Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@07:59:32 GMT

سطح کشت زعفران در سبزوار افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۸۱۱۶۳

سطح کشت زعفران در سبزوار افزایش یافت

سبزوار- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: هزار و 600 هکتار از مزارع این شهرستان زیر کشت زعفران است که نسبت به سال زراعی گذشته 10 درصد بیشتر شده است.

منصور برغمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کم آب طلبی محصول زعفران، درآمدزایی و اقلیم مناسب منطقه برای کشت این محصول از عوامل استقبال کشاورزان از کاشت زعفران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه میانگین برداشت زعفران در هر هکتار چهار کیلو گرم است، اظهار داشت: پیش بینی می شود امسال حدود 6 تن و 400 کیلوگرم زعفران از مزارع سبزوار برداشت شود.
برغمدی گفت: حدود 80 درصد زعفران سبزوار در بخش ششتمد این شهرستان تولید می شود و با توجه به منابع آب شهرستان، کشت زعفران در روستاها توجیه اقتصادی بیشتری دارد.
شهرستان سبزوار دارای 54 هزار هکتار زمین زراعی و 19 هزار هکتار عرصه باغی است که حدود 20 هزار بهره بردار در آن فعالیت دارند.
این شهرستان در 230 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
8145/7495 / 6053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد افزايش كشت محصول زعفران سبزوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۱۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرستان دهلران مهد تولید گندم است

عزیزان رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: پیش بینی می‌شود از ۶۵ هزار هکتار زمین آبی و ۹۲ هزار هکتار دیمی، ۴۰۰ هزار تن گندم تولید شود که سهم شهرستان دهلران بیش از ۲۰۰ هزار تن است.

وی اضافه کرد: با وجود بارندگی‌های سیل آسا به ویژه در این شهرستان و تخریب ۱۲۰۰ هکتار از زمین‌های کلزا و گندم، تولید در این دو بخش کاهش نداشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • مهیا بودن شرایط سرمایه گذاری در خوشاب
  • قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است
  • افزایش ده درصدی ارائه خدمات آزمایشگاهی بیمارستان حشمتیه سبزوار
  • افزایش کیفیت و حذف واسطه‌ها با عرضه زعفران در بورس کالا
  • شهرستان دهلران مهد تولید گندم است
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • بافت ناکارآمد شهری بوشهر یک‌ هزار و ۸۳۷ هکتار است
  • شکسته شدن رکورد جوجه ریزی سالانه مرغداری‌های شهرستان زاوه