Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون عمران مجلس با توجه به اهمیت پروژه راه آهن یزد - اقلید گفت: این پروژه با تامین ۲۲ هزار تن ریل سرعت بیشتری می‌گیرد. ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۹ استانها فارس نظرات

سید حسین افضلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با اشاره به پروژه بزرگ راه آهن یزد - اقلید و تاثیر آن بر رونق منطقه اظهار داشت: با اتصال راه آهن یزد به اقلید و بعد از آن به یاسوج، شهرستان اقلید محل تقاطع ریلی شمالی - جنوبی و شرقی - غربی کل کشور می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: همزمان با این پروژه، آزادراه شیراز - اصفهان و آزادراه طریق الرضا در حال انجام است که تقاطع آن از اقلید می‌گذرد و با این امر بن بست بودن شهرستان برای همیشه منتفی می‌شود و بزرگترین توجیه اقتصادی برای سرمایه گذاری‌های مختلف است. 

نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس افزود: با تصویب منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان و با توجه به این امور تحول بزرگ اقتصادی در کل منطقه رخ می‌دهد و شهرستان اقلید بهترین نقطه برای بارانداز کشور می‌شود.

افضلی با اشاره به پروژه راه آهن شیراز - بوشهر و اتصال آن به بندر بیان کرد: با این پروژه نیز اقلید محل توزیع بار به 4 نقطه کشور می‌شود که برای تبدیل به بارانداز کشوری و سرمایه‌گذاری توجیه دارد چراکه یکی از فاکتورهای مهم سرمایه‌گذاری وجود راه‌های دسترسی است. 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت پروژه راه آهن اقلید - یزد، عنوان کرد: در بخش زیرسازی 96 درصد پیشرفت داشته و در بخش ریلی هم پیگیری‌هایی صورت گرفته تا ریل‌ها تامین شود و وزیر راه و شهرسازی هم  به صورت کتبی برای تامین این ریل‌ها اقدام کرده است. 

وی با اشاره به اینکه این پروژه به صورت اقتصاد مقاومتی دیده شده است، تصریح کرد: اعتبارات این پروژه در 2 سال گذشته بیش از سقف مصوب بوده است که این امر با هماهنگی مسئولان و از جاهای مختلف تامین شده است. 

افضلی با اشاره به اعتبارات تخصیص داده شده گفت: سال گذشته اعتبار مصوب 57 میلیارد تومان بود که در نهایت 137 میلیارد تومان به پیمانکار تخصیص داده شد و امسال هم بناست که از روش‌های مختلف اعتبارات این پروژه تامین شود. 

نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس  با بیان اینکه هر چه زودتر این پروژه به مدار استفاده آید بازگشت سرمایه سریع‌تر صورت می‌گیرد، افزود: مسئله جدی برای تکمیل پروژه تامین ریل مورد نیاز است که 22 هزار تن در نظر گرفته شده و به شرکت راه آهن باید آن را تامین کند. 

وی با اشاره به دستور کتبی وزیر برای تامین ریل مورد نیاز بیان کرد: این پروژه به درصدی از پیشرفت رسیده که هر چه سریع‌تر تکمیل شود به سود کشور است و از سوی دیگر با تکمیل پروژه نخستین سود نصیب شرکت راه آهن می‌شود. 

افضلی با اشاره به شرایط آب و هوایی شهرستان اقلید تصریح کرد: فصل کار در شهرستان محدود است و با شروع فصل زمستان سرعت کارها کند می‌شود هر چندکارهای عمرانی تمام شده اما هنوز کارهایی است که اگر زودتر تمام شود بهتر است. 

انتهای پیام/ش

R41382/P1377/S6,61/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۰۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه نفت نشان‌دهنده شکست پروژه تحریم است

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه نفت امسال، از شکست پروژه تحریم حکایت دارد.

مصطفی نخعی امروز (چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت) در حاشیه آیین گشایش بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به خبرنگار شانا گفت: افزایش بیش از دو برابری شرکت‌های خارجی در نمایشگاه نفت امسال، نشان‌دهنده رشد و پویایی این صنعت و در عین حال شکست پروژه تحریم است.

وی افزود: وزارت نفت در طول دولت سیزدهم اقدام‌های بسیاری در حوزه افزایش تولید و صادرات نفت انجام داده است؛ هرچند در این دولت، صنعت نفت با تحریم‌های بسیاری روبه‌رو شد و دشمنان تلاش کردند سدی در برابر فروش نفت ایران ایجاد کنند که البته ناکام ماندند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: امیدواریم در نمایشگاه امسال که به‌نوعی ویترین صنعت نفت کشور است شاهد امضای قراردادهای خوبی باشیم، زیرا این همکاری و قراردادها می‌تواند به توسعه هرچه بیشتر صنعت نفت و گاز کشور منجر شود.

به گزارش شانا، در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بخش‌های مختلف ازجمله شرکت‌های بالادست نفت و گاز، اکتشاف و تولید، سازندگان داخلی، صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی گاز، پالایش و پتروشیمی و شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های فناوری، دانشگاه‌ها، استارتاپ‌ها و دیگر شرکت‌های مرتبط با صنعت نفت حضور دارند.

نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به‌عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین رویداد نفتی ایران، با حمایت و سیاست‌گذاری وزارت نفت، از سوی شرکت ملی نفت ایران برگزار می‌شود و شرکت‌های اصلی وزارت نفت (شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و شرکت ملی صنایع پتروشیمی)، شرکت‌های زیرمجموعه و تابع آن‌ها و دست‌اندرکاران اصلی صنعت نفت، در آن حضور جدی و فعالی دارند.

این رویداد با شعار «صنعت نفت، جهش تولید، بهینه‌سازی فناورانه» روزهای ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • افزایش حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه نفت نشان‌دهنده شکست پروژه تحریم است
  • بلوار نماز باید از بُن‌بست خارج شود
  • شهرک حمل ونقل خمینی‌شهر راه‌اندازی می‌شود
  • چرا تولید خودروسازان در فروردین ۱۴۰۳ کاهش یافت؟
  • مهمترین اخبار ۱۸ اردیبهشت/طرح جدید پلیس به عابران پیاده رسید
  • استقبال خاورمیانه از صنعت ساخت‌وساز جدید
  • اتمام مرمت و لایروبی دو رشته قنات کشاورزی در ورزقان
  • افزایش ظرفیت منابع تامین آب شرب در شهرستان علی آباد کتول
  • وزیر صنعت: برای تولید اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • افزایش هزینه نگهداری و تعمیر لوکوموتیوها در پنج سال گذشته