Web Analytics Made Easy - Statcounter

درپی رساله یک دانشجوی دکتری و تلاش تیمی پژوهشی، آزمایشگاه تحقیقاتی جداسازی دانشگاه الزهرا (س) بعنوان آزمایشگاه همکار اداره استاندارد شناخته شد.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محیامعصومی – پروژه‌های دانشجویی همچون پایان‌نامه و مقالات در دهه‌های گذشته آنچنان که باید به صورت هدفمند انجام نمی‌شدند و هر استاد و دانشجویی بنا به سلیقه و موضوعی روز و دلخواه تصمیم به تحقیقی ایده آل می‌گرفت، اما طی سالیان اخیر هدفمند شدن پایان‌نامه و رساله‌های دانشجویی به جد پیگیری می‌شود چرا که کاربردی بودن و استفاده از نتایج یک پژوهش بسیار مفیدتر از تحقیقاتی است که به چند جلسه دفاع ختم شده و سپس در دانشگاه‌ها خاک می‌خورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در کنار این هدفمندی، دانشگاه‌ها در پی ارتباط‌گیری هرچه بهتر و بیشتر با صنایع هستند تا به طور مستقیم پروژه‌های مورد نیاز صنعت به دست دانشجویان کشور انجام گیرد و نیاز به پژوهشگران خارجی و واردات محصولات کاهش پیدا کند.

در همین راستا روز گذشته دانشگاه الزهرا (س) میزبان مهناز ملانظری رئیس دانشگاه، اردوخانی معاون پژوهشی، دهقانپور رئیس دانشکده فیزیک و شیمی، طالب‌پور عضو هیات علمی گروه شیمی، لشنی زادگان معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده شیمی و جمعی از اساتید، کارشناسان و دانشجویان دانشکده شیمی بود تا از نتیجه رساله دکتری یک دانشجو رونمایی شود.

به مناسبت بزرگداشت روز جهانی استاندارد، مراسم بازدید از آزمایشگاه تحقیقاتی جداسازی دانشگاه الزهرا (س) و تقدیر از اساتید، کارشناسان و دانشجویان شیمی تجزیه که موفق به دریافت مجوز «۱۷۰۲۵ ISO/IEC» برای آنالیز نگه دارنده‌ها در محصولات لبنی با استفاده از سیستم کروماتوگرافی مایع شده بودند، صورت گرفت.

هم‌اکنون این آزمایشگاه از معدود آزمایشگاه‌های دانشگاهی در ایران است که توانسته این مجوز را کسب کند و به عنوان آزمایشگاه همکار اداره استاندارد شناخته شود.     فرآیندی که با یک پایان‌نامه استارت خورد در این بازدید طالب پور سرپرست تیم پژوهشی درباره این دستاورد گفت: این فرآیند با پایان‌نامه دانشجوی فوق لیسانس آغاز شد و بعد از طی مراحل و ورک‌شاپ‌ها، دستورالعمل توسط مشاور اداره استاندارد ارائه شده و تا پایان تابستان مستندات تکمیل و بعد از آن استارت کار زده شد.

طالب‌پور بیان کرد: بعد از یکسال و نیم کار اعضای تیم، دو تن از بهترین ممیزان اداره استاندارد بدون گرفتن هیچگونه ایرادی در همان روز به طور مستقیم موافقت خود را برای طرح اعلام کردند و دانشگاه الزهرا (س) به عنوان اولین آزمایشگاه همکار استاندارد معرفی شد.

وی ادامه داد: این ایزو هم دستاورد‌های مالی و هم دستاورد‌های خدماتی دارد که تأکید و توجه بیشتر آن بر روی دستاورد‌های پژوهشی و ارائه خدمات آموزشی است. یکی از تعهدات این کار ارائه تقویم ملی بود که در اداره استاندارد صورت گرفت و تقویم ملی شد.

نگهداشتن ایزو مهمترین اولویت طالب‌پور اصلی‌ترین کار این دوره را نگهداشتن ایزو دانست و اظهار داشت: مراقبت‌های بسیار نیاز است، همچنین آزمایشگاه به کارشناس‌های ثابت نیاز دارد، زیرا دانشجویان هر دوره بعد از فارغ التحصیلی از آزمایشگاه رفته و زمان لازم است تا افراد جدید با کار آشنا شوند.

بدون عشق و علاقه هیچ کاری به ثمر نمی‌نشیند در همین رابطه مهناز ملانظری رییس دانشگاه الزهرا (س) ضمن ارزشمند شناختن کار و قدردانی از زحمات شبانه‌روزی اعضای تیم پژوهشی بیان کرد: بدون عشق و علاقه هیچ کاری به ثمر نمی‌نشیند. علاقه دانشجویان به انجام چنین حرکت نوین و رسیدن به یک نتیجه تخصصی خیلی ارزشمند است.

وی ادامه داد: حال که چنین اتفاقی برای دانشگاه الزهرا (س) رقم خورده است، بحث نگهداری از آن باید در برنامه‌های دانشکده و گروه نیز دیده شود.     ملانظری با اشاره به رسالت دانشگاه گفت: حال که به چنین آزمایشگاه و مجوزی دست یافتیم باید به دانشکده‌ها و دانشگاه‌های سراسر کشور خدمات ارائه کنیم. همانطور که ادعا داریم باید در راه حل مسائل و مشکلات جامعه قدم بگذاریم، چرا نباید حال که دانشگاه الزهرا (س) فرصتی را برای یک محصول داخلی فراهم کرده است، درآمدزایی ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه برای تمام دانشکده‌ها و آزمایشگاه‌هایی که لازم باشد این مسئله را پیگیری می‌کنند، عنوان کرد: معاونت پژوهشی با نگاه باز خود به موضوعات این چنینی در راستای استانداردسازی آزمایشگاه‌ها، حتما فرآیندهایشان را براساس این مدل جدید تغییر می‌دهند.

دو کار علمی دیگر در راه است رییس دانشگاه الزهرا (س) بیان کرد: امیدواریم با سرمایه‌ها و توانایی‌هایی که در داخل دانشگاه وجود دارد، نتیجه‌های کاربرد و علمی بیشتری را به ثمر بنشانیم.

در این بین طالب‌لو از به ثمر نشستن دو کار متفاوت دیگر که آن‌ها هم از نتیجه پایان‌نامه یک دانشجو حاصل می‌شود، مژده داد و گفت: روشی نوین برای آنالیز ترکیبات سرطان‌زا در شامپو‌ها و مواد شوینده که دارای ISO بین‌المللی هستند و همچنین روشی جدید برای آنالیز آنزیم در شوینده‌ها درحال تکمیل است و به زودی آن‌ها هم به نتیجه عملی خواهند رسید.

طی این نشست از زحمات دو هیات علمی گروه شیمی و ۹ تن از دانشجویان تحصیلات تکمیلی قدردانی شد.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: گزارش بیست پایان نامه هدفمند آزمایشگاه همکار اداره استاندارد روز جهانی استاندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۱۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی

ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی، از انعقاد توافق‌نامه توسعه یک اکوسیستم کامل تاکسی هوایی شامل آموزش، توسعه زیرساخت‌ها و عملیات پرواز با پوشش تمام خدمات خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ابوظبی امارات متحده عربی قراردادی چند جانبه برای خدمات تاکسی هوایی میان‌اماراتی منعقد کرده است که شامل حمایت از ایجاد و گسترش خدمات تاکسی هوایی در ابوظبی و فراتر از آن می‌شود و هدف آن حمایت از منطقه در مسیر تبدیل شدن به رهبر جهانی در معرفی تاکسی‌های هوایی است.

توافق‌نامه منعقدشده پتانسیل توسعه یک اکوسیستم کامل تاکسی هوایی از جمله آموزش، توسعه زیرساخت‌ها و عملیات پرواز، همچنین حضور تولیدی در ابوظبی را پوشش می‌دهد و در طول آن یک شرکت توسعه‌دهنده هواپیماهای تمام الکتریکی برای خدمات مسافری تجاری، از نزدیک با اداره کل هوانوردی غیرنظامی امارات متحده عربی برای تعریف مسیرها همکاری می‌کند.

اکوسیستم کامل تاکسی هوایی در ابوظبی

چارچوب نظارتی اداره کل هواپیمایی کشوری امارات بر اساس استانداردهای اداره هوانوردی فدرال با آزمایش و تجزیه‌وتحلیل‌های اضافی در کنار سطح بالایی از سیستم نظارتی تنظیم‌کننده و فرآیند بررسی مداوم برای اطمینان از ایمنی برای عملیات اولیه نوشته شده است. بنابراین سفرهای بین اماراتی به تاییدیه اضافی از اداره کل هواپیمایی نیاز دارد.

توافق‌نامه امضاشده نیز در همکاری با وزارت شهرداری‌ها و حمل‌ونقل، وزارت توسعه اقتصادی ابوظبی و وزارت فرهنگ و گردشگری، نشان‌دهنده وسعت حمایت‌های موجود از آن به‌عنوان بخشی از مشارکت ابوظبی در توسعه خوشه صنعتی خودروهای هوشمند و خودران است.

ابوظبی هدف خود را پیشروی در پیشرفت و اجرای دوره بعدی راه‌حل‌های پیشرفته حمل‌ونقل و جابه‌جایی معرفی کرده است و قصد دارد نه‌تنها پایه و اساس خدمات تاکسی هوایی پیشرفته را ایجاد کند، بلکه آینده حمل‌ونقل را نیز به‌نحو متفاوتی شکل دهد.

هواپیمای نوآورانه ابوظبی برای حمل یک خلبان و چهار مسافر با سرعت ۳۲۱ کیلومتر در ساعت، آلایندگی عملیاتی صفر و ردپای آکوستیک کم طراحی شده است و حداکثر برد آن ۱۶۱ کیلومتر سفر هوایی سریع و تمیز را داخل ابوظبی و در سراسر امارات متحده عربی امکان‌پذیر می‌کند.

توافق‌نامه فعلی به‌طور یکپارچه با استراتژی گردشگری ۲۰۳۰ امارات مطابقت دارد که تأکید آن بر تعهد ثابت کشور برای تقویت رشد پایدار و توسعه استراتژیک در بخش سفر و گردشگری است. ابوظبی به‌عنوان بخشی از تمرکز خود بر زیرساخت‌ها و جابه‌جایی، در حال همکاری نزدیک با بخش‌های دولتی و خصوصی به‌منظور شکل دادن به طرح‌های شهر هوشمند و فناوری‌های پایدار است و از طریق اتخاذ راهکارهای حمل‌ونقل سبز، سعی در ارتقای کیفیت تجارب ارائه شده به جامعه و بازدیدکنندگان دارد.

معرفی خدمات تاکسی هوایی در مقیاس بزرگ بخشی از راهکارهای شهر برای تحقق این هدف به‌شمار می‌رود که دسترسی به جاذبه‌های طبیعی، نقاط توریستی و نشانه‌های معماری را افزایش و در نتیجه تجارب کلی بازدیدکنندگان را ارتقا می‌دهد.

ابوظبی در فوریه ۲۰۲۴ تأیید کرد که سومین مرحله از پنج مرحله مورد نیاز برای دریافت گواهی‌نامه هواپیماهای خود را از اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده تکمیل کرده است.

کد خبر 748363

دیگر خبرها

  • اعلام نتایج آزمون ورودی جامعه الزهرا (س)
  • دانشجویان دانشگاه نیویورک: ورق علیه صهیونیست‌ها برگشته است
  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد
  • (عکس) دانشگاه شیراز در سال‌های قبل از انقلاب
  • مسعود رجوی همکار و نفوذی ساواک بوده است؟!+ فیلم
  • گوشی جدید ناتینگ، ۲ روز دیگر رونمایی می‌شود
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی
  • توقیف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته بندی غیر استاندارد در استان کرمانشاه
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس