می‌شود و به زائران اربعین خدمات می‌دهند که این امر یکی از تاثیرات مثبت پیاده روی اربعین در ایجاد اتحاد میان مسلمانان است.

وی خاطرنشان کرد: پیاده روی اربعین در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دستاوردهای ارزشمندی برای جمهوری اسلامی ایران دارد که با تقویت هر کدام می‌توان بهره‌برداری‌های گسترده‌ای را در جهت احیای فرهنگ عاشورایی و انتشار آرمان‌های انقلاب اسلامی داشت.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۹۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام اسماعیل کاظمی در مراسم شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا علیه‌السلام مسجد حمزه نخل پیرمرد بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: عدم تبعیت از پیامبر (ص) باعث انحراف از مسیر اصلی دین و مبانی می‌شود.

وی افزود: جنگ نرم زمانی رخ می‌دهد که مردم جامعه نسبت به همه مبانی بی‌تفاوت باشند و بیدارگری و تبیین در جامعه از بین رود.

حجت‌الاسلام کاظمی گفت: با معرفی و شناساندن افراد و شخصیت‌های اسلامی، مدل حکمرانی اسلامی را در جامعه تبیین کنیم.

این کارشناس مذهبی بیان داشت: مدل حکمرانی اسلامی توسط پیامبر و امیر المؤمنین ارائه شد و ما در مدل، حرف و محتوا در مذهب شیعه مشکلی نداریم؛ بلکه در ارائه آن به جامعه با مشکلاتی روبرو هستیم که مبنای به‌ درستی تبیین کنیم و مردم را دچار سرگردانی نکنیم و مدل حکمرانی واقعی در جامعه تحقق یابد.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: یکی از راه‌های ارائه مدل حکمرانی اسلامی معرفی شخصیت‌های اسلامی مانند حضرت حمزه سیدالشهدا و امامزاده عبدالعظیم حسنی و شناسایی دیگر افراد در طول تاریخ برای مردم است.
 
وی ادامه داد: اگر در نظام جمهوری اسلامی جوانان ما برای پیاده‌روی اربعین درگیر مسائلی مانند پاسپورت و غیره می‌شوند تا در این راهپیمایی عظیم شرکت کنند این افتخار جمهوری اسلامی است، و امیدها در جمهوری اسلامی به‌مراتب از نکات منفی بیشتر است.

امام‌جمعه پرند گفت: نسلی که امروز می‌تواند اسرائیل را نابود کند نسل رویش انقلاب است، این رویش که می‌تواند موشک و پهباد بسازد و از لایه‌های پدافندی عبور کند.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود
  • ایتالیا هم زانو زاد: والیبال ایران در جمع ۴ تیم برتر جهان
  • ضرورت لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا
  • عظیم‌ترین پنجره شیشه‌ای رنگی جهان رونمایی شد
  • ساخت عظیم‌ترین پنجره شیشه‌ای رنگی جهان تمام شد
  • خواهرخوانده اصفهان میزبان عظیم‌ترین پنجره شیشه‌ای رنگی جهان
  • فیلمی عجیب از جمعیت عظیم افغان‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران؛ این فیلم واقعی ست؟!
  • ویدئو‌های یک افغان از جمعیت عظیم افغانستانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران
  • اراده مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان برای پیروزی فلسطین و جایگزینی نظامی عادلانه در جهان قطعاً محقق خواهد شد