Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-09@05:03:56 GMT

گذرگاه قنیطره در جولان اشغالی بازگشایی شد

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۸۳۶۱۳

استاندار قنیطره روز دوشنبه در آیین بازگشایی این گذرگاه گفت: افتتاح رسمی این گذرگاه پس از پیروزی های ارتش سوریه و پاکسازی این استان از تروریست ها انجام شده است.

همام دبیات بیان کرد: بازگشایی این گذرگاه مهم و راهبردی اهمیت زیادی برای مردم این منطقه دارد، بویژه اینکه این معبر به مرکز و مسیر حمایت اسرائیل از تروریست ها تبدیل شده بود و اکنون به دروازه حمایت از آزادگان جولان تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیخ حمکت الهجری یکی از بزرگان قنیطره و از شیوخ طایفه دروزی ها نیز گفت: امروز عید ملی واقعی همه ماست.

وی ادامه داد: بازگشایی گذرگاه قنیطره به معنای بازشدن شریان حیات جولان است که ما برادران خود و پایداری و مقاومت آن ها بر اصول و هویت ملی را در آن فراموش نمی کنیم.

سرتیپ مازن یوسف رئیس دفتر آتش بس نیز گفت: این گذرگاه همه نیازهای ساکنان جولان اشغالی به ویژه در زمینه تایید مدارک رسمی، عبور و مرور دانشجویان و مشایخ دینی و خرید محصول سیب از ساکنان و ورود بیماران برای مداوا به خاک سوریه را تامین می کند.

وی بیان کرد: هزار و 250 ناظر بین المللی و 100 نیروی غیرنظامی از اتباع کشورهای مختلف به عنوان کادر اداری در این گذرگاه مستقر خواهند شد و این نیروها براساس قطعنامه های سازمان ملل که جولان اشغالی را جز جدایی ناپذیر خاک سوریه می داند در آن مشغول به فعالیت خواهند شد.

ساکنان جولان اشغالی بارها از سازمان های بین المللی و نهادهای حقوقی خواسته بودند هرچه سریعتر مقدمات فعالیت نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جولان اشغالی را فراهم و بر رژیم صهیونیستی فشار وارد کنند تا معبر مرزی قنیطره با جولان اشغالی باز شود.

باز شدن این معبر سبب شده که ساکنان روستاهای اشغالی مجدل الشمس، بقعاثا، مسعده و عین قنیه بتوانند با بستگان خود در خاک کشورشان مانند دوران پیش از بحران رفت و آمد داشته باشند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ارتش سوریه خاک سازمان ملل سوریه سازمان های بین المللی رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی سازمان ملل سوریه جولان اشغالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۳۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی مقاومت عراق به هدفی نظامی، اینبار در جولان اشغالی

به گزارش خبرگزاری مهر، مقاومت اسلامی عراق بامداد سه‌شنبه اعلام کرد که حمله جدیدی را علیه رژیم صهیونیستی انجام داده است.

پایگاه خبری المیادین بامداد سه‌شنبه گزارش داد که مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که در حمایت از مردم نوار غزه، پایگاه «یاردن» در جولان اشغالی را با استفاده از پهپاد هدف قرار داده است.

ساعاتی پیش نیز، گروه مقاومت اسلامی عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پایگاه اسرائیلی «یوهنتن» در شمال فلسطین اشغالی را هدف حمله پهپادی قرار داده است.

این سومین حمله رزمندگان مقاومت اسلامی عراق در کمتر از ۲۴ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

گروه مقاومت اسلامی عراق در عملیات‌های گذشته به سرزمین‌های اشغالی، هشدار داده بود که در صورت ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، عملیات خود علیه مواضع این رژیم را تشدید خواهد کرد.

این گروه پس از انجام عملیات‌های خود در سرزمین‌های اشغالی، همواره بر حمایتش از مردم غزه و تشدید حملات علیه اشغالگران در ماه مبارک رمضان تأکید کرده بود.

کد خبر 6098838

دیگر خبرها

  • آنروا خواستار بازگشایی گذرگاه رفح و برقراری آتش‌ بس در غزه شد
  • آژیر ممتد خطر در جولان اشغالی و سراسر شمال فلسطین اشغالی
  • گذرگاه «کرم ابوسالم» بازگشایی شد
  • آنروا خواستار بازگشایی گذرگاه رفح و برقراری آتش‌بس در غزه شد
  • آنروا خواستار بازگشایی فوری گذرگاه رفح و برقراری آتش‌بس در غزه شد
  • دبیرکل سازمان ملل خواستار توقف تنش و بازگشایی گذرگاه‌ها شد
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به هدفی نظامی، اینبار در جولان اشغالی
  • شلیک ده‌ها موشک از لبنان به مقر فرماندهی لشکر جولان اسرائیل
  • شلیک ۷۰ راکت از لبنان به جولان اشغالی سوریه
  • بارانی از موشک بر سر صهیونیست‌ها/ شلیک ۷۰ موشک از سمت لبنان