Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران -ایرنا -معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی با بیان این که طرح درهم ‌تنیدگی فوتون‌ها که از سوی مرکز ملی علوم و فنون لیزر در دست اجراست و با اجرای این طرح گام بلندی برداشته ایم، گفت: مردم ایران توانایی ابتکار، نوآوری و پیشرفت را در شرایط سخت دارند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، علی اکبر صالحی در جریان بازدید از غرفه علوم لیزر و سالن صنعت نانو که با حضور 570 شرکت داخلی و خارجی در حال برگزاری است، گفت: این نمایشگاه در نوع خود در خاورمیانه بی همتاست و من به عنوان یک ایرانی به خودم بالیدم و امیدوارتر شدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صالحی افزود: وقتی این نمایشگاه ها را می بینیم که فرزندان با همت و متخصصان فرهیخته ما چقدر می توانند در این شرایط بسیار سخت همچنان با نوآوری و ابتکار پدیده های جدیدی را خلق کرده و صنعت کشور را گام به گام پیش ببرند، جای شکرگزاری دارد.
وی اظهار داشت: اگر ما بتوانیم وضعیت اقتصادی را هم سر و سامان دهیم، به طور یقین ناظر بر یک حرکت عظیم خواهیم بود.
صالحی خاطر نشان کرد: در حال حاضر به نقطه ای رسیده ایم که از این به بعد می توانیم بسیار سریع در زمینه های مختلف علمی و صنعتی پیش برویم و امیدوار باشیم در آینده نه چندان دور وقتی که مقداری شرایط بهتر شد، شاهد پیشرفت در امور صنعتی، فنی و علمی باشیم و این را نه از باب غلو و یا از باب آرزو بلکه به عنوان یک واقعیت مطرح می کنم.
رییس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: برخی از کارهایی که امروز در غرفه ها مشاهده کردیم از نظر کیفیت چیزی کمتر از نمونه کارهای خارجی نداشت و ابتکاری که به خرج داده بودند و با فکر نویی که داشتند، توانستند تجهیزاتی تولید کنند که برای نخستین بار در کشور استفاده می شود.
صالحی تصریح کرد: قطعا در آینده شرایط بهتری خواهد بود و به لطف خدا به زودی از این گردنه های سخت عبور خواهیم کرد و یقینا کشور ما در یک شرایط بسیار خوبی قرار می گیرد.
وی همچنین درباره آخرین وضعیت طرح درهم ‌تنیدگی فوتون ها که از سوی مرکز ملی علوم و فنون لیزر در دست اجراست، گفت: درهم‌تنیدگی در حد آزمایشگاهی بود. ما می‌خواهیم در یک فاصله 7 کیلومتری هم این کار را انجام دهیم که اگر موفق شویم، گام بلندی برداشته ایم.
معاون رییس جمهوری افزود: گام بعدی اجرای این طرح در فاصله 15 کیلومتری است و به همین روش پیش می‌رویم تا پدیده درهم‌تنیدگی را در فاصله های دورتر محقق کنیم.
صالحی اظهار داشت: اگر ما بتوانیم از یک فاصله ای فراتر برویم در آن صورت می‌توانیم در آینده میان مدت در ماهواره ها وارد شویم و ارتباطات ماهواره ای را از این طریق داشته باشیم.
رییس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: امیدوار هستیم اجرای این طرح در فاصله 7 کیلومتر را تا آخر سال بتوانیم به نتیجه برسانیم.
یازدهمین نمایشگاه بین المللی فناوری نانو از ۲۱ تا ۲۴ مهرماه در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی برگزار می شود.
سیام**2021**1751**1535

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي علي اكبر صالحي نمايشگاه صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۰۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام موسی احمدی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با تأکید بر ضرورت مشارکت مردم در جهش تولید، گفت: باید در راستای تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب برای تحقق شعار سال، ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی ایجاد کرد تا مردم با آشنایی با قابلیت‌ها و توانمندی‌های تولیدی کشور، در سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی کسب و کارهای جدید و آینده‌دار مشارکت کنند.

نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی کشور بستری مناسب برای معرفی توانمندی‌های ایران به بازارهای جهانی و انعقاد قراردادهای تجاری با خریداران بین‌المللی فراهم کرد.

وی گفت: برگزاری رویدادهای بزرگی چون نمایشگاه اکسپو و حضور فعال شرکت‌های ایرانی و همچنین استقبال شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه، سهم ایران در بازارهای صادراتی را افزایش خواهد داد، که این موضوع می‌تواند به ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی کشور کمک بسیاری نماید.

احمدی با اشاره به ظرفیت‌های بالای کشورمان در حوزه‌های مختلف، به خصوص صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، خاطرنشان کرد: این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها می‌تواند برای سرمایه‌گذاران خارجی دارای جذابیت باشد، که بخشی از این قابلیت‌ها در نمایشگاه اکسپو به سرمایه‌گذاران و علاقمندان به سرمایه‌گذاری در ایران، عرضه شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اظهار امیدواری از افزایش سهم اقتصاد ایران در تجارت بین‌الملل، گفت: بخش زیادی از سرمایه‌گذاری کشور در حوزه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در منطقه عظیم پارس جنوبی واقع در عسلویه استان بوشهر ایجاد شده است، و حضور شرکت‌های فعال صنعتی منطقه پارس در این نمایشگاه، مورد استقبال سرمایه‌گذاران و تجار خارجی قرار گرفته است.

وی عسلویه و منطقه پارس جنوبی را یکی از منابع درآمدی و ارزآوری کشور برشمرد، و افزود: سرمایه‌گذاران و فعالان صنعتی منطقه پارس از فرصت‌های عرضه و معرفی خود در صنایع نمایشگاهی و برگزاری رویدادهای بین‌المللی برای توسعه اقتصادی و تجاری خود بهره ببرند.

کد خبر 6096854

دیگر خبرها

  • از اینوتکس ۲۰۲۴ بیشتر بدانید
  • حضور همراه اول در برگزاری نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس 2024
  • اسلامی: آماده‌ایم فناوری‌ها را به سایر کشور‌ها منتقل کنیم
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضای منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم
  • اکوسیستم فناوری کشور زیر سقف «اینوتکس ۲۰۲۴»
  • «وعده صادق» بخشی از توانایی های ایران را نشان داد
  • اجتماع یکصد هزار نفری فناوران کشور در بزرگترین رویداد نوآوری کشور
  • حضور ناشران پخته‌خوار در نمایشگاه کتاب محدود می‌شود
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید