Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: سفیر ازبکستان در ایران گفت: برمبنای تصمیمات و مذاکرات انجام شده، مقرر است حجم مبادلات کالا بین دو کشور ایران و ازبکستان از ۴۰۰ میلیون یورو به یک میلیارد یورو افزایش می یابد.
به گزارش خرداد به نقل از مهر، بهار عبدالله یف شامگاه دوشنبه در حاشیه نشست با فعالان اقتصادی استان مرکزی در اراک در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: ایران و ازبکستان تلاش می کنند بر اساس مذاکره دو رئیس جمهور این دو کشور، حجم مبادلات تجاری خود را افزایش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سفیر ازبکستان در ایران افزود: هنگام نشست سران کشورهای عضو کنفرانس اسلامی، دو رئیس جمهور ایران و ازبکستان با یکدیگر ملاقات داشتند. در این مذاکره و ملاقات، دو رئیس جمهور پس از بررسی حجم مبادلات بین دو کشور که بیش از ۴۰۰ میلیون یورو بوده، به نتیجه رسیدند که این حجم از مبادلات کالا پاسخگوی نیاز دو کشور نیست.
عبدالله یف خاطرنشان کرد: پس از مذاکره و بررسی ظرفیت‌های دو کشور قرار شد که مبادلات تجاری بین ایران و ازبکستان به یک میلیارد یورو افزایش پیدا کند. سعی و کوشش هر دو کشور هم در این است تا بتوانیم قراری که بین دو رئیس جمهور گذاشته شده را جامه عمل بپوشانیم.
وی خاطرنشان کرد: بنابراین با این هدف و بررسی ظرفیت‌های موجود استان مرکزی، به همراه هیاتی به اراک سفر کرده ایم تا در نشست با فعالان اقتصادی و مسئولان مربوطه حوزه اقتصادی استان مرکزی، شرایطی را ایجاد کنیم تا به آن نقطه عطف مورد نظر هر دو کشور برسیم.
سفیر ازبکستان در ایران بیان داشت: در این سفر دو روزه به استان مرکزی به ویژه شهر اراک متوجه شدیم که در این استان ظرفیت های فراوان در عرصه های مختلف وجود دارد و می‌تواند زمینه همکاری هر دو کشور را فراهم کند. فکر می‌کنم در آینده این همکاری بین فعالان اقتصادی هر دو کشور منجر به آن شود که حجم مبادلات کالا ارتقا پیدا کند.
وی تصریح کرد: در ازبکستان نیز شرایط مطلوب برای سرمایه‌گذاران ایرانی مهیا است و در این زمینه هم آمادگی داریم و هم استقبال می‌کنیم. امیدواریم با همفکری و ایجاد یک بستر اقتصادی مناسب برای هر دو کشور زمینه رشد اقتصاد هر دو کشور را شاهد باشیم.
سفیر ازبکستان در ایران تصریح کرد: در دیدار با مسئولین استانی هم این موضوع را یادآور شدیم که ازبکستان برای هرگونه همکاری و مبادلات اقتصادی آمادگی دارد. برچسب ها: ازبکستان ، صادرات و واردات ، مبادلات تجاری

منبع: خرداد

کلیدواژه: ازبکستان صادرات و واردات مبادلات تجاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۱۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختیارات استان‌ها در اجرای طرح مولد سازی افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم بازیان معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان خصوصی‌سازی کشور شامگاه سه شنبه در نشست کارگروه مولدسازی دارایی‌های دولت در استان هرمزگان؛ هدف از اجرای طرح مولد سازی را ایجاد جاذبه و تسریع در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام کشور دانست و اظهار داشت: بعضاً شاهد مقاومت‌هایی در برابر اجرای طرح مولدسازی هستیم که این مقاومت‌ها در بسیاری از موارد حاصل نگاه مدیران است چرا که آن‌ها از علاقه‌ای ندارند در زمان مدیریتشان ملکی را از دست دهند.

وی افزود: برخی از مدیران از دست دادن املاک را در مولدسازی مانند بازگشت بودجه به خزانه عیب می‌دانند در حالی که مولدسازی حُسنی بزرگ برای مدیران به شمار می‌آید و کاری جهاد گونه است.

بازیان گفت: اعتقاد ما این است که مولدسازی به جایی نخواهد رسید مگر اینکه سه اصلِ از دستگاه، با دستگاه و برای دستگاه در آن رعایت شود چنانچه معتقدیم تا زمانی که خود دستگاه‌های اجرایی به این درک نرسند و پای کار انجام مولدسازی نیایند این طرح به سرانجام نخواهد رسید.

وی تاکید کرد: یکی از راه‌های تشویق دستگاه‌های اجرایی به مولد سازی این است که منابع حاصل از مولدسازی برای خود دستگاهِ اجراییِ صاحب ملک هزینه شود.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی کشور راهبردِ از استان، با استان و برای استان را دیگر رویکرد مولدسازی در کشور دانست و اظهار داشت: مولد سازی در مدیریت زمانی و فرآیندی دچار مشکل بود از این رو اختیارات مولدسازی را به استان‌ها واگذار کردیم و تنها کاری که در پایتخت انجام می‌شود قیمت‌گذاری نهایی است که آن هم به زودی به استان‌ها واگذار خواهد شد و اختیارات استان‌ها و استانداران برای اجرای این طرح بیشتر خواهد شد.

بازیان تاکید کرد: مردم باید نتیجه حاصل از مولدسازی را لمس کنند؛ مطمئن باشید اگر بیمارستانی که به دلیل کمبود اعتبارات با تأخیر در بهره‌برداری روبرو بوده یک روز هم زودتر افتتاح شود آثار و برکات آن برای جامعه سرازیر خواهد شد و اگر به دلیل تعللی که مدیری داشته به دلیل کمبود تخت بیمارستانی نفری جان خود را از دست دهد آن مدیر نیز در مرگ آن شخص مسئول خواهد بود.

وی بیان‌کرد: متأسفانه در استان هرمزگان شاهد وجود پروژه‌هایی هستیم که بیش از یک دهه با تأخیر در بهره‌برداری روبرو بوده‌اند در حالی که می‌توان این پروژه‌ها از طریق منابع مولد سازی به سرانجام رساند.

معاون وزیر اقتصاد و امور دارایی، خاطرنشان‌کرد: در شرایط محدودیت‌هایی که کشور در حوزه بودجه با آن روبرو است با اجرای مولد سازی می‌توان منابعی در حد بودجه جاری کشور را به کمک تکمیل پروژه‌های نیمه تمام آورد و بسیاری مسائل را مرتفع کرد.

کد خبر 6099778

دیگر خبرها

  • مبادلات تجاری ایران و‌ سریلانکا دوباره برقرار شد
  • افزایش ۲۴ درصدی حجم مبادلات اقتصادی از پایانه مرزی میرجاوه
  • اقتدار، رشد اقتصادی و نظامی کشور در گروی افزایش جمعیت
  • تقویت زیرساخت‌های شرق کشور، همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان را به دنبال دارد
  • اختیارات استان‌ها در اجرای طرح مولد سازی افزایش می‌یابد
  • بندر چابهار بهترین گزینه برای مبادلات تجاری افغانستان
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • مخبر: ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • مالیات آری؛ اما نه ۳۰ و ۵۰ و ۷۰ درصد!