Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: همه دستگاه‌ها موظف هستند به معلولین خدمت رسانی کنند و ارائه خدمات به معلولین عزیز تنها به عهده سازمان بهزیستی نیست. ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۱ استانها خوزستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، غلامرضا صدیق‌راد امروز در نشست هم اندیشی با جمعی از نابینایان و اعضای انجمن نابینایان استان، ضمن تبریک روز جهانی نابینایان یا عصای سفید اظهار داشت: 23 مهرماه برابر با 15 اکتبر به عنوان روز نابینایان و یا عصای سفید، نامگذاری شده است و در این روز، قانون عصای سفید به تصویب رسیده­که مطابق آن تمامی حقوق اجتماعی فرد نابینا به عنوان عضوی از یک جامعه متمدن انعکاس یافته است و ‌‌‌نابینایان حق استفاده از کلیه امکانات رفاهی معمول در جامعه را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وظایف سازمان بهزیستی در سه حوزه اجتماعی، پیشگیری و توانبخشی افزود: در حوزه توانبخشی 87 هزار و 996 معلول بسته به نوع و شدت معلولیت در گروه‌های مختلف جسمی_حرکتی، حسی، ذهنی، روانی تحت پوشش بهزیستی خوزستان است.

مدیرکل بهزیستی خوزستان با اشاره به خدمات ارائه شده به جامعه معلولان در سراسر استان بیان کرد: در حال حاضر 10 هزار و 923 نفر با معلولیت بینایی در بهزیستی خوزستان تشکیل پرونده داده‌اند که از این تعداد، 1692 نفر خفیف، 3744 نفر متوسط، 3923 نفر شدید و 1515 نفر خیلی شدید و 49 نفر نامشخص هستند.

وی درباره خدمات سازمان بهزیستی در امور نابینایان و کم بینایان توضیح داد: سالانه با تخصیص اعتبارات، وسایل کمک توانبخشی نظیر لوح و قلم، اسپیکر، ذره بین، کاغذ بریل، درشت نما ویژه کم بینایان، عصای سفید، ساعت بریل، ویس رکورد، قلم قرآنی، نرم افزارها و سخت افزارهای مربوط به نابینایان به این قشر ارائه می‌شود.

صدیق‌راد تأسیس مراکز توانبخشی غیردولتی خانواده وکودک نابینا و کم بینا را از دیگر فعالیت‌های بهزیستی نام برد و عنوان کرد: در این مراکز کودکان نابینا و کم بینای زیر 6 سال با در نظر گرفتن مقاطع سنی، مهارت‌های ارتباط با محیط و دیگران، جهت یابی و حرکت و تقویت حواس، مهارت‌های فکری و مهارت‌های روزمره زندگی را می‌آموزند و همچنین خانواده‌ها به ویژه والدین کودک، نحوه تعلیم و تربیت و چگونگی برخورد با کودک، باز‌ی‌ها و سرگرمی‌های ویژه آنان را فرا می‌گیرند.

وی افزود: سه مرکز خانواده وکودک لوح و قلم در شهرستان اهواز، خانواده و کودک رودکی در شهرستان شوش و مرکزخانواده و کودک بصیرت در شهرستان ایذه با ظرفیت اسمی هر مرکز 50 نفر، در مجموع به 132 نابینا خدمات ارائه می‌دهند.

مدیرکل بهزیستی خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر 250 نفر از دانشجویان نابینا شهریه دریافت کرده و از خدمات دانشجویی بهره مندند.

وی تاکید کرد: همه دستگاه‌ها موظف هستند به معلولین خدمت رسانی کنند و ارائه خدمات به معلولین عزیز تنها به عهده سازمان بهزیستی نیست.

صدیق‌راد ادامه داد: مسائلی همچون استخدام 3 درصد معلولین در دستگاه‌های دولتی، ارائه تسهیلات از سوی بانک‌ها، مناسب سازی محیط معلولین و اشتغال معلولین نیازمند هم افزایی همه دستگاه‌ها و مطالبه گری و نقش آفرینی انجمن‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه باید متناسب با واقعیت موجود و ایده آل‌های مدنظرمان قدم برداریم گفت: انتظار می‌رود با عمل به مسئولیت اجتماعی افراد نسبت به یکدیگر و مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها و شرکت‌ها نسبت به افراد، بسیاری از مشکلات پیگیری و حل شود و در راه پیگیری درخواست‌های جامعه نابینایان ما همواره کنار آن‌ها هستیم.

انتهای پیام/ش

R41468/P1377/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۰۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ میلیارد تومان خدمات ارائه شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی

رضا منصوری، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه فعالیت این سازمان را در قالب‌های فرهنگی، درمانی و آموزشی عنوان کرد.

وی؛ دیدار با خانواده شهدا، توزیع خدمات به جامعه کم‌برخوردار، برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های جریان‌ساز، برگزاری مراسمات مختلف با شرکت بسیجیان و مجموعه دانشگاه، برپایی ایستگاه‌های صلواتی به مناسبت‌های مختلف را در قالب فعالیت‌های فرهنگی سازمان مطرح کرد.

وی در بحث درمانی به طرح شهید محمدعلی رهنمود اشاره و اظهار کرد: چهارشنبه اول هرماه بین ۲۰ تا ۲۴ تیم پزشکی متشکل از پزشک، پرستار، کارشناس بهداشت محیط و روانشناس به مناطق کم‌برخوردار استان اعزام و پس از ویزیت بیمارانی که برای ادامه درمان نیاز به خدمات تخصصی دارند به صورت رایگان اعزام می‌شوند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه از پوشش امدادی و درمانی در سالگرد عملیات بازی‌دراز سخن گفت و افزود: تمامی عوامل از بهداشت، درمان، دانشگاه علوم پزشکی، سپاه، ارتش، فراجا، تأمین اجتماعی و هلال احمر به صورت یک تیم در کنار یکدیگر به شکل منسجم در مراسم سالگرد عملیات بازی‌دراز خدمات ارائه می‌دهند.

اعزام تیم‌های تخصصی به مناطق کم‌برخوردار در مناسبت‌های مختلف، خدمات‌رسانی در راهپیمایی اربعین، انجام تست غربالگری در ادارات، غربالگری دندان‌پزشکی برای کودکان زیر ۱۵ سال در مدارس، از دیگر فعالیت‌های انجام شده توسط ۳۱ کانون بسیج جامعه پزشکی فعال در سطح استان بود که منصوری به آنها اشاره کرد.

وی با ارائه آماری از خدمات انجام شده در سالی که گذشت، افزود: ۲۱۶ تیم عمومی در قالب ۱۷ هزار و ۲۸۳ نفرروز طی سال گذشته به مناطق کم‌برخوردار اعزام شدند.

منصوری اضافه کرد: بیش از ۲۰۰ پزشک عمومی و متخصص به همراه بیش از ۹۰۰ کادر درمان، بهیار، تیم‌های درمانی در مناطق کم‌برخوردار ارائه خدمت داشته که تعداد ۴۸۳ نفر به پزشک متخصص ارجاع که ۳۶ نفر از این تعداد بستری شدند.

وی ارزش ریالی خدمات ارائه شده را حدود ۱۳ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: ۵ میلیارد تومان از این مبلغ هزینه دارو و مابقی خدمات بوده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • زراعت چوب نمونه اقتصاد مقاومتی است
  • خدمت ۱۳ میلیارد تومانی بسیج جامعه پزشکی به مناطق کم‌برخوردار کرمانشاه
  • ۱۳ میلیارد تومان خدمات ارائه شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • برگزاری میز خدمت پلیس فتا خوزستان در اهواز
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • امداد رسانی به بیش از ۴۸۰۰ سیل‌زده/اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه