Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@20:48:42 GMT

تاثیر رژیم غذایی بر ریسک ابتلا به سرطان سینه

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۸۳۴۳۶

تاثیر رژیم غذایی بر ریسک ابتلا به سرطان سینه

به گزارش خبرنگار مهر، با وجودیکه این یافته ها مقدماتی هستند اما دانشمندان امیدوارند روزی موجب بهبود درمان و پیشگیری سرطان سینه شوند.

«کاترین کوک»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ویک فورست کارولینای شمالی، در این باره می گوید: «امکان تغییر در میکروبیوم سینه از طریق رژیم غذایی می تواند شیوه جدیدی را برای پیشگیری از سرطان سینه یا حداقل کاهش این ریسک ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

در این مطالعه، محققان میمون های ماده را به مدت ۲.۵ سال با رژیم غذایی غربی پرچرب یا رژیم غذایی مدیترانه ای گیاهی تغذیه کردند. آنها اذعان کردند که این مدت تقریبا معادل هشت سال در انسان است.

محققان دریافتند میمون های که با رژیم غذایی مدیترانه ای تغذیه شده بودند در مقایسه با میمون های دارای رژیم غذایی غربی، دارای ترکیب متفاوتی از باکتری ها در بافت سینه شان بودند و «لاکتوباسیلوس» غده پستان آنان حدودا ۱۰ برابر بیشتر بود.

برخی شواهد نشان می دهند وجود باکتری لاکتوباسیلوس می تواند مانع از رشد تومور سرطان سینه شود. میمون های دارای رژیم غذایی مدیترانه ای هم دارای اسید صفراوی بیشتری در متابولیت های بافت سینه شان بودند که از نظر محققان می تواند ریسک سرطان سینه را کاهش دهد.

رژیم غذایی مدیترانه ای بر مصرف مواد خوراکی گیاهی نظیر میوه و سبزیجات، غلات کامل، حبوبات و مغزیجات آجیلی تاکید دارد. همچنین مصرف گوشت قرمز و لبنیات در آن کمتر است.

به گفته محققان، فهم تاثیر رژیم غذایی بر میکروبیوم ها می تواند برای حفاظت از زنان در مقابل سرطان سینه استفاده شود.

کد خبر 4431379

منبع: مهر

کلیدواژه: رژیم غذایی رژیم غذایی مدیترانه ای سرطان سینه اربعین ۹۷ وزارت بهداشت سازمان غذا و دارو سرطان دیابت دارو سیگار ایرج حریرچی اربعین 97 چاقی بیمارستان سازمان نظام پزشکی سازمان نظام پرستاری درمان ناباروری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۳۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر عجیب این ویتامین روی عصبانیت

به گزارش خبرآنلاین، «خدیجه رحمانی» متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران در پاسخ به این سوال که بیشتر کمبود کدام ویتامین در کشور وجود دارد گفت: کمبود ویتامین B۱ در کشور بیشتر دیده می‌شود. با الگوهای مصرفی که وجود دارد باید آن را در غلات گنجاند. مثلا نان‌ها باید برای دریافت این ویتامین تصفیه نشده باشند، اما متلاسفانه بیشتر نان‌های ما تصفیه شده است و برای همین ویتامین B۱ دریافت نمی‌شود.

تاثیر ویتامین B بر خلق و خو

به گزاش ایلنا، رحمانی درباره تاثیر ویتامین‌ها روی کیفیت خلق و خو نیز توضیح داد: ویتامین‌های گروه B نقش مهمی در کمک به مغز در تولید سطح کافی مواد شیمیایی مورد نیاز برای مدیریت خلق و خو و سایر عملکردها دارند. بنابراین ویتامین‌های گروه ب در خلق و خو به‌ دلیل نقشی که در متابولیسم بدن دارند بسیار تاثیرگذارند. اگر کسی دارای مقادیر کم ویتامین B و به ویژه B۱۲ باشد، احتمال دارد علائم افسردگی را تجربه کند. به ویژه B۱۲ در کاهش خستگی شناخته شده است.

وی افزود: ویتامین B۳ نیز که در تولید سروتونین نقش دارد بسیار اهمیت دارد. در افراد مبتلا به افسردگی، سطح سروتونین آنها پایین است. توزیع ویتامین B۳ در مواد غذایی زیاد است و عمدتا کمبود آن کمتر پیش می‌آید. مگر کسی مشکلات گوارشی داشته باشد. اما جذب ویتامین B۱ و B۲ از طریق مواد غذایی کمتر است. B۲ بیشتر در شیر و لبنیات یافت می‌شود. اگر به این دست لبنیات حرارت زیاد داده نشود و در معرض نورآفتاب قرار نگیرند، چون نور آفتاب آنها را از بین می‌برد، ممکن است با این شرایط بیشتر جذب بدن شوند. چون ویتامین گروه B نسبتا ناپایدارند و در مراحل پخت بین ۳۰ تا ۶۰ درصد آنها از بین می‌رود برای همین کمبود آن بیشتر حس می‌شود.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902665

دیگر خبرها

  • افزایش ابتلا به آسم با مصرف این مواد غذایی
  • این میوه خوشمزه هم کبد چرب را درمان می‌کند هم باعث طول عمر می‌شود
  • دستاورد تازه پزشکی؛ تشخیص آرتروز ۸ سال قبل از ابتلا به این بیماری
  • محققان عنوان می کنند؛ نقش موثر رژیم غذایی گیاهی برای سیگاری ها
  • حقایق مهم و جذاب درباره سلامتی بدن
  • کاهش ریسک ابتلا به سرطان با مصرف روزانه ۲ عدد گوجه فرنگی
  • چرا رژیم غذایی ناسالم باعث سرطان می‌شود؟
  • تاثیر عجیب این ویتامین روی عصبانیت
  • تاثیر عجیب این ویتامین روی خلق و خو
  • نوشیدن آبمیوه طبیعی در کودکی می‌تواند از ابتلا به چاقی در بزرگسالی جلوگیری کند